عواقب شکست اقدام جنجالی کریستیانو رونالدو

عواقب شکست اقدام جنجالی کریستیانو رونالدو

پس از ضربه زدن کریستیانو رونالدو به یک هوادار 14 ساله اورتون، برترین موسسه خیریه کودکان که کریستیانو رونالدو سفیر آن بود، از این ستاره فاصله گرفت.

Save the Children که برای ایمنی، سلامت و یادگیری کودکان کار می کند، به سان گفت که رونالدو دیگر یکی از سفیران آنها نیست.

این روزها ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان می دهد رونالدو عصبانی از چمن استادیوم گودیسون پارک بیرون می آید و موبایلش را از روی هوادار نوجوانش دور می کند. مادر رونالدو او را به کودک آزاری متهم کرد. سارا کلی پسر 14 ساله اش جیک را برای اولین بار مجبور کرد که این بازی را تماشا کند. رونالدو پس از بازی در اولدترافورد صمیمانه عذرخواهی کرد و باشگاه اعلام کرد که دیگر در حال بررسی این موضوع نیست. با این حال، او همچنان با تحقیقات پلیسی توسط مرسی ساید مواجه است.

حالا این فوق ستاره فوتبال که سال گذشته به عنوان سخاوتمندترین ورزشکار جهان انتخاب شد، توسط یکی از بنیادهایی که در آن به عنوان سفیر کار می کرد کنار گذاشته شده است. در بیانیه بنیاد Save the Children آمده است: کریستیانو رونالدو همیشه حامی خیریه برای خانواده های فقیر در سراسر جهان بوده است. او از جولای 2018 با این موسسه کار نکرده و دیگر سفیر ما نیست.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی در آن زمان، او در سال 2013 به عنوان سفیر جهانی به این موسسه خیریه پیوست تا “اطمینان حاصل کند که هر کودک فرصت مراقبت از توانایی های خود را دارد”.

رونالدو همچنین سفیر یونیسف در پرتغال است. بخشی از سازمان پیشرو در جهان که برای کودکان در معرض خطر کار می کند. هنگامی که سان با موسسه تماس گرفت، آنها از اظهار نظر در مورد اینکه آیا او در سمت خود باقی می ماند یا خیر، خودداری کردند.

دیروز هزاران نفر از طرفداران رونالدو برای حمایت از او به شبکه های اجتماعی هجوم آوردند و از فعالیت های خیریه او برای محافظت در برابر اقدامات او استفاده کردند. با این حال، برخی دیگر می گویند رفتار او غیرقابل توجیه است، حتی اگر او میلیون ها دلار به نیازمندان کمک کرده است.

شخصی نوشت: «اما کریستیانو رونالدو کارهای زیادی برای خیریه انجام داده است. یکی دیگر گفت: خوب، این او را مرد خوبی نمی کند، نه؟ دیگری اضافه کرد: “مسی در واقع بیش از رونالدو خیریه کرده است، اما موضوع این نیست.”

این مهاجم در جریان شکست تیمش از اورتون سخت کار کرد، زیرا هم تیمی هایش در منچستریونایتد نتوانستند خدمات مورد نیاز خود را ارائه دهند. او در نهایت فرصتی برای گل تساوی پیدا کرد، اما توسط جردن پیکفورد، دروازه بان اورتون متوقف شد. نتیجه این دیدار به همان اندازه مورد انتقاد بازیکنان و کارشناسان قرار گرفت، زیرا دیوید دوحه دروازه بان شیاطین سرخ این عملکرد را “شرم آور” توصیف کرد. گری نویل در جایی دیگر تیم رالف رانگنیک را “شوخی” خواند و از آنها انتقاد کرد.

منچستریونایتد تاکنون سه بازی از پنج بازی اخیر خود را باخته است و وراننیک تنها در 8 بازی از 17 بازی خود در لیگ پیروز شده است. این میزان پیروزی 47 درصدی بدتر از هر مربی دیگر یونایتد در تاریخ لیگ برتر است.

دیدگاهتان را بنویسید