فدراسیون ها موظفند در حوزه جانبازان و معلولان حتی بدون کمک مالی فعالیت کنند


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877572

در بهار در روز کمپ 6490 نفر برگزار و مورد حمایت مالی قرار گرفتند

جلسه شورای اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تشکیل و گزارش عملکرد بهاره ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یکصد و نود و پنجمین جلسه هیئت رئیسه و شورای اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست محمود خسرو وفا تشکیل شد.

در این جلسه گزارشی از اعزام 7 رشته و اردوی برگزار شده در فصل بهار به همراه حمایت کمیسیون فدراسیون توسط زیرمجموعه دبیر اجرایی کمیسیون ارائه شد.

اردوهای فدراسیون شامل 2780 جانباز و معلول، 1934 نابینا، 400 تیراندازی با کمان، 650 تکواندو، 650 قایقرانی، 28 تنیس روی میز و 48 دوچرخه سواری و در مجموع 6490 نفر در روز است. در بهار حدود 12 میلیارد گوجه فرنگی به صورت مستقیم در 7 فدراسیون واریز شد.

برای سال 1401 در مورد تخصیص بودجه کمک مستقیم به فدراسیون ها 43 میلیارد تن و کمک های غیرمستقیم مانند پرداخت حقوق و ورزشکاران و کادر فنی و … است. حدود 27 میلیارد تن است.

اولویت برنامه های کمیته در حمایت از فدراسیون های مرتبط به شرح زیر خواهد بود:

اولویت اول: ارسال سهمیه به پاریس یا جام جهانی یا شانس تدارکاتی برای کسب طلا.

اولویت دوم: اردوهای ستادی مصوب.

اولویت سوم: مسابقات ورزشی یا قهرمانی کشور یا مسابقات کشوری.

اولویت چهارم: تربیت نیروی انسانی که البته برای فدراسیون های تنیس روی میز، بدمینتون، تنیس، سوارکاری و سه گانه اولویت سوم و چهارم با اولویت اول و دوم خواهد بود.

در این نشست محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک گفت: فدراسیون ها وظیفه دارند حتی بدون حمایت مالی کمیته در حوزه جانبازان و معلولان فعالیت کنند. با حمایت مالی کمیسیون در واقع مسئولیت آنها سنگین می شود.

حسروی وفا افزود: انتظار کمیته ملی پارالمپیک از فدراسیون ها این است که این حمایت های مالی را فقط برای ورزش جانبازان و معلولان هزینه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید