فاجعه تلخ کارگران بدون مزد/ وضعیت پرداخت حقوق کارگران شهرداری گزی و پیش کالا چگونه است؟


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877773

گزارش بررسی پرداخت حقوق و بیمه تامین اجتماعی کارگران شهرداری؛

تاخیر در حقوق و بیمه کارگران شهرداری از معضلات روزمره سال های اخیر در سراسر کشور و کمبود کار بوده که زندگی را برای کارگران این شهرداری ها سخت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک مانه و سملقان، علیرغم اینکه در دین مبین اسلام و روایات اسلامی بر پرداخت اجرت سریع تاکید شده است، چنانکه در داستان پیامبر اکرم (ص) آمده است: بله و اگر کسى به کارگر ظلم کند و یا حقوقش را ندهد از بهشت ​​و نعمتهاى آن محروم مى شود و مورد لعنت خداست، اما متأسفانه گاهى کارگر مورد بی مهرى قرار مى گیرد.

چند سالی است که برخی از شهرداری های مانه و سملگان چند ماه است که با معوقات دستمزدی مواجه هستند و در سال های گذشته هیچ پاداشی پرداخت نشده است که در این شرایط تحول اقتصادی بسیار چشمگیری خواهد بود.

اواخر سال 1399 خبر عدم پرداخت سه ماهه نیروهای شهرداری غزه منتشر شد و پس از بررسی مشخص شد که تاخیر در پرداخت حقوق در شهرداری ها نه تنها در مانه و سملگان طبیعی است. بلکه در کشور

به هر حال با اقدامات بعدی حقوق ها پرداخت شد اما این شرایط دوباره تکرار شد و از ابتدای امسال حقوقی پرداخت نشده است.

شهرداری گازی تا زمان تغییر شهردار هر چند ماه یکبار روش پرداخت حقوق را اتخاذ کرده بود اما در زمان شهردار جدید وضعیت حقوق و بیمه نیروها حل نشد کمبود درآمد، کمبود بودجه ، نیروی کار بالا و حقوق پرسنل معوق و چندین سال بیمه معوقه.


کارمند بدون حقوق و بیمه چه نفعی به خانواده اش می رساند؟

«از ابتدای سال جدید حقوق نگرفته‌ایم و زندگی سختی است، در شرایط سخت کار می‌کنیم، اما غرامت قانونی دریافت نمی‌کنیم.

یکی از کارگران شهرداری پیش کالا ادامه داد: از فروردین امسال حقوق نگرفته ایم و با اینکه بیمه داریم اما به دلیل پرداخت نشدن تمام هزینه های درمانی را رایگان پرداخت می کنیم.

یکی از کارمندان شهرداری پیش کالا افزود: ما اسم کارمند داریم اما حقوق و بیمه نداریم و کارمند خانواده او بدون حقوق و بیمه چه سودی دارد؟


پرداخت حق بیمه کارگران شهرداری غزه پنج ماه به تعویق افتاد

علیرضا زیرکی شهردار گزی در گفت و گو با خبرنگار عصرتراک در این شهر درباره معوقات قانونی نیروهای شهرداری گفت: زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم معوقات بسیار زیاد بود اما الان به سه ماه رسیده است.

قاضی در خصوص معوقات تامین اجتماعی توضیح داد: حق بیمه کارگران این شهرداری پنج ماه به تاخیر افتاده و طی رایزنی های انجام شده مقرر شد حق بیمه تامین اجتماعی به صورت اقساطی پرداخت شود اما به دلیل عدم پرداخت.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه پرداخت بیمه کارگران شهرداری گزی چندین بار به صورت اقساطی تقسیط شد، اما پرداختی صورت نگرفت، با پیگیری های انجام شده با مدیرکل بیمه، با پرداخت آن موافقت شد. یک سوم مبلغ بیمه شده

زیرکی درباره سایر حق بیمه ها توضیح داد: با توجه به بالا بودن مبلغ و اینکه نمی توانیم این حق بیمه را به موقع پرداخت کنیم و قسط قبلی امکان پذیر نیست، مابقی مبلغ را در چند قسط از جمله جریمه پرداخت می کنیم که یک میلیون تومان بوده است. با تاخیر گذشت


ابطال پروانه سنگ شکن به دلیل بدهی

وی خاطرنشان کرد: در زمان واگذاری شهرداری با بدهی های هنگفتی مواجه شدیم. با توجه به بدهی شهرداری قضات به سازمان صمت، مجوز سنگ شکن باطل شد و باید بسته می شد، اما با پیگیری های انجام شده، این سازمان را به 217 میلیون تومان رساندیم و باید تا مرداد ماه جاری تسویه شود. سال

زیرکی همچنین درباره بدهی هایی که دستگاه ها و ادارات دولتی به شهرداری قاضی دارند، توضیح داد: در خصوص بدهی هایی که ادارات مختلف به شهرداری قضات داشتند، جلسات ادارات مختلف تشکیل شد و متاسفانه چون کمیسیون ماده 100 تشکیل نشد. برای پرداخت بدهی ها. شهردار نیازمند اسناد و مدارکی است که تاکنون دریافت نشده است و امیدواریم با سفر رئیس جمهور به استان بتوانیم اعتبارات لازم را تامین کنیم.


تعداد کارمندان شهرداری به نسبت ظرفیت شهر زیاد است

مهدی محمدزاده سرپرست شهرداری پیش کالا نیز در گفت و گو با خبرنگار عصرترک گفت: از اردیبهشت ماه امسال که شهرداری را بر عهده گرفتم تمام تلاشم بر این بوده که حقوق معوقه سال گذشته را پرداخت کنم که این امر نیز محقق شد. “

وی ادامه داد: همچنین حقوق فروردین و اردیبهشت 1401 به نیروهای توافق شده پرداخت نشد، اما نیروهای شرکت در فروردین ماه حقوق دریافت کردند.

سرپرست شهرداری پیش کالا با اشاره به تعداد پرسنل شاغل در این شهرداری گفت: فعالیت 53 نفر در این شهرداری کوچک نسبت به شهرهای بزرگ بسیار بالاست و این امر قطعا هزینه ها را افزایش می دهد.

محمدزاده درباره حق بیمه معوق کارگران شاغل در شهرداری توضیح داد: حق بیمه کارگران قراردادی کارگران شهرداری پیش کالا از سال 84 پرداخت نشده و چندین ماه در سال پرداخت می شود.

وی گفت: ما هزینه تمام خدمات پزشکی را به صورت رایگان پرداخت می کنیم.

سرپرست شهرداری پیش کالا در خصوص نیروهای بیمه ای نیروهای شرکتی گفت: نیروهای شرکتی تاکنون شرکت های سوری بوده و برای آنها بیمه نامه صادر نکرده اند و اگر بیمه هم پرداخت شود کامل نیست.


نبود پیمانکار و روند نامطلوب ارائه خدمات شهری

وی با اشاره به اینکه تعهدات برخی از پیمانکاران به درستی انجام نشده است، افزود: پیمانکارانی که برنده مناقصه می شوند، اما زمانی که کار را انجام می دهند، به دلیل نیروی کار زیاد و زمان بندی پرداخت دستمزد، حقوق و مزایا پرداخت نمی شود. به درستی. “که خدمات را دشوار می کند.

محمدزاده با اشاره به ابطال پروانه سنگ شکن گفت: سنگ شکن به صورت مخروبه با بدهی 120 میلیون تنی تحویل و 30 میلیون ضمانت نامه از پیمانکار برای ضمانت تجهیزات دریافت کرد که به دلیل عدم اعتبار اعتبار ندارد. تمدید خدمات

وی گفت: با توجه به بدهی های سنگ شکن تا پرداخت 60 میلیون از نظر قانونی امکان صدور مجوز وجود ندارد و شرکت نفت نیز برای سوخت خودرو مجوز فعالیت سنگ شکن می خواهد که در حال حاضر امکان پذیر نیست. به دلیل عدم توانایی در پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید