فاز اول مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری رسید


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918099

با حضور رئیس جمهور فاز اول مجتمع فولاد قاینات به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقاحیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد کاینات 100 میلیون یورو هزینه شد و با توجه به اینکه به منظور تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانیان و مقابله با تحریم ها، 45 شرکت داخلی مسئولیت طراحی و تولید را بر عهده داشتند. از قطعات لازم این مجموعه 2 میلیون و 353 هزار یورو صرفه جویی شد.

رئیس مجتمع فولاد کاینات در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: مجتمع فولاد کاینات یکی از پروژه های مهم صنعتی استان است که فاز اول آن با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در میدان افتتاح شد. تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن .

رسول احمدی پور افزود: فاز اول این پروژه شامل تاسیسات احیا (خط تولید اسفنج) در مرحله تولید آزمایشی قرار گرفت و امروز به طور رسمی به بهره برداری رسید.

وی گفت: فاز دوم این واحد تولید بلوک فولادی با ظرفیت 800 هزار تن با سرمایه گذاری 7 هزار و 500 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجراست.

رئیس مجتمع فولاد قاینات تصریح کرد: با بهره برداری از این واحد که اولین واحد صنایع سنگین شرق کشور محسوب می شود، 400 فرصت شغلی مستقیم و 2500 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید