غبارروبی بی دقت در آسمان پایتخت/دست اندرکاران آلودگی هوا!


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918259

بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، هوای تهران برای دهمین روز متوالی آلوده و نامناسب برای گروه های حساس است و مشخص است که این مهمان ناخوانده قصدی برای جمع آوری وسایل و خروج از تهران ندارد.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ متاسفانه پایتخت از 25 آذر وارد فاز شد آلودگی هوا او تا به امروز شرایط ناسالم هوا را تجربه کرده است، بنابراین در این مدت بارها شرایط قرمز، نارنجی و زرد را تجربه کرده است.

باید گفت که در آن روزها شرایط آلودگی هوا بر آسمان تهران حاکم بود و حتی گاهی کیفیت هوا در شرایط خطرناکی قرار داشت.

بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای تهران برای دهمین روز متوالی در شرایط آلوده و برای گروه های حساس نامناسب است و این در حالی است که هوای تهران همچنان آلوده است و شاهد افزایش غلظت آلاینده ها هستیم.

آلودگی هوای تهران همچنان ادامه دارد

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه ها هواشناسی و پیش بینی مدل های عددی وضعیت جوی استان برای پنج روز آینده، آسمان نیمه ابری تا نیمه ابری و در مناطق شهری پر تردد با توجه به ثبات نسبی جو و بدون باد به طور قابل توجهی پیش بینی می شود شرایط آلودگی هوا ادامه داشته باشد.

از امروز تا فردا یکشنبه با گذر سامانه نسبتا ضعیف بارشی، تقویت نسبی وزش باد و کاهش موقت آلاینده های جوی انتظار می رود. همچنین با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در این مدت، افزایش ابری در نیمه شمالی استان، بارش پراکنده باران و برف، بارش باران و مه در نقاط بالاتر پیش بینی می شود..

مدارس نیز امروز تعطیل بود

ملاقات کارگروه اضطراری آلودگی هوا همانند هفته گذشته با حضور اعضا و بر اساس مصوبات این کارگروه امروز نیز در تمامی شهرستان های تهران و استان البرز به جز شهرستان های پردیس، دماوند، فیروزکو مهدهای کودک تعطیل و آموزش و پرورش تمامی شهرستان ها تعطیل است. مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی غیر حضوری و مجازی است.

ممنوعیت فروش طرح های جاده ای برداشته شد

از حدود یک هفته پیش به دلیل آلودگی هوا امکان رزرو وجود دارد طرح حرکت در سامانه تهران با محدودیت مواجه بودم و فروش طرح ممنوع بود اما اکنون با وجود آلودگی هوا پس از چندین روز محدودیت من طرح ترافیک می فروشم برای صبح روز 26 دسامبر، شنبه مجاز بوده است.

محیط زیست در وهله اول در زمینه آلودگی هوا غایب است / تعطیلی راه حل نیست

مهدی اهاریان، عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت نامناسب هوای پایتخت گفت: سازمان محیط زیست 46 تعهد هوای پاک دارد اما امروز اولین محیط غایب این در حوزه آلودگی هواست.

با توجه به او؛ وزارت نیرو، وزارت حراست، وزارت نفت، وزارت کشور، سازمان ملی استاندارد و شهرداری تهران به همراه وزارت بهداشت، دولت، سازمان هواشناسی و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت وظایف خود را بر عهده دارند..

آکفراریان تصریح کرد: این حق شهروندان است که بدانند چرا باید در هوای کثیف زندگی کنند نفس بکسند گفت: این هوای آلوده خسارات زیادی به کشور وارد می کند. توقف راه حل نیست.

محیط زیست به تعهدات قانونی خود در خصوص آلودگی هوا عمل کرد/ شورای شهر و شهرداری به تعهدات خود عمل نکردند

بلافاصله پس از اظهار نظر شورای شهر، زهرا عبادی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران به این مشکل واکنش نشان داد و گفت: محیط زیست به تعهدات قانونی خود در خصوص آلودگی هوا عمل کرده و این سازمان نیز بر حسن اجرای قانون نظارت دارد..

وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر تهران می گویند امروز محیط زیست اولین غایب در زمینه آلودگی هواست و به وظایف خود عمل نکرده است، گفت: اگر اعضای شورای شهر قدرت درخواست داشته باشند. برای این موضوع، بگویید ما نمی دانستیم چه کنیم. انجام نشده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: اتفاقا شهرداری و شورای شهر به تعهدات خود در زمینه مقابله با آلودگی هوا به طور کامل عمل نکرده است زیرا در زمینه نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی و بهسازی این ناوگان هنوز به طور کامل و جامع انجام نشده است و باید در این زمینه به محیط زیست گزارش شود. توجه .بودن.


با یک سقف و دو هوا نمی توان با آلودگی هوا مقابله کرد!


سامیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از سکوت این وزارتخانه در قبال آلودگی هوا گفت: بیشتر 34 ماده قانون هوای پاک مربوط به مقوله حمل و نقل است که وزارت ایمنی به عنوان متولی اصلی آنها است. ووی افزود: با یک سقف و دو هوا نمی توانیم با آلودگی هوا مقابله کنیم.


رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به پیشنهاد وزارت ایمنی مبنی بر جابجایی یک پله ای استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی، گفت: متاسفانه وزارت ایمنی بدون طی مراحل قانونی و دریافت مجوز، این پیشنهاد را به دولت ارائه کرد. نظر نهادهای متولی و استاندارد آلایندگی در جلسه 2 هفته پیش خودروهای وارداتی را که سال ها یورو 6 بودند به یورو 5 کاهش داد که به تصویب هیئت وزیران رسید.


رفیعی یادآور شد: استدلال مسئولان برای این مصوبه اشتباه است قانون هوای پاک به این دلیل که بنزین یورو 6 در کشور تولید نمی شود بنابراین از بنزین یورو 4 استفاده می شود خودروهای وارداتی با استاندارد انتشار یورو 6 خوب نیست و بار مالی خودروهای وارداتی را افزایش می دهد! این در حالی است که خودروهای گران قیمت مدرن اروپایی سال ها در کشور تردد می کنند که همگی با یورو 6 هستند که بدون مشکل از همان بنزین موجود استفاده می کنند.!


رهبر جناح فضای پارلمانی با تاکید بر اینکه آقایان از هوای کثیف شاکی هستند اما در عمل فایده آلودگی هوا در حال انجام اقدامات هستند، تصریح کرد: اقدام قبلی وزارت حراست برای دریافت پول به جای تعویض خودروهای فرسوده فراموش نشده است، در اوج آلودگی هوا پیشنهاد دیگری را برای افزایش آلودگی هوا تصویب کردند.!


وزارت حریم خصوصی به جای تلاش برای کاهش آلودگی هوا، پشت آلودگی هواست!


نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: فراکسیون محیط زیست مجلس به این موضوع ورود کرد و مغایرت های این مصوبه را با قانون هوای پاک در کمیسیون تطبیق به صراحت اعلام کرد. مونتاژ کردن و دولت ارائه کرده است و این مصوبه قطعا باید لغو شود. اما واقعا جای تعجب دارد که وزارت بهداشت به جای تلاش برای کاهش آلودگی هوا، پشت آلاینده های هوا باشد! این در حالی است که شخص رئیس جمهور بارها تاکید کرده است که مسائل توسعه تابع محیط زیست است و اصل بر حفظ محیط زیست است و من با شناختی که از ایشان دارم به شما اطمینان می دهم که این سخنان شعار نیست بلکه اعتقاد صادقانه رئیس جمهور است.


به گزارش دانا؛ مدت هاست که هوای آلوده تهران مهمان ناخوانده پایتخت نشینان است و گویا قصدی برای بستن درها و خروج از تهران ندارد. مشکل آلودگی هوا ناموفق بود.


حال این سوال مطرح می شود که چرا آلودگی تهران پایانی ندارد و مسئولان به جای گلایه از عملکرد، راه حل اساسی برای آن نمی اندیشند؟! اگر آلودگی هوا در وضعیت خطرناکی قرار دارد، چرا امروز ممنوعیت فروش طرح های راه برداشته شد؟! مسئولان چه فکری می کنند و چه می کنند؟! به نظر می رسد که آنها در خواب زمستانی هستند و تنها اقدامات آنها واکنش به نظرات یکدیگر است!

دیدگاهتان را بنویسید