فردی که در صلاحیت خود تردید دارد، شایسته ریاست فدراسیون فوتبال نیست


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887224

سیستم دادگاه باید به پرونده ویلموتس وارد شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: فردی که امروز پرونده دارد و هنوز نمی توانیم صلاحیت او را تعیین کنیم رسما صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر شامگاه دوشنبه در گفتگو با ویلموتس اظهار داشت: جزئیات این پرونده و نوع قرارداد را بررسی کردیم و اینکه چطور شد که ویلموتس با این شرایط ناموفق قرارداد امضا کرد. و بیکاری سپس به نمایندگی از وزیر وقت و دستگاه ها این موضوع را علنی کردند. گفتیم ممکن است این پرونده در دادگاه به مشکل بخورد و محکوم شویم و خسارت مالی ببینیم.

وی افزود: اعضای فدراسیون فوتبال را دعوت کردیم و در یک جلسه غیرعلنی از آنها توضیح خواستیم و مسئولان توضیح دادند که نگران این موضوع نباشید. ما آن را حل خواهیم کرد، اما شما ساکت شوید و وارد نشوید. این سوال برای ما روشن بود زیرا ما قانونی هستیم.

نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی ادامه داد: در این مورد احترام گذاشته و بر اساس اینکه ممکن است شبهه وجود داشته باشد، سکوت کرده ایم. در غیر این صورت مقامات انتظامی کیفرخواست متهمان این اتهام را تهیه کرده اند. توضیح دادیم که شما مقصر هستید و تا زمانی که دادگاه حکم نهایی را اعلام نکند، نمی توان تخلف را مسلم دانست، اما در انتخاب مربی، قیمت قرارداد و نوع قرارداد نیز سوء مدیریت است. .

رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: چرا به دلیل شکایت مردم وارد این موضوع شدیم و بررسی کردیم چرا که وزارت ورزش باید بر قراردادهای خارجی نظارت داشته باشد. دیوان محاسبات کل کشور و نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده اند و برای ما مشخص بود که در این زمینه سوء مدیریت صورت گرفته است.

وی گفت: «حالا که موضوع حل شد، باید سعی کنیم مدارک را به سمتی سوق دهیم که واقعیت های پشت صحنه مشخص شود.» این افراد باید واقعاً در مقابل مردم پاسخگو باشند. ما چند میلیون هوادار فوتبال داریم و یک نفر در فدراسیون سوء مدیریت و رفتار نامناسب دارد.

پیمان فر ادامه داد: باید پرونده این افراد را بررسی کنند تا ببینند آیا آنها صلاحیت نشستن دوباره روی صندلی را دارند یا خیر و قطعا باید به این موضوع توجه کنند، به ویژه اینکه به جام جهانی نزدیک هستیم و نباید وجود داشته باشد. موقعیت های ناخوشایند کسانی که در انتخابات به عنوان نامزد شرکت می کنند باید دارای صلاحیت تایید شده باشند و کسانی که مظنون به بی کفایتی هستند نباید این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

نماینده خانه ملت یادآور شد: این پرونده نیاز به ارائه مستندات قطعی و محکمه پسند دارد و گزارش های متعددی در این زمینه داریم که نگران کننده است، اما وارد پرونده هایی نمی شویم که برای آن ها سندی دریافت نکرده ایم. دلیل قطعی و محکمه پسند اصولاً در هنگام انعقاد این قرارداد مسائل حقوقی رعایت نمی شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برای رهایی از مشکلات باید نکاتی برای درج مسیرهای تخلیه در قرارداد لحاظ شود اما تیم حقوقی به آن بی توجهی کرده است. اجازه ها و اشکالاتی در این قرارداد ذکر شده که ما را محکوم کرده و نمی توانیم آن را بپذیریم. نقص در قرارداد و تقصیر شخص تنظیم کننده جرم قطعی است.

وی افزود: این قرارداد غیرمنطقی است و افرادی که این قرارداد را امضا کرده اند باید پاسخگو باشند. سوء مدیریت در این قرارداد مسلم است. مابقی موارد در حال رسیدگی است و درخواست جریمه از طریق سازمان رسیدگی کننده منتقل شده است. فیفا به کسی که بدون حساب کاری انجام داده است پولی پرداخت نمی کند. ما هنوز تصمیم قطعی دادگاهی در این خصوص نداریم زیرا این پرونده به بن بست رسیده بود زیرا مسئولان وزارت ورزش گفتند که اگر وارد شوید با هزینه های بیشتری مواجه می شویم و بر این اساس همه ما با وجود حقوقی و قانونی خودمان تشخیص تجربی را حفظ کردیم

رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: هر وقت خبرنگاران می آمدند و شکایت می کردند، سکوت می کردیم و می گفتیم به کسی آسیبی وارد نشود، اما در ارزیابی قانونی خود می دانستیم که این موضوع به نتیجه نمی رسد، امروز به نتیجه رسیده است. روشن شد و پرونده تمام شد و انتظار داریم دستگاه قضایی وارد شود و این موضوع زمان بر است. در رابطه با استخدام اشخاص باید به بحث صلاحیت توجه کنیم و در حکمی که صادر نشده است صلاحیت فرد بیان نشده است.

پیمان فر گفت: کسانی که مشکوک به عدم صلاحیت هستند از نظر قانونی صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارند و انتخابات باید برای کسانی باشد که احراز صلاحیت شده اند یا صلاحیت آنها پس از بررسی قضایی تایید شده باشد و وجود نداشته باشد. اتهامات آنها تا دور بعدی شرکت در انتخابات است. اما فردی که امروز پرونده دارد و ما هنوز نمی توانیم صلاحیت او را تعیین کنیم، این افراد دارای صلاحیت های مشکوک هستند و رسما صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند و باید از گزینه دیگری استفاده کرد. ما هیچ شکایتی از کسی نداریم و موظف به حل مسائل هستیم و هیچ اتهامی به کسی ندیده ایم و نظر کارشناسی خود را اعلام کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید