عکس و جزئیات تجمع بازاریان در تهران و اراک درخواست عجیب کلکسیونرها از دیگر مغازه داران

عکس و جزئیات تجمع بازاریان در تهران و اراک درخواست عجیب کلکسیونرها از دیگر مغازه داران

روز جدید : جمعی از کسبه تهران در اعتراض به پیشنهاد اقتصاد مبنی بر مالیات بر تراکنش های بانکی مغازه های خود را تعطیل کردند. این گردهمایی در برخی شهرها از جمله اراک نیز برگزار شد. دادند.

اعتراض یک تاجر صادق در تهران

عصر امروز جمعی از مغازه‌داران در خیابان‌های امین حضور و جمهوری تهران در اعتراض به پیشنهاد وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی، مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

معترضان در ویدئوهایی از فضای مجازی از دیگر صاحبان فروشگاه ها خواستند تا فروشگاه های خود را ببندند. در این تجمع برخی از کسبه نسبت به افزایش چند برابری مالیات در فروشگاه ها نسبت به سال گذشته اعتراض کردند.

جمعی از بازاریان در اراک در اعتراض به میزان مالیات مقابل سازمان امور مالیاتی استان مرکزی تجمع کردند. در این تجمع که حدود 200 نفر حضور داشتند، مسئولان اداره مالیات منطقه با حضور در جمع کسبه به سوالات آنان پاسخ دادند.

نصب سامانه فروشگاه پایانه و طرح مالیات تراکنش یکی از پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی برای جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از کاهش چاپ پول بدون پشتوانه است. در صورت تصویب و با اجرای این طرح، مابه التفاوت گردش حساب های بالای 5 میلیارد تن مشمول مالیات می شود.

در عین حال افزایش قیمت ارز در بازار غیررسمی باعث شده برخی دلیل اعتراض این تاجر را افزایش قیمت دلار عنوان کنند.

امروز اگرچه قیمت رسمی ارز در بازار متشکل 27 هزار و 179 جلد اعلام شده است، اما در بازار آزاد که در واقع نرخی غیررسمی است، قیمت دلار توسط دلالان به 33 هزار حجم رسیده است.

کارشناسان افزایش قیمت دلار را ناشی از جو روانی می دانند و بانک مرکزی اعلام کرد که عرضه دلار در بازار را افزایش می دهد و با افزایش عرضه، قیمت ارز را کنترل می کند.

در حال حاضر تولیدکنندگان و واردکنندگان این امکان را دارند که بازار ارزی نیمه ارزی و متشکل را فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید