فرصت وزش باد محلی و گرد و خاک در استان قزوین/ هوای قزوین رو به گرمی است.


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821336

یوسف شیخ الملوکی با اشاره به وزش باد در برخی نقاط استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گفت: این روزها احتمال تشکیل گرد و غبار محلی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف شیخ الملوکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به وزش باد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط استان گفت: این روزها احتمال تشکیل گرد و غبار محلی وجود دارد اما این وضعیت مانند آلودگی هوای چند روز پیش نخواهد بود.

وی افزود: با وجود اینکه کانون های گرد و غبار در عراق شکل گرفته و در حال حرکت به سمت شمال غرب ایران هستند، اما بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی این پدیده کشور ما را در بر نمی گیرد.

مدیر هواشناسی کاسین گفت وزش بادهای محلی می تواند باعث گرد و غبار محلی شود. وی گفت: کانون آلودگی های خارجی که در قزوین اتفاق افتاد بسیار قوی بود و همه استان ها را شامل می شد اما در این چند روز اگر گرد و غبار باشد منشأ داخلی دارد.

هوای استان قزوین رو به گرمی است

این مسئول افزود: دمای هوای استان از امروز افزایش می یابد و تا روز پنجشنبه شاهد وزش باد جنوبی و جنوب غربی خواهیم بود.

شیخ الملوکی تاکید کرد: اکنون کانون گرد و غبار عراق روی نقشه قابل مشاهده است و بدون شک زمانی که این جریانات به سمت ایران باشد، حداقل 48 ساعت قبل هشدارهای لازم را خواهیم داد.

وی افزود: در سال برداشت جاری از ابتدای مهرماه سال گذشته تا امروز 161 میلی متر بارندگی در استان را شاهد بوده ایم و نسبت به دوره آماری بلندمدت 232 میلی متری 71 میلی متر داشته ایم. کاهش بارندگی.”

این مسئول در پایان با بیان اینکه بارندگی های آتی جبران کمبود بارندگی را نمی کند، گفت: با توجه به کاهش بارندگی در استان باید در مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعتی صرفه جویی کنیم تا نداشته باشیم. کمبود آب تابستان آینده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید