غیرقانونی در تدوین قوانین ارزشیابی معلمان

غیرقانونی در تدوین قوانین ارزشیابی معلمان
طرح رتبه بندی معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، هم اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی، آموزشی و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان در حال بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از پر سر و صداترین طرح های این روزهای مجلس است. زیرا با اجرای طرح ارزشیابی معلمان حقوق معلمان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد در ادامه به آخرین اخبار طرح ارزشیابی معلمان می پردازیم.

سید محمد مولوی با اشاره به موضوع ارزشیابی معلمان و نگارش آیین نامه مربوط به این قانون گفت: اصلاحات طرح ارزشیابی معلمان به درستی مورد توجه شورای اسلامی قرار گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متأسفانه آنچه در این قانون مدنظر ما بود – قانون ارزشیابی معلمان – محقق نشد زیرا این طرح علاوه بر مسائل معیشتی به رسیدگی به وضعیت معلمان نیز کمک کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در حال حاضر کارکنان مشغول تدوین آیین‌نامه‌های مربوط به این قانون هستند و گاهاً شاهد برداشت‌های غلط کارکنان از برخی سخنان نادرست هستند. این آیین نامه باید بر اساس قانون فوق تنظیم شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال مطمئن هستیم که این طرح به زودی در کشور اجرایی می شود.

همچنین جبار کهسی نژاد در گفتگو با بازار درباره ارزیابی خود از تدوین آیین نامه اجرایی قانون ارزشیابی معلمان گفت: متاسفانه در تدوین قانون ارزشیابی معلم کل قانون زیر سوال رفت.

وی با بیان اینکه تبصره ما در قانون ارزشیابی معلمان مورد انتقاد فرهنگیان قرار گرفته است، گفت: متأسفانه قسمت هایی از این مصوبه موانعی را برای فرهنگیان ایجاد کرده که اصلا قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اصل قانون ارزشیابی معلمان شفاف است و به نفع فرهنگیان بود اما با تدوین آیین نامه این شفافیت زیر سوال رفت.

دیدگاهتان را بنویسید