بسیج گلستان در فضای مجازی برای رونق صنعت گردشگری گرگان تلاش می کند

ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783297

با برگزاری رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری؛

گرگان در دهمین جلسه کمیته فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی، بر برگزاری رویداد استارت آپی در حوزه گردشگری تاکید کرد و این اقدام را اولین گام در جهت بهبود دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; دهمین جلسه کمیسیون فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان به ریاست علی اکبر بصیرنیا تشکیل شد.

در این نشست بررسی پروژه های فناورانه و هوشمند در حوزه گردشگری توسط مدیران پارک علم و فناوری منطقه و همچنین بحث و بررسی و برگزاری جشنواره رویداد استارتاپی در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

0a03d754 b18f 4b7e 8d18 4250ee31bcc2 خبر خاکستری

گام اول شورا در عرصه مرگ گرگان

علی اکبر بصیرنیا در این نشست گفت: سومین رویداد تولید محتوای بسیج در استان گلستان اتفاق بزرگی بود و 16 تیم نخبه به مدت 48 ساعت با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: اگر بتوانیم چنین رویدادی را در حوزه گردشگری برگزار کنیم باعث تحول در گرگان به ویژه در حوزه گردشگری می شود. “

بصیرنی گفت: بخش خصوصی میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر می توانند سه طرف این رویداد باشند.

وی تاکید کرد: باید با بخش خصوصی و فعالان گردشگری جلسه ای برگزار کنیم و به جمع بندی لازم برسیم و بتوانیم در آینده این رویداد را برگزار کنیم.

گردشگری نقش مهمی در اشتغال دارد

مهران کاظم نژاد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این نشست گفت: برگزاری چنین رویدادی مورد پسند همگان است و گردشگری از موضوعات مهم اشتغال است.

کاظم نژاد ادامه داد: هدف ما از برگزاری این رویداد در حوزه گردشگری، تامین اوقات فراغت و اشتغال از سوی دیگر است.

وی گفت: گردشگری می تواند اقتصاد کل کشور را متحول کند و ما در این بخش بد عمل کرده ایم.

این مسئول تاکید کرد: این رویداد می تواند جشنواره پاییزی هزار رنگ را نیز معرفی کند و اشغال تخت هتل های گرگان را در طول برگزاری افزایش دهد.

کاظم نژاد افزود: سال گذشته هفت میلیارد دلار ارز به دلیل گردشگران خارجی از کشور صادر شد و می توانیم بستر مناسبی برای جذب گردشگر به استان به ویژه در شهر گرگان ایجاد کنیم.

وی افزود: ممکن است شورا و شهرداری مسئولیت برگزاری این رویدادها را نداشته باشند اما باید از این موضوعات حمایت کنند.

9498e241 58a9 4c34 b525 8b5bb68f9344 خبر خاکستری

کاهش مخاطرات زیست محیطی با رونق گردشگری در گرگان

عیسی مهری بر اهمیت استارتاپ ها تاکید کرد و گفت: با مدیران پارک علم و فناوری به رویداد فناوری خوبی در گرگان دست یافته ایم و می توانیم از این ظرفیت برای گردشگری استفاده کنیم.

این عضو شورای شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: روز گذشته معاونت علمی رئیس جمهور به موضوع پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری گرگان پرداخته و شورای شهرداری گرگان آمادگی حمایت از این فرصت ها را دارد.

مهری اشاره کرد؛ برای بیش از 30 سال، ایالات متحده درآمد اقتصادی از بخش سخت افزار ایجاد نکرده است، زیرا می داند که درآمد نرم افزاری بیشتر است و محیط زیست کمتر توسط این مشاغل تهدید می شود.

وی یادآور شد: شرایط خوبی در حوزه فناوری در گرگان ایجاد شده و جوانان توانسته اند در گرگان اقدامات خوبی در حوزه دانش انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: اقدامات و محصولات خوبی در حوزه دانش داریم که حتی کارکنان ما از آن اطلاعی ندارند و در طرح بدنه ملی گرگان به عنوان منطقه گردشگری درج شده است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهری خاطرنشان کرد: شهرداری دو تا سه میلیارد تن در حوزه گردشگری هزینه کرده است و شهرداری می تواند با حمایت استارت آپ ها به افزایش درآمدهای شهر کمک کند.

وی گفت: 50 درصد ظرفیت هتل ها خالی است و با معرفی ظرفیت ها می توانیم شاهد شرایط بهتر گردشگری باشیم.

نرم افزار و محصولات موبایلی برای معرفی گردشگری گرگان

رضا روشنی; سخنگوی سایبری بسیج گلستان گفت: گردشگری موضوع بسیار مهمی است و گرگان در این حوزه زیر سایه برخی استان های همجوار قرار دارد.

کارگر سایبری بسیج گلستان ادامه داد: برگزاری رویداد تولید محتوا در حوزه گردشگری موجب رونق و توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری می شود.

روشنی تاکید کرد: می توانیم از نخبگان استانی برای حضور در رویداد گردشگری گرگان دعوت کنیم و با تولید محتوا چه در موبایل و چه نرم افزاری بحث های موثر در حوزه گردشگری را تشدید کنیم.

وی افزود: از ظرفیت برگزاری چنین رویدادهایی در پایتخت ها نیز استفاده می شود و این موضوع باعث افزایش گردشگری می شود.

این مسئول بیان کرد: جذب گردشگر و مسائل گردشگری می تواند محور این رویداد باشد و زمان بندی و موضوعات این استارت آپ مهم است و باید بتوانیم ایده هایی ارائه دهیم که در گردشگری گرگان موثر واقع شود.

روشنی افزود: در گرگان می‌توان از جاذبه‌های گردشگری مانند اماکن تاریخی، بناها و بناهای تاریخی به عنوان شهربازی استفاده کرد.

وی افزود: حتی می توانیم از طریق رویدادهایی برای رویدادهایی مانند سقوط هزار رنگ تولید محتوا داشته باشیم که باعث رونق گردشگری در گرگان می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی گرگان تاکید کرد: انیمیشن در حوزه گردشگری نیز موثر است و با این اتفاق می توانیم گردشگران را با سکوهای گردشگری شهر و روستا آشنا کنیم.

روشنی افزود: با برگزاری این رویداد و شرکت های نوپا با حمایت شهرداری و شورای شهر برای اولین بار در حوزه گردشگری می توانیم گامی تخصصی در جهت شهر هوشمند مورد نظر کارکنان در گرگان برداریم. “

استفاده از مطبوعات برای ارائه ظرفیت گردشگری گرگان

هادی علمدار; رئیس چاپخانه منطقه ای گلستان نیز در این نشست گفت: نیازهای حوزه گردشگری باید محاسبه شود و می توانیم از چنین رویدادهایی استفاده کنیم.

علمدار تاکید کرد: گرگان فرصت های زیادی در حوزه گردشگری دارد که در استان شناخته شده نیست و می توان از رسانه ها استفاده کرد و برای معرفی این فرصت ها بیشتر فشار آورد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در حوزه گردشگری ظرفیت سازی کنیم تا بتوانیم صنعت گردشگری گرگان را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید