حراج حجاب به قیمت لایک!/ ضعف فرهنگی و نظارت ضعیف نهادهای مسئول در شبکه های اجتماعی


ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883245

این روزها شاهد حضور دختران و بانوانی با عنوان وبلاگ نویس در عرصه مجازی هستیم که با نمایش بخشی از فعالیت خود و جمع آوری لایک بیشتر، حجاب خود را به حراج می گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به قول روزگار ما حجاب و عفاف; یکی از محورهای زندگی و یکی از مظاهر خاص فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایران زمین است و زیبایی و خوبی برای افراد جامعه و خانواده مفید است و زشتی و بدی به همه آسیب می رساند و آثار خود را بر همه عناصر می گذارد. جامعه. قرار دادم

یکی از ارکان زندگی قرآنی، حجاب و عفاف است، اما این موضوع همواره مورد هجمه دشمنان است و خانواده به عنوان الگوی عملی و مؤثر، نقش اساسی در شخصیت و طرز فکر کودکان به ویژه دختران دارد.


مادر می تواند فرزندان خود را به گونه ای تربیت کند که منشأ خیر و برکت برای جامعه باشند یا به جامعه آسیب برسانند، نقش تربیتی و جایگاه مادر و خانواده را در توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، این والای اسلامی و ایرانی داشته باشند. ارزش در میان دختران جامعه، این مادران نسل های آینده بسیار مهم هستند.


در سال‌های اخیر با رونق و همه‌گیر شدن صفحات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه «اینستاگرام»، حجاب و عفاف به موضوعی تبدیل شده است و طراحان به اصطلاح حجاب، «سبک حجاب» و «مد» نامیده می‌شوند. ، با عکس و کلیپ همراه، مردان و زنان و وبلاگ نویسان را نشان می دهد که انواع پوشش ها را در این فضا نشان می دهند و برای مناسبت های مختلف تبلیغ می کنند و از این راه کسب درآمد می کنند.



کسب درآمد برای وبلاگ نویسان در شبکه های اجتماعی، حتی به قیمت حجاب در حراج

یکی از این زنان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در دنیای امروز وبلاگ نویسان فعالیت های روزمره و زندگی شخصی خود را در شبکه های اجتماعی نشان می دهند و این افراد در دنیای مجازی حتی به قیمت حراج حجاب برای کسب درآمد تلاش می کنند! !


وی افزود: متاسفانه کشف حجاب در چند سال اخیر در اینستاگرام بسیار مشهود است و بسیاری از زنان و دختران عکس های خود را بدون رعایت حجاب و گاها با لباس های غیر سنتی و دور از عرف ایرانیان در اینستاگرام به نمایش می گذارند. ” “


این بانوی محجبه تصریح کرد: این وبلاگ نویسان حتی زندگی دیگران را برای نمایش وقایع زندگی خود در نظر نمی گیرند و با نگه داشتن گوشی خود در برخی مکان ها مانند سالن های زیبایی و سالن های ورزشی اقدام به ضبط تصاویر و فیلم می کنند که باعث نارضایتی مردم می شود. .





زنان در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه والایی دارند


زکیه براربختی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه زن در فرهنگ ایرانی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: جایگاه و ارزش انسانیت زن در جامعه مهم است و از نظر کمال انسانی تفاوت چندانی وجود ندارد. تفاوت هایی دارد اما نباید منشأ تعالی باشد.


وی ادامه داد: اساساً در دنیای غرب و مدرنیته، زنان هیچ جایی را جدا از جذابیت بیرونی خود نمی بینند و حتی تصور نمی کنند، زیرا ذهن زنان به گونه ای تربیت شده است که تسلیم و فروتن باشد و به همین دلیل برخی فکر می کنند که عزت و ارزش در دنیا جدید است. میتوان پیدا کرد.



حجاب و عفاف تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه نوعی تفکر نیز هست


این کارشناس تصریح کرد: حجاب و عفاف تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه نوعی تفکر است که مختص جامعه زنان در این عصر نیست، بلکه مردان نیز باید عفیف باشند و از زندگی خصوصی و خانوادگی خود در تمام زمینه های فردی و اجتماعی محافظت کنند. ابعاد


وی با بیان اینکه حجاب در جامعه اسلامی به اوج خود رسیده است، ادامه داد: در شبکه های اجتماعی زنانی که تحت عنوان وبلاگ نویس فعالیت می کنند نقش مهمی در ترویج حجاب دارند و این نشان می دهد که متولیان فرهنگ در این عرصه مفقود هستند. هیچ نظارتی ندارند



نقش ضعیف و عدم نظارت نهادهای فرهنگی بر موضوع حجاب


براربختی گفت: در بسیاری از موارد وقتی به این افراد در مورد حجاب تذکر داده می شود، اغلب از الفاظ رکیک استفاده می کنند و حتی به امیرین خوش نام حمله بدنی می کنند.


وی اذعان داشت: نهادهای فرهنگی کارگروهی تشکیل می دهند، جلساتی را تشکیل می دهند و بسیاری از کارمندان در ذیل آن مصوبات را امضا می کنند، اما نتیجه در جامعه و فضای شبکه های اجتماعی برعکس است که نشان می دهد نظارت اولیه در این حوزه وجود ندارد.


این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ابزارهای متعدد و مدرن در صدد تضعیف فرهنگ ایرانی هستند، تصریح کرد: دشمن در عرصه های مختلف فرهنگی برنامه ریزی می کند و بیش از پیش با سوء استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، فرهنگ تساهل و مبارزه را ترویج می کند. . گوهر پاک حیا، عفاف و حجاب، شبانه روز با کرامت انسانی در جامعه مبارزه می کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید