فایروال گرگان به پرسپولیس برخورد کرد/دولت سیزدهم باید غبارروبی از محرومیت های گلستان بکند


ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909582

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: دیوار دفاعی گرگان هم مرز با تخت جمشید است اما توجه چندانی به آن نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ محمدجواد سواری در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد مردم ایران گفت: اینجا باغ گل و گل و ظرفیتی بود که می‌توانست شکوفا شود. ما نتوانستیم آن را راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل بودجه هستیم انتظار داریم به استان توجه ویژه ای شود.

ساوری تصریح کرد: انتظار داریم از این استان به عنوان یک استان گردشگری حمایت شود و در همین راستا هفته گذشته در مجلس خلاصه ای از این استان و ظرفیت آن ارائه کردیم و امیدواریم به این ظرفیت ها و هدایا توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز دولت سیزدهم بر محرومیت زدایی است و امیدواریم گلستان که با وجود ویژگی های طبیعی مختلف محروم است توجه داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: دیوار تاریخی گرگان با قدمتی 1600 ساله شاید به تخت جمشید شیراز برسد اما تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است.

سواری گفت: گردشگران از 73 کشور دنیا در بوم گردی کنار دیوار وارد استان می شوند و با همت دولت باید این اثر تاریخی را به خوبی ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دیوار دفاعی گرگان سومین دیوار تاریخی جهان است و به دلیل عدم دخالت انسان در رتبه اول جهان قرار دارد.

این مسئول به جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: با همت دولت محترم جزیره آشوراده باید تکلیف مشخص شود و همچنین دیوار تاریخی مظلومیت و ویرانی برداشته شود و شاهد رونق گردشگران باشیم.

ساوری افزود: متأسفانه به دلیل کم توجهی های گذشته، از نظر مزیت جزو 5 استان آخر کشور هستیم و با این وجود ظلمی بر چهره استان ایجاد کرده ایم و امیدواریم بتوانیم گرد و غبار را برطرف کنیم. محرومیت از چهره استان با حمایت دولت سیزدهم».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید