فدراسیون دوومیدانی از برگزاری مسابقات پرتاب سنگ جلوگیری کرد/ ماراتن کیش بی نقص نبود؛ ما باید پایه و اساس جهان شویم


ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1811700

جهت اشتباه ناشناخته و هیجان خط شروع باعث هرج و مرج شد.

مسئول برگزاری مسابقات ماراتن جزیره کیش گفت: فدراسیون دوومیدانی کمکی به مسابقات نکرد و تنها وظیفه اش این بود که بگوید مسابقات برگزار نشود.

پیام دیباج; مسئول برگزاری مسابقات ماراتن در جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا وی درباره این پرواز تصویری گفت: ما یک ماراتن 6 ساعته را به طول 42 کیلومتر دویدیم و بین 500 شرکت کننده، چند نفر در ابتدا مسیر را اشتباه رفتند و به نظر من چیز خاصی نبود.

وی ادامه داد: موانعی وجود داشت و موتورسیکلت مارشال در جاده های غیرمجاز وجود داشت، اما فکر می کنم برخی از شرکت کنندگان از هیجان خط شروع گیج شده بودند و البته یک نفر در سایت ویدیو راننده قوی را گمراه کرد که می دانست ما این کار را نمی کنیم. آن را نداشته باش البته به نظر می رسد انتشار این ویدیو باعث خوشحالی مردم کشور شده و این خوب است.

دیبای درباره هماهنگی های پیش از مسابقه گفت: شب قبل از مسابقه جلسه ای با شرکت کنندگان داشتیم و من شخصا مسیر ماراتن را اعلام کردم اما عده ای در محل مسابقه غایب بودند. کل مسیر 42 کیلومتری اطراف جزیره توسط هیچکس انجام نشد و تور کامل و خوبی انجام دادیم.

مسئول برگزاری ماراتن کیش با استناد به اطلاعیه فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: فدراسیون کمکی به برگزاری مسابقات نکرد و تنها وظیفه اش این بود که بگوید مسابقات برگزار نشود. فدراسیون کنترل را رها می کند و فقط از مسابقات جلوگیری می کند. چرا فدراسیون ملی نباید برای برگزاری بهتر هر مسابقه دست به دست هم دهد؟!

وی در این خصوص تصریح کرد: فدراسیون رویکرد اشتباهی داشت و این از بیانیه منتشر شده مشخص است. قبل از شروع مسابقات در کیش جلسه ای با مسئولان فدراسیون داشتیم و از آنها خواستیم که به کیش بیایند اما به نظر می رسید آنها علاقه ای به این موضوع ندارند و فقط می خواستند او را سنگسار کنند و با او مخالفت کنند.

دیبای با اذعان به اینکه مشکل فدراسیون دوومیدانی در عدم همکاری مشکل اپیدمی تاج است، گفت: نه، چنین چیزی وجود ندارد. برای شرکت در ماراتن کیش شرط واکسیناسیون اجباری را داشتیم و از همه ورزشکاران تست PCR گرفته شد. بدون هیچ حمایت مالی نزدیک به یک میلیارد تن هزینه کردیم و فدراسیون هم کمکی به ما نکرد.

وی با اشاره به برگزاری کلی این مسابقات در جزیره کیش خاطرنشان کرد: این اولین دوره ای بود که برگزار می کردیم و قطعا کارمان بی نقص نیست. آزمون و خطا در پیش است و ما باید به جای بهتری برسیم و جلو برویم. جزیره کیش خود پتانسیل بالایی برای گردشگری دارد و پتانسیل بالایی برای میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی دارد.

مسئول مسابقات ماراتن کیش در پایان گفت: در آن زمان هر 500 نفر ایرانی بودند و از اکثر استان ها نماینده داشتیم. باید به سمت جزیره کیش حرکت کنیم تا پایگاه ماراتن جهانی شود و این جزیره ماراتن به جایگاهی که شایسته آن است برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید