فرسودگی شبکه های انتقال برق دلیل قطعی برق در 2 سال گذشته بوده است


زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838588

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح علت قطعی برق در تابستان گفت: سال هاست که در زمینه تولید سرمایه گذاری نکرده ایم و فرسودگی شبکه های برق یکی از دلایل اصلی قطعی برق است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز؛ در دو سال اخیر علاوه بر گرمای طاقت فرسا، مشکل قطعی برق مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

در این راستا یکی از مهمترین دلایل قطعی برق در تابستان 1399 و همچنین تابستان 1400 علیرغم افزایش چشمگیر مصرف برق به ویژه در بخش خانگی، بی توجهی دولت قبل به تعمیر برق است. نیروگاه ها و قطع برق برای صنعت انرژی برای رفع نیازهای مصرفی یکی از دلایل اصلی گسترش برق تلقی می شود.

گلمرضا مرحبا با اشاره به برنامه دولت و مجلس برای کاهش قطعی برق با نزدیک شدن به تابستان گفت: بازنگری اساسی.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر دولت به نیروگاه های خصوصی بدهکار بوده است، افزود: از این رو این نیروگاه ها قادر به فعالیت با تمام ظرفیت نیستند و این امر باعث کاهش تولید انرژی می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید قبل از فرا رسیدن تابستان و تکرار تعطیلات نسبت به رفع مشکلات برق و کاهش میزان آن اقدام جدی تری داشته باشد. در سال های گذشته دلیل قطعی برق در حوزه مدیریتی بود تا کمبود برق.

مرحبا تصریح کرد: اگر دارایی های خود را به درستی مدیریت می کردیم، قطعی برق نداشتیم، بنابراین دولت باید بین تولید و مصرف تعادل ایجاد کند و با سرمایه گذاری در تولید انرژی از قطعی مکرر برق جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حالی که با کمبود برق مواجه هستیم مردم را مقصر می دانیم و از مردم می خواهیم از طریق صدا و سیما در مصرف برق صرفه جویی کنند و تنها مردم در این زمینه مقصر نیستند اما مصرف خانوار ما چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به نهادها و ارگان هایی که مصرف برق بالایی دارند تذکر دهد از سوی دیگر در زمینه تولید برق و انرژی برنامه ریزی کنند و در بودجه برای تولید برق وام در نظر گرفته شود. و انرژی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید