تلاش بیهوده مخالفان دولت در گلستان/ اخبار کذب از آشوب و خودسوزی در گرگان نتیجه نداد


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838969

بررسی میدانی نشان می دهد که وضعیت بازار گرگان عادی است و تلاش مخالفان دولت برای ایجاد هرج و مرج موثر نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ; پس از جنجال های فراوان، سرانجام دولت سیزدهم طرحی را برای ترویج و توجیه یارانه ها اجرا کرد، در حالی که مسئولان کشوری تلاش کردند تا آگاهی عمومی را نسبت به این طرح افزایش دهند و آثار و پیامدهای آن را توضیح دهند، اما برخی از مخالفان دولت تلاش کردند صدای خود را حفظ کنند. کارمندان توسط افراد با صداهای مختلف شنیده می شود.

در استان گلستان این موضوع در حالی برای بسیاری از فعالان فضای مجازی ملموس شده است که بسیاری از فعالان رسانه ای تلاش کرده اند تا مسائل عمومی را به گوش مسئولان برسانند و با اخبار درست از ناهماهنگی دستگاه ها جلوگیری کنند، اما برخی از فعالان فضای مجازی و حتی رسانه های شناخته شده … که سال ها در مناصب مختلف با اکران فیلم های مربوط به سال 96 و موج اعتراضات به گرانی و حتی فیلم های استان های دیگر، کورکورانه و آشفته مردم را خرید.

در ابتدای این طرح با توجه به اینکه تامین کنندگان مرغ از اصلاح قیمت مطلع شدند، منتظر تایید کارگروه امنیت غذایی استان بودند و برخی از افرادی که دیشب یارانه دولتی دریافت کردند سعی کردند به قیمت های قبلی اقلام ادامه دهند. آنچه را که نیاز داشتند خریدند و همین امر باعث شد تا مغازه های مرغ و تخم مرغ و همچنین روغن در ابتدای روز شلوغ تر شوند.


ca86431b fa9d 4045 bcc6 5719ef658ef4 خبر خاکستری

اما این آشفتگی به هرج و مرجی که برخی فعالان فضای مجازی از جمله مخالفان انتظار داشتند، منجر نشده است رانت به افرادی که از بیت المال و ارز 4200 تومانی زالو تامین می کنند.

حتی اگر مردم می دانستند که ماه آینده این کالاها که گاهی با قیمت بالاتری در صف خرید می کنند، می توانند به قیمت یارانه دولتی دریافت کنند، شاید نه آنقدر برای ساخت فضا، اما آن دسته از افرادی که حامی وضعیت موجود هستند. هشت سال گذشته در این زمینه سکوت کرده اند و با انتشار کلیپ هایی از دوران معنویت بر زخم مردم نمک پاشیده اند.

اپوزیسیون که به عنوان ناخدای فضای مجازی و هرج و مرج مردمی شناخته می‌شد، حتی از این ابتکارات ناامید شد و در اعتراض به مناظره مسکن در میدان گرگان گرگان فیلمی از آتش‌سوزی فردی در کوم منتشر کرد.


b6b039cc e025 443d affa d9fe1409ccdd خبر خاکستری

اما علیرغم همه آثار مثبت اجرای این طرح قطعاً مشکلاتی را به همراه داشت که یکی از نقاط ضعف این طرح عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی برای قیمت مصوب مرغ 45 هزار تنی 59 هزار و 800 و 54 هزار بود. تن پیشنهاد شد و این نگرانی مردم را به وجود آورد که تقاضا برای گوشت مرغ در روزهای اخیر همچنان بالاتر از حد انتظار است و حتی کالاهای جایگزین آن مانند گوشت قرمز نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است، جو و شرایطی که باید تعیین شود.

یکی دیگر از مشکلات این روزها در روستاها؛ مازاد عرضه روغن خوراکی از سوی مردم وجود دارد و همین امر موجب شده است تا مغازه های عرضه روغن در این منطقه با کمبود مواجه شوند و همچنین مجوز وزارت صمت برای کالاهایی که قیمت آن ها در گذشته با قیمت مصوب جدید دیروز به فروش می رسید، صادر شود. همچنین گلایه هایی را در پی داشت که چرا این کالاها با این قیمت وارد بازار شده است.

اما با وجود این مشکلات؛ بازار منطقه گلستان روندی عادی دارد و مردم برای خرید اجناس مورد نیاز خود با مشکلات کمتری مواجه می شوند و به همت کارکنان سایت بازرگم برای خرید روغن مورد نیاز اهالی گرگان تهیه شد.

مردم از کارکنان انتظار دارند که بازار را از نزدیک زیر نظر داشته باشند. جلوی سود برخی افراد گرفته شود و مسئولان نیز تاکید دارند که اطلاعات مربوط به ارتقای یارانه ها باید توسط مراجع رسمی رصد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید