فاطمه حافظ نبوت و امامت


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920152

فاطمه بانوی بزرگ خداباور تلاوت قرآن جلیل القدری که حتی پس از رحلت حضرت مصطفی (ص) پرچم حمایت از نبوت و میراث نبوی را که اسلام ناب محمدی بود از زیر نکشید. ، امامت و ولایت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاگ; با چه بیان و قلمی می توان فاطمه را توصیف کرد که در آیه «تطهیر» تنها بانویی است که از هر آلودگی به دور است.

فاطمه (س) تنها زنی بود که در «مبلاء» همراه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حسین (علیه السلام) فاطمه (علیه السلام) بخشنده سوره کوثر و هدیه حق تعالی برای پیامبر اسلام، فاطمه (س) بود. که گفت قرآن مایه اطعام است و سه شب پشت سر هم به فقرا و یتیمان و اسیران افطار می دهد، فاطمه که «ام ابیها» است به قول رسول خاتمی فاطمه که کرامت اوست. و مقام در نزد محمد مصطفی بالاترین است. او وجود دارد و خدا را به قدری دوست دارد که هر بار که منصوره دو عالم با او ملاقات می کرد، حضرتش برای احترام به او تمام قد برمی خاست و به سوی او «کام الیها» می شتابید و پیشانی و دستان او را می بوسید، همان فاطمه که در او بود. همیشه حامی نبوت و صحابی و مطیع حضرت احمد که یگانه «خوفو» امیرمؤمنان علی بن ابی طالب (ع) بود و سیره قرآنی او توسط حسنین سید شباب توسط جنا و مربی بی نظیر «زین بین».

فاطمه که در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی خود مظهر قرآن بود، بانویی گرانقدر و بی بدیل که پدرش بهترین انسان عالم، حبیب خدا، خاتم پیامبران و رحمت جهانیان است. ، شوهرش، ناطق قرآن، «روح پیامبر»، ساقی کوثر، قاسم نار و جنت، امیرمومنان، حسن و حسین، سید جوانان بهشتی و ام کلثوم و زینب هر کدام. مظهر زهد و تقوا و عفت و حیا و البته زینب در پرتو تربیت الهی علی (ع) و فاطمه (س) و تقدیر الهی «پیامبر کربلا» شد.



فاطمه بانوی بزرگ خداباور تلاوت قرآن جلیل القدری که حتی پس از رحلت حضرت مصطفی(ص) پرچم حمایت از نبوت و نبوت را که اسلام ناب محمدی و امامت و امامت بود پایین نیاورد. ولايت، صديقه طاهره نه تنها الگوي كامل زن مسلمان، بلكه به عنوان الگوي انساني با معرفت، بصيرت، عقل منصف و عدالت خواه، حتي در روزگار سخت و دشوار پس از مرگ المرسلين. اعتقاد به خدا و درست اندیشی و البته شجاعانه و مطیعانه حمایت از پرچم اقامه سنت نبوی و امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) که بارها مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام قرار گرفته است. نکته مهم این است که خداوند حکیم ولایت و امامت و ولایت علی بن ابیطالب را از پیامبر صلی الله علیه و آله ابلاغ و ابلاغ کرد. ایشان به انجام رسالت معظم له اشاره کردند و پس از ابلاغ این معنا، خداوند متعال آیه «علیوم اکملت لکم دینکم…» را نازل کرد تا تاریخ برای همیشه شاهد اهمیت امامت و ولایت و جانشینی پس از پیامبر باشد.

و زهرا عطار در برافراشتن این پرچم که پرچمدار صراط مستقیم و استواری دین محمدی و سنت نبوی و جلوگیری از هر انحرافی و البته هدایت به راه امامت و ولایت بود، چه مصائب و مصیبت ها و تلخی ها را نگرفت. تحمل کن، اما صدیقه طاهره از این «سوره» «تو عالم بزرگی هستی که «حقیقت شب قدر» و عظمتش در پیشگاه پروردگار جهانیان، در مقام حامی نبوت بی نظیر است. ، امامت و ولایت، لحظه ای از تلاش و مجاهدت و مقاومت دریغ نکرد، حتی وقتی درب خانه اش آتش گرفت، همان خانه ای را که حبیب خدا در آن را می زد و سلام می کرد، آتش زدند. خانواده‌اش هر روز طرف او را زیر پا گذاشتند و حرمت دختر حضرت خاتمی مربت و حتی گریه‌های او را که البته فریادهای «مقاومت» و «اعتراض» بود، رعایت نکردند. و حق طلبی بود، تاب نیاوردند، اما فاطمه همیشه «راه»، «نشانه» و «راهنما»، «رهبر» و الگوی مقاومت است.

تا زمانی که نفس می کشید از عدل و انصاف و حمایت از دین محمدی و سنت نبوی و امامت و ولایت امیرالمومنین و حتی وصیتش به امیرالمؤمنین در مورد غسل و پوشش و دفن دست برنداشت. در شب و اجازه ندادن او بر بدنش در حضور ستمگران نماز بخواند و در سمت راست و قبر پنهانش تا قیام مهدی موعود (عج) آن را نشان و پرچم حق حکومت قرار داد و حفظ نبوت و امامت و ولایت. خدایا بر فاطمه و ابیه و والی و بنی و سیر المستواد رحمت فرما که به عدد ما احاطه علم داریم.

کورش شجاعی – کارشناس مسائل دینی

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید