فدراسیون فوتبال از پارلمان می خواهد تا تصمیم دولت در مورد اساسنامه را تصویب کند

زمان: 13:46
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778033

عضو هیات مدیره فدراسیون فوتبال تأکید کرد که افکار عمومی در مورد عملکرد فدراسیون نظر بسیار مثبتی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدرضا براتی ، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته تدوین و اجرای مقررات فدراسیون فوتبال ، در مصاحبه با وب سایت فدراسیون درباره آخرین وضعیت اساسنامه فدراسیون گفت: فیفا نیز وارد شد ، اما در در همان زمان ، مطابق توافق فیفا و معاون وزیر ورزش و جوانان ، تصمیم گرفته شد که مطابق اصلاحات در مقررات ملی ورزش ، شرایطی فراهم شود که ماده 1 اساسنامه با مشکلات عملی نباش.

براتی ادامه داد: خوشبختانه شورای دولت ماده واحدی درباره فدراسیون ها تصویب کرد که بر اساس آن فدراسیون های ورزشی عملاً از لیست سازمان های مردم نهاد عمومی حذف شده اند و اکنون این تصمیم دولت در اختیار مجلس شورای اسلامی است. “محاکمه باید در پارلمان به رای گذاشته شود.

رئیس کمیته تدوین و اجرای قوانین فدراسیون تاکید کرد: موضوعی که مهم است و در عین حال خارج از اختیارات فدراسیون است ، بحث مراحل قانونی و تشریفات مجلس است. عدم تأخیر روزها از مهلت تعیین شده توسط فیفا (مارس 1400).

براتی همچنین درباره اساسنامه های شورای فوتبال استان ها توضیح داد: برای تغییر این اساسنامه ، ما با شوراهای استان مکاتبه کرده و نظرات آنها را دریافت کردیم و اکنون روند اصلاح آن در حال انجام است و در تلاش هستیم تا این اساسنامه را با شرایط روز فوتبال سازگار و جهت و راهبرد ما در رابطه با اساسنامه شوراهای فوتبال استان تقویت این هیئت ها و تضمین استقلال آنها است.

عضو هیات مدیره فدراسیون در ادامه صحبت های خود و با اشاره به مسائل جاری فوتبال ، فدراسیون گفت: عزیزی حادم رئیس فدراسیون به نکته مهمی در تلویزیون اشاره کرد و آن این بود که هیچ یک از ما بی گناه نیستیم و برخی تصمیمات یا نظرات ممکن است باشد. ما درست نمی گوییم ، بنابراین هرگز ادعای اشتباه نمی کنیم ، اما در عین حال معتقدیم که اتفاقات مثبتی که در چند ماه اخیر در فدراسیون جدید افتاده بسیار بیشتر از کاستی های احتمالی است و به هیچ وجه قابل مقایسه با کاستی های احتمالی نیست. ما معتقدیم که تحولات و رویدادهای مثبتی که در این چند ماه رخ داده بسیار قابل توجه است و به دلیل محدودیت زمانی و شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر ایران و جهان در حال افزایش است.

براتی در این رابطه با اشاره به سوال داور ، گفت: به عنوان مثال و با توجه به اینکه داوران محترم به عنوان داور مسابقات فوتبال مورد توجه همه اعضای هیئت مدیره و رئیس فدراسیون قرار گرفته اند ، تمام تلاش خود را برای جبران خسارت انجام داده اند. به خاطر تلاش هایشان.. “دولت حقوق این اقوام را تا سه برابر تأیید کرده است و قوه قضائیه مطمئناً برای محافظت از آنها و ماهیت حرفه ای جامعه داوری هر کاری ممکن انجام دهد.

همچنین به منظور آشنایی با جامعه قضایی ایران ، موضوع اجاره سیستم VAR و آموزش قضات پس از بررسی های تخصصی در کارگروه تخصصی مربوطه و کمیسیون تجارت در هیئت مدیره به تصویب رسید که به اندازه کافی مورد بحث قرار گرفت.

با توجه به نیازهای مالی و لجستیکی و دستمزد تیم های ملی ، اقدامات بی سابقه ای انجام شده است که نباید از آن غافل شد و این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که همه ما از وضعیت اقتصادی جامعه به طور کلی آگاهی داریم.

احمدرضا براتی در ادامه تاکید کرد: فدراسیون با شعار توسعه همه جانبه ایجاد شد و همین اتفاق در حال رخ دادن است و شما در مناطق مختلف فدراسیون شاهد این پیشرفت هستید و به مرور زمان از این روند حمایت خواهید کرد. معماری جدیدی در فدراسیون در حال شکل گیری است و همه این فرصت را دارند که به تسریع این اصلاحات و رشد فوتبال کمک کنند ، اما از همه می خواهم که در این مسیر موانعی ایجاد نکنند.

براتی با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده در برخی رسانه ها گفت: افکار عمومی در ماه های اخیر رویدادهای فوتبال را مشاهده می کردند و بازخوردهایی که مردم از فوتبال نشان می دهند نشان می دهد که افکار عمومی نظر بسیار مثبتی نسبت به عملکرد فدراسیون دارند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید