نظارت بر بازار باید با جدیت توسط دستگاه های مسئول پیگیری شود


ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840682

رئیس جمهور بر لزوم نظارت مستمر دستگاه های متولی بازار در اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روند اجرای برنامه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و الزامات دستیابی به اهداف آن در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارشی از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه شد و رئیس‌جمهور نیز نظارت بر بازار را برای اجرای صحیح این طرح مهم دانست. دولت موظف است در کنار توجیه یارانه ها و جلوگیری از فشار بر توده خانوار، قانون را اجرا کند.

رئیسی افزود: تحقق این هدف مستلزم تثبیت قیمت است و سازمان حمایت از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اصناف باید بر روند قیمت گذاری نظارت داشته و از افزایش غیرمنطقی و غیرمنطقی قیمت ها جلوگیری کند تا بر مولفه های موثر هزینه و انصاف و سود باشد. . «فروشندگان قیمت منصفانه ای تعیین می کنند و اطلاع رسانی می کنند. سازمان تعزیرات همچنین باید با متخلفان قانون اخیراً تصویب شده قاطعانه برخورد کند.

در این جلسه رئیس جمهور همچنین با ارائه گزارشی از میزان موجودی و روند تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه دامی از طریق تولید و واردات داخلی، با توجه به فراوانی و کفایت این اقلام، بر تسریع و تسهیل در امر صحیح آنها تاکید کرد. توزیع در استان ها و شهرستان ها

رئیسی افزود: شفافیت اجرا و گفت و گوی مستمر با مردم از اصول اساسی دولت سیزدهم است و دستگاه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی باید با همه مسئولان برای رفع ابهامات و ابهامات سلامت روان از جمله نیروی انتظامی برای مردمی سازی و پرداخت یارانه عادلانه همکاری کنند. . “دردن.

در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موضوع بازار ارز و اقدامات بانک مرکزی برای ساماندهی و یکپارچه‌سازی این بازار بررسی شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید