فرزندان هیات علمی در کنکور 1401 سهمیه پذیرش و انتقال ندارند


ساعت: 19:21
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894236

معاون امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: طبق مصوبه شورای عمومی دیوان عدالت اداری هیچ امتیاز و تسهیلاتی برای انتقال فرزندان از ترکیب علمی آزمون سراسری امسال وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان سنجش، حسن مروتی، معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس رای شورای عمومی دیوان عدالت اداری، اجراییه انتقال فرزندان اعضای هیات علمی لغو شد و در آزمون سراسری امسال بدون امتیاز یا امکانات برای انتقال فرزندان اعضا بدون معلم خصوصی.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تسهیل نقل و انتقال فرزندان اساتید دانشگاه، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1392 اختیار واگذاری فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه در کشور را صادر کرد. معاینه به وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همان سال با تفویض دو وزیر علوم و بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تصویب و ابلاغ کردند.

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در این سال ها به فرزندان معلمان در صورت قبولی در آزمون سراسری فقط تسهیلات انتقال داده می شد به همین دلیل سهمیه ای برای پذیرش این افراد وجود نداشت و اجرایی نشد. .

مروتی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات شورای عمومی دیوان عدالت اداری در تیر و بهمن ماه 1400، اجراییه انتقال فرزندان به معلمان لغو شد و این رای در سال جاری لازم الاجرا است. بنابراین هیچ امکانات و امتیازی برای فرزندان معلمان وجود ندارد.

معاون آزمون سازمان سنجش آموزش کشور از رسانه ها خواسته است تا قبل از انتشار این گونه مطالب از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید