فتح «هورمشهر اقتصادی» با اصلاح نظام یارانه آغاز شد


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840163

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری اقتصاد مقاومتی را نقشه راه فتح خرمشهر اقتصادی دانست و گفت: دولت محترم اخیراً بخشی از این عملیات را برای فتح خرمشهر اقتصادی بر اساس قانون مصوب مجلس آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه امروز (30 اردیبهشت) تهران گفت: ثبت نام از داوطلبان اهدای عضو.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های علمی این کار به اتمام رسیده و موارد شرعی در نظر گرفته شده است و انشالله با سلام و درود شما عزیزان برگ زرین دیگری در مجموعه مفاخر نماز جمعه تهران ثبت خواهد شد و اینجانب نیز از همه اقوام تشکر می کنم.» که این عمل خداپسندانه می تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به سوم خرداد روز آزادسازی هرمشهر، گفت: انقلاب اسلامی تا ابد، حماسه سوم هورداد حماسه‌ای غیرمنطقی است که حاصل توکل به خدا، ندای اولیای خدا، نتیجه است. از اتحاد و همبستگی نیروهای مؤمن در نیروهای نظامی، سپاه و مردمی و درایت عالی.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: درود بر شهدای ما از جمله امیر صیاد شیرازی، سردار حسن بهاگری، احمد متوسلیان، حاج همت، سلیمانی، منفرد نیکانی، زین الدین، احمد کاظمی، هرازی و ده ها جوان و جوان. حامله هزاران جوان دلیر که این طرح را اجرا کردند که منجر به این پیروزی بزرگ شد، هزاران روحانی و شاگرد در دفاع مقدس که بیش از 4000 نفر از آنها جان باختند. خدای نکرده آخرین کنگره در سلسله جلسات استانی هفته آینده برگزار می شود و از این عزیزان تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد حماسه بزرگ و کم نظیر آزادسازی خرمشهر است و فرصت مناسبی برای کشف و کشف ابعاد نهفته و پنهان این حماسه بزرگ است، گفت: تحریف دفاع مقدس. آزادسازی خرمشهر و هنوز او را رها نکرده اند.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه حماسه خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ذخیره بزرگ فرهنگی و تاریخی برای راه پیش رو است، گفت: به لطف خداوند متعال می توانیم عملی و عملی کنیم. بیانیه های راهبردی در مسیر انقلاب اسلامی.

وی با اشاره به فرمایشات سال 95 رهبر معظم جوانان جهادی انقلابی که خرمشهر را پیش رو داشت، گفت:

وی بیان کرد: حماسه با صنایع نظامی یکی از این موارد است چرا که در حوزه فناوری نظامی اکنون به مرحله ای رسیده ایم که جامعه ما بازدارنده فعالی در سطح قدرت های جهانی دارد و در حوزه بومی حرکت می کند. دانش و علم مرزهای جهانی «ما عمل کردیم و اینجا یکی از شهرهای هرمشهر است که به دست جوانان ما فتح شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هنوز یک هرمشاه سرکشی در بخش ها و میادین وجود دارد که امت باید با پیروی از امام، انسجام، انگیزه الهی و وحدت را حفظ کنند و برای فتح مناطقی که خرمشهر قبل از آن است، برنامه ریزی دقیق و برنامه ریزی داشته باشند. در راه است.” ترك كردن.

وی ادامه داد: اگرچه فتح این مناطق از فتح خرمشهر سخت‌تر است، اما به فرموده امام خامنه‌ای باید فتح شود. در بخش‌های اقتصاد، فرهنگ، سبک زندگی، فضای مجازی و دیپلماسی، بخش‌های زیادی هستند که انتظار حضور قهرمانانه و فتح فرزندان اسلام و ایران را دارند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه خرمشهر یک اقتصاد بسیار مهم و اساسی است و باید فتح شود، گفت: سال هاست که رهبری معظم بر این امر تاکید دارند یعنی حوزه اقتصادی کشور مشکلات اساسی دارد و اندیشه های انقلابی از عناصر تاثیرگذار است. و بلندی‌های جولان فاسد است و ساختارهای ناقصی در این بخش‌ها دارد و راه‌حل آن اقتصاد مقاومتی است.

وی اقتصاد مقاومتی را نقشه راه فتح خرمشهر عنوان و خاطرنشان کرد: دولت اخیراً بخشی از این عملیات را برای فتح خرمشهر اقتصادی با پیروی از قانون مصوب مجلس آغاز کرد و موضوع ارتقای یارانه برخی کالاهای اساسی است. که اجماع اقتصاددانان هم هست و همه متقاعد شده بودند که این اصلاح باید انجام شود و بحث امنیت غذایی و شرایط اقتصادی جهان و تاریخ اوکراین و خشکسالی این موضوع را تسریع کرده است که خوشبختانه سرعت هم گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون برخی از کشورهای بزرگ دنیا از صادرکننده این مواد به واردکننده تبدیل شده و سهمیه بندی کالاهای اساسی را در دستور کار قرار داده اند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: ارز ترجیحی کشورمان شرایط کنونی را به بهشت ​​قاچاقچیان مواد غذایی تبدیل کرده و باب خروج کارجویان فاسد و دلالان طمع را باز کرده است. و این اقدام باید به درستی انجام شود.

وی افزود: این وضعیت کنونی علاوه بر اینکه مصرف ما را با اسراف آلوده می کند، تولید ما را نیز سرفه می کند که برای رفع این عیب از اقتصاد ملی ما تلاش زیادی خواهیم کرد و اگر این خط شکسته شود، مسیر اصلاحات بزرگتر خواهد بود. باز می‌شود چون وقتی خط فتح هرمشهر قطع شد، راه برای عملیات‌های بزرگ‌تر باز بود.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: باید به امید رونق تولید ملی و رشد اقتصادی این راه را طی کنیم. دولت فعلی جرأت ورود به این عرصه را دارد که باید به تعویق بیفتد و نکته اصلی اجرا و اقدام صحیح این است که دیگر طبقات ضعیف جامعه که معمولاً مسئولیت اصلاحات اقتصادی را بر عهده دارند آسیبی نبینند و طعم شیرینی پیدا کنند. از این اصلاح اقتصادی خوشمزه اراده عمومی و ملی باید با این عملیات هماهنگ شود، بنابراین از دولت انتظار داریم که اکنون که این مبارزه تاریخی را سرلوحه کار خود قرار داده است، مسیر اقدامات جاری را تقویت کند.

وی خواستار گفتگوی منظم و صریح با مردم، پرداخت به موقع یارانه ها و اصلاح نظام، توزیع قاطع کالاهای اساسی و منطقی سازی کالاها، نظارت قوی و برخورد با متخلفان شد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس و دولت درباره سقف اجاره بها گفت: باید به این لحظه توجه کنیم. مسئله مسکن برای مردم ما یک مسئله بسیار حیاتی است. جریان مسکن ملی و اجرای اصل 31 قانون اساسی در دستور کار نظام و دولت قرار گرفته و کارهای خوبی آغاز شده است اما در شرایط فعلی کابوس است برای مستاجران متوسط ​​و فقیر. جامعه ی ما. از ابتدای قرارداد آنها نگران سال آینده هستند. چقدر دردناک است و وضعیت روحی و روانی و اجتماعی این خانواده را تحت الشعاع قرار می دهد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به طرح دوجانبه مجلس در مورد اجاره بها، گفت: این موضوع بسیار فوری‌تر از این مشاغل است و مشخص می‌شود که قوانین قبلی نمی‌توانست مؤثر باشد و مجلس و دولت باید منطقی‌سازی اجاره‌بها را قانونی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجاره بها نباید سلیقه ای باشد، گفت: انتظار داریم دولت محترم در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام دهد و سازمان تعزیرات حکومتی بیش از پیش برای کنترل بازار اجاره و سپرده ها و سپرده ها به میدان بیاید. وام: «باید راحت‌تر باشد، آیا بانک‌ها مردم را در وام مسکن قفل می‌کنند؟ وقتی می‌گویند قرارداد بیاورید، یعنی نمی‌دانند همه قراردادهای مسکن بر اساس قوانین بانک‌ها منعقد نمی‌شود و این خانواده باید چه کار کنند؟

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید روند اخذ مالیات از خانه های خالی را تشدید کرد، گفت: منتظر مردم مهربان، مهربان، دلسوز و فداکار خود هستیم که بسیاری از آنها صاحب خانه هستند که البته می دانند که دارند. مالک نیستند و امانت است رعایت عدالت. در این شرایط اقتصادی همه ما با سه آزمایش بزرگ عدالت، مهربانی و ایثار مواجه هستیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری دیگر شهرهای هرمشهر را از نظر سبک زندگی و جمعیت برشمرد و گفت: رهبر ما موضوع خانواده و جمعیت را تایید کرده است. داریم به سیاهچاله جمعیتی نزدیک می شویم که اگر به آن نزدیک شویم و آلوده شویم گاهی 150 سال طول می کشد تا از آن خارج شویم که خطر بزرگی برای ماست.

وی ادامه داد: حکمرانی مدیریت خرمشهر نیز یکی از مشکلات است; دولت کشور باید پاکسازی شود و اصلاح عناصر ضعیف و ناکارآمد باید پاکسازی شود. حکومت کشور را باید جوانان انقلابی رشید کربلا فتح کنند.

خطیب نماز جمعه تهران نیز در برخی از خطبه های خود گفت: «اگر انسان رابطه خود را با خدا اصلاح کند و بر اساس موازین الهی حرکت کند، یعنی. تقوا در زندگی بن بست نخواهد داشت و خداوند از همه بن بست ها پاداش می دهد و راه را برایش هموار می کند. . وقتی فرد و جامعه مؤمنان به خداپرستی بپردازند، مسیر زندگی سعادتمندانه برای آنها هموار می شود.

وی افزود: تهران در هفته گذشته یکی از چهره های معنوی و معنوی مورد علاقه خود را از دست داد. عالم عامل، واعظ فرهیخته و به تعبیر امام گرانقدرمان، با این اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن دلنشین نور، محیط خاکی عالم بهشت ​​را ترک کرد. ما آنها را با روحیه لطیف، صفای اخلاقی، سلامت نفس، بیان بصیرتی، عملکرد مستقیم ولایی و انقلابی می شناسیم. روح تجلی آن حضرت را تبریک عرض نموده و برای خانواده محترم و فداکار این سید گرانقدر صبر و اجر مسئلت داریم و از خداوند منان خواستاریم که نیاکان پاک را زنده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید