فاوستوف از پروژه ساخت لباس مرد آهنی با زره ترکیبی برای سربازان خبر داد


ساعت: 07:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910749

اولگ فاوستوف، معاون تجهیزات جنگی و زرهی شرکت روسی “آرموکام” از اجرای پروژه ساخت لباس “مرد آهنی” از زره ترکیبی که بدن سرباز را به طور کامل می پوشاند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاوستوف خاطرنشان کرد که ساخت یک لباس مرد آهنی تمام بدن، مانند ابرقهرمان همنام در فیلم‌ها و کمیک‌های مارول، برای همه نیروهای اصلی ارتش اولویت دارد.

به گفته وی، با وجود این عقیده غالب در میان بسیاری از کارشناسان مبنی بر اینکه مردم در آینده به هیچ وجه مبارزه نخواهند کرد و ربات ها و پهپادها وظایف رزمی را برای آنها انجام خواهند داد، اما فرد همچنان باید با موقعیت های خاصی دست و پنجه نرم کند و میدان نبرد را اشغال کند. با توسعه فن آوری نظامی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان از مواد مدرن “سپر” ساخت که تمام بدن یک جنگنده را بپوشاند و در عین حال محافظت موثری در برابر سلاح های سبک داشته باشد، گفت: این کار باید بخشی از لژیونر باشد. در آینده، پروژه ای برای نسل جدید سربازان روسی در نظر گرفته می شود، ساخت چنین زرهی امکان پذیر است، اما هنوز برای پشتیبانی از آن به اسکلت بیرونی نیاز است.

فوستوف گفت: ماشین‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطوط و زمین‌های خاصی را اشغال کنند و برای این منظور نیازی به ورود انسان به آنجا نیست، البته باید تا آنجا که ممکن است از او محافظت کرد و بنابراین همه ارتش‌های پیشرو جهان و ما رعایت می‌کنند. ما مستثنی نیستیم و به احتمال ایجاد این مرد آهنین فکر می کنیم.

پیش از این یک منبع از مجتمع نظامی-صنعتی به «نووستی» گفته بود که تجهیزات نظامی آینده نسل جدید که برای جایگزینی گروه های «جنگجو» در حال توسعه است، «لژیونر» نام خواهند داشت.

وی افزود: کار تحقیقاتی این پروژه از 2 تا 3 سال پیش بینی شده به یک سال کاهش می یابد و تا پایان سال 2023 به اتمام می رسد.

این مجموعه همچنین از ساخت کلاه ایمنی با وزن تنها 700 گرم خبر داد و افزود که هنوز برای صحبت در مورد تولید انبوه این کلاه ها زود است.

دیدگاهتان را بنویسید