عیدی بازنشستگان با حقوق باخمن پرداخت نشد

عیدی بازنشستگان با حقوق باخمن پرداخت نشد

24 بهمن ماه میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال به مستمری بگیران مشخص شد.بر اساس اعلام شده کارکنان و مستمری بگیران حداقل یک میلیون و 60 هزار تن عیدی دریافت خواهند کرد. اگر متاهل باشند حداقل دو میلیون تومان عیدی و در صورت داشتن فرزند به ازای هر یک از فرزندانشان ۱۵۰ هزار تومان می گیرند.

بر اساس اعلام معاون اول رئیس جمهور، مبلغ 550 هزار تن به عنوان کمک عائله مندی و یک فرزند به مبلغ عیدی اضافه می شود، اما کمک هزینه عائله مندی فقط مختص کارمندان است و به بازنشستگان تعلق نمی گیرد.

زمان دقیق پرداخت عیدی به مستمری بگیران اعلام نشده است، اما علیرغم اینکه قرار بود این پاداش در بهمن ماه پرداخت شود، این امر محقق نشد و مستمری بگیران باید منتظر تعطیلات یک میلیون و 60 هزار تنی باشند. اسفند امسال

عیدی بازنشستگان تنها 100000 تن افزایش یافت

میزان پاداش پایان سال (عیدی) مستمری بگیران، مستمری بگیران، کمک های از کارافتادگی، حق بیمه وراث کارکنان فوت شده تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی و همچنین کل ایثارگران و جانبازان مبلغ یک میلیون و 600 هزار تن برای پرداخت از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی متبوع اختصاص یافته است.

بایرون به مستمری بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که حق بیمه خانواده، کودک و بیمه سلامت آنها در سال 1400 توسط این صندوق پرداخت شده است، ممکن است توسط این صندوق پرداخت شود و سایر موارد غیر مشمول این صندوق ها از محل وام های دستگاه های اجرایی، سازمان یا شرکت پرداخت می شود.

آمارهای عیدی یک دهه اخیر نشان می دهد که بازنشستگان تامین اجتماعی 90 تا 99 سال در مجموع 7 میلیون و 798 هزار تن عیدی دریافت کرده اند. اما رقم پایه عیدی پایان سال جاری با 100 هزار تن افزایش نسبت به سال قبل به یک میلیون و 600 هزار تن رسید در حالی که عیدی بازنشستگان در سال 1399 یک میلیون و 500 هزار تن بود.

تورم بالای 42 درصد

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: انتظار داریم دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان به تورم واقعی نگاه کند.

به گفته کشاورز کیا، تورم با سبد معیشت خانواده و اقلامی که روزانه انجام می دهند مرتبط است که بسیار بیشتر از 42.5 درصد است، بنابراین دولت باید تورم واقعی را به حقوق و عیدی بازنشستگان و کارمندان اضافه کند. تا مردم شرایط بهتری داشته باشند.

وی گفت: قانون خاصی در خصوص پرداخت عیدی به مستمری بگیران تامین اجتماعی وجود ندارد و همه ساله از سوی کارمندان کشور عیدی عیدی پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید