فاجعه خرابکارانه سازندگان غیرمجاز/ نظارت دستگاه های مسئول ضعیف است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، ساخت و سازهای غیرمجاز ناشی از بی توجهی و خواب خرگوش های مسئولانی است که خانه هایشان با سرعت رعد و برق و باد در مقابل چشمانشان بلند می شود و به نظر می رسد هر چه بیشتر کارمندان به ساخت و سازهای غیرمجاز بی توجهی کنند.ادامه شاید برای همه ما آرزو باشد. برای دیدن طبیعت بکر و سرسبز چند سال اخیر.

تا چند ماه پیش وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر سنندج و همچنین در نقاط منفصل شهر و شهر بهاران به نوعی توسط شهرداری کنترل می شد اما چند ماهی است که این ساخت و سازها رها شده است. بدیهی است کمبود نیروی کار در شهرداری سنندج یکی از عوامل این افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز است.

آقای فاتحی ساکن یکی از محله های این منطقه است.

وی افزود: در این منطقه افراد زیادی که بیشتر آنها سودجو هستند از شب تا صبح مشغول ساخت و ساز هستند و به تعدادی از کارگران پول بیشتری می دهند و بیشتر این ساخت و سازها به افرادی فروخته می شود که آرزوی زنان را در سر دارند. سال‌ها.» خانه‌هایی هستند که بعد از حادثه بازسازی نشده‌اند.


b83eac1f 9e34 41a6 8450 be0f00bab77c خبر خاکستری


55 ساختمان غیرمجاز تخریب شد

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج گفت: طی ماه های اخیر 55 مورد ساخت و ساز غیرمجاز اعم از باغ، ویلا و ابنیه غیرمجاز ساخته شده در عرصه های طبیعی با دستور قضایی حفظ و اطفاء شد.

وی ارزش واقعی این سازه ها را 350 میلیارد ریال عنوان کرد که بر اساس مصوبات قرارگاه خزانه داری مورد بهره برداری قرار گرفت.

نصری افزود: تخریب ساختمان های غیرمجاز در کشور به صورت جدی آغاز شده است و میزان قلع و قمع انجام شده در سنندج یکی از کارهای بی نظیر در این حوزه است به طوری که تنها در یک روز 37 ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سنندج با بیان اینکه شورای خزانه داری عمومی تصمیم گیرنده اصلی در حوزه منابع طبیعی و دولت است، افزود: کمک ها و موسسات خیریه و قوه قضاییه ایجاد شده است و این اردو در حوزه منابع طبیعی انجام می شود. رشته.

نصری ادامه داد: مصوبات شورای صیانت از حقوق بیت المال پیش از این به صورت میدانی اجرا نشده بود اما با راه اندازی این قرارگاه رفع ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت میدانی و با حمایت خوب نیروی انتظامی انجام می شود. .

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سنندج افزود: بنا به دستور این کمپ، 18 خانه باغ و ویلا در روستای کالیان و 37 واحد به مساحت 4500 متر مربع در روستای سراب کامیش سد قشلاق هر دو ویلا و استخر ساخته شد، تخریب شد.

وی با بیان اینکه اراضی ملی بخشی از بیت المال و منفعت عمومی است که متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق تعدی به اموال عمومی است و قانون از هیچ فردی برای برخورد با آن تعارف نمی کند. قاطعانه با آن برخورد نمی شود.

نصری با بیان اینکه این اردو با شدت ادامه دارد، گفت: در مرحله اول روستاهای اطراف و اطراف سنندج تحت نظارت و تمامی واحدهای غیرمجاز تخریب و منهدم خواهند شد.

وی مهمترین موضوع در حفاظت از عرصه های طبیعی را جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد و عمده ترین مانع در این حوزه را کمبود نیروی کار و تجهیزات دانست و گفت: در حال حاضر هر شهرستان تنها یک پاسگاه از اراضی ملی دارد. حفاری واحد «این پاسگاه سنندج با چهار نیرو و سه ماشین آلات باید 360 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع طبیعی را رصد کند که کار سختی است.


b8a82fa8 49b6 42df ac6b 8d8effee8cf3 خبر خاکستری

ساخت و سازهای حل نشده یکی از معضلات مهم پیش روی شهرسازی است که شهر سنندج به ویژه حومه آن با آن مواجه بوده و حل آن نیازمند هم افزایی همه دستگاه ها و ارگان ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید