عواقب ناخوشایند اشراف یک روز جدید

پیامد ناگوار اشرافیت

روز جدید افشای سفر خانوادگی محمد باکر کلیباف به ترکیه برای خرید تجهیزات سیسمونی در ماه مبارک رمضان انتظار می رفت واکنش های گسترده ای را در پی داشته باشد. رفتار اشرافی خانواده برخی از مسئولان تاکنون بی سابقه بوده است. هر بار که اخبار چنین رفتاری در جامعه منعکس می شود، مردم نسبت به این گونه اخبار واکنش منفی نشان می دهند. جمهوری اسلامی از همان ابتدا بر ساده زیستی کارمندان تاکید می کند و رفتار امام و بسیاری از کارمندان یکسان است. محمدرضا حباز 3 دوره نماینده مجلس و همچنین استانداری استان های سمنان و خراسان شمالی بوده است. وی در گفتگو با ستاره صبح پیامدهای ناخوشایند اشرافیت را برشمرد که در ادامه می خوانید:

حساسیت افراد جامعه به رفتارهای اشرافی برخی مسئولان و خانواده هایشان را در چه می دانید؟

جمهوری اسلامی با ادعای حاکمیت اسلام و رفتار امام علی و پیامبر در حکومت، این توقع را به مردم منتقل می کند که اگر مسئولان نتوانند مشکلات کشور را حل کنند، حداقل مانند طبقات متوسط ​​و پایین جامعه زندگی کنند. در زمان خلافت از ساده‌ترین امکانات استفاده می‌کرد و این امر تا حدودی رنج فقر را برایشان کاهش می‌داد. متأسفانه برخلاف سیره ائمه، ریا و دروغ که بدترین کاستی‌هاست، در بین برخی از مسئولان کشور رواج دارد. مردم و رسانه ها زندگی پنهانی دارند. زندگی پنهانی این گونه مقامات اشرافی گری و فرعونیستی است. آیا اقتصاد قانونی است؟ اصولاً این درست است اما به شرطی که خود مردم این کار را نکنند. شخص به خود اجازه می دهد برای رقابت سیاسی به آبروی یک فرد آسیب برساند، باید بدانید که این رفتار علیه او تکرار خواهد شد. از پاداش عمل غافل نشوید، از گندم به جو، جو از جو بروید. اگر کسی از دیوار خانه کسی بالا برود، روزی مردم از دیوار خانه او بالا می روند. این کار نمی کند. وقتی این مسئولان نماز آب را زیر پا می گذارند و برعکس می کنند، موجی در کشور به راه می افتد. آوردن لباس و لوازم کودک از خارج جرم نیست و خلاف شرع است، اما زیبنده مقامات جمهوری اسلامی نیست، چنین رفتاری برای مردم عادی بد نیست، بلکه علیه مسئولانی است که خود را اسلامگرا معرفی می کنند. دوربین آنها بنده حاضرم اولین نفر در رسانه باشم که با دوربین آنها وارد خانه ام می شود کارمندی که اعلام آمادگی کرد مشخص است که مثل مردم عادی زندگی می کند به مرکز رفتیم. آنجا گفتند سیستم نظارتی یکپارچه وجود دارد، اگر کسی شماره ملی می خواهد من اولین نفری بودم که اعلام آمادگی کردم تمام قبض هایم را نشان دهم. نماینده ای که روحانی هم بود و الان عضو هیئت تشخیص است گفت آقای خباز. آشکار می شود. گفتم بله اشکالی ندارد، چیزی برای پنهان کردن نیست، یا نباید ادعای اسلام گرایی داشتیم یا اگر ادعای اسلام گرایی داریم، باید به مقدمات آن هم پایبند باشیم. انقلاب به دستور نهج البلاغه مطرح شد. متأسفانه برخی از مسئولان دنیا طعم آن را چشیده اند و نمی توانند مانند مردم عادی زندگی کنند.

افشاگری مبارزه با مفاسد اقتصادی در مناظره انتخابات سال 88 فوران کرد و اکنون به عنوان سوت شناخته می شود، به نظر شما افشای موضوعاتی مانند سفر خانوادگی کلیباف سوتی برای فساد است یا بدنام کردن مردم؟

داستانی هست که می گوید هر عملی به نیت انسان بستگی دارد، هدف از هر عملی اگر الهی باشد کار ما هم الهی است. برای لذت های دنیوی شرعا حرام و قبیح است. مردم از نیت خود آگاه هستند.

پیامدهای پرونده لرزه‌ای گیت بر آینده سیاسی گالیباف چه خواهد بود؟

این موضوع در آینده سیاسی همه ما نقش دارد. قرآن می گوید ای خردمندان عبرت بگیرید. من و همه مسئولان باید از چنین اتفاقاتی درس بگیریم. امام خمینی(ره) فرمودند هر مسئول خرابی یا از دفترش است یا از پسرش. 40 سال است که مسئولان از این دو راه آلوده شده اند. مثلا چطور می شود یک معاونت یک دستگاه قضایی باشد که 20 سال فساد کرده و روسای قوه قضاییه از آن خبر نداشته اند، من نمی توانم قبول کنم آنها محکوم هستند، اگر محکوم نشده اند من اجازه ندارم. طبق قانون به نام آنها، یک مسئول از فعالیت زیردستان و خانواده خود آگاه نیست، او فردی نالایق است، مسئول باید تقوای شخصی داشته باشد.

آیا دروازه سیسمونی یک پروژه امنیتی بود؟

من چنین سوالی را تایید نمی کنم چون دقیقا اطلاعی ندارم اما در مورد موافقت با این سوال شکی نیست. زیرا فردی که عکس را گرفته و شخصی که آن را منتشر کرده نمی تواند تصادفی باشد. بیشتر از.

دیدگاهتان را بنویسید