فرمانده نیروی زمینی سپاه: ما حتی نمی خواهیم خانواده تروریست ها آسیب ببینند

فرمانده نیروی زمینی سپاه: ما حتی نمی خواهیم خانواده تروریست ها آسیب ببینند

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه: مواضع تروریست ها را در بکر جو منهدم کردیم / زرگیز، گردچال، جینکل و پاکشهر نیز در توپوزآباد قرار دارند که در عملیات های بعدی هدف قرار می دهیم/ قطعا ملاحظاتی داریم که مردم و خانواده های بی گناه متضرر شوند. نمی خواهیم حتی خانواده های تروریست ها آسیب ببینند. ما از جزییات سکونت آنها مطلع هستیم، اما به دلیل توجهی که به خانواده ها داریم، از تخریب آنها اجتناب می کنیم، اما بعداً نمی دانیم که آیا خانواده هایی در اطراف آنها هستند یا خیر. ما قطعاً حرکت خواهیم کرد

فرمانده نیروی زمینی سپاه جزئیات جدیدی از عملیات سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب در منطقه شمال عراق را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت وگویی درباره دومین عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب در منطقه شمال عراق گفت: قبل از عملیات ربیع که انجام شد. در 6 مهر امسال مرتباً به منطقه رفتیم. به شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داده بودیم که گروه‌های جدایی‌طلبی که در شمال عراق هستند و مقرهای مختلفی در منطقه شمال عراق دارند یا رانده خواهند شد. خارج و خلع سلاح شوند یا به اردوگاه فرستاده شوند. با این حال، این اتفاق نیفتاد.

وی در گفت وگو با فارس افزود: گروهک های تجزیه طلب اقدامات تروریستی خود را هم در ایران از عراق انجام دادند و هم در برخی اغتشاشات منطقه شمال غرب کشور، همواره در رکاب عوامل ضد انقلاب و تجزیه طلب هستیم. که ما می توانستیم ببینیم، که آنها مقرهای مختلفی در شمال عراق دارند.

سردار پاکپور با اشاره به عملیات ربیع نیروی زمینی سپاه که در 15 مهرماه امسال علیه تروریست های منطقه شمال عراق انجام شد، تاکید کرد: عملیات گسترده ربیع را انجام دادیم که در این عملیات مقر آنها به طور کامل تخریب شد. و برخی از آنها کشته شدند. از زمان عملیات ربیع، ارتباط مستمری با دولت مرکزی عراق و مسئولان منطقه شمال عراق داشتیم. مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان و عناصری که باید با این افراد مذاکره می کردند با برگزاری جلساتی برای خلع سلاح و بیرون راندن گروه های تروریستی از شمال عراق در ارتباط بودند و جلسات مختلفی برگزار شد. آنها همچنین قول دادند که گام های اساسی در این راستا بردارند و شاهد اقدامات عملی در مورد محل اختفای تروریست ها باشند. هم مقر تروریست ها در لبه مرزهای ما و هم مقرهای عمیق آنها که تا 120 کیلومتری عمر در شمال عراق قرار دارد، باید اتفاقاتی می افتاد و آنها را به هم نزدیک می کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکتیک های تروریست ها برای تثبیت خود در بین مردم گفت: اکنون حدود 50 روز از این مشکل می گذرد و متأسفانه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و مقر آن آسیب دیده و منهدم شده است. در این عملیات همچنان در حال بررسی است آنها تخلیه شده و به سمت جمعیت رفتند و در میان آنها مستقر شدند. این موضوعی است که برای امنیت مردم شمال عراق بسیار مهم است.

وی افزود: تروریست ها در میان جمعیت مستقر شدند و امروز طی برنامه ریزی های دقیق علیه برخی از مقرهای آنها که تراکم جمعیتی در اطراف آنها وجود نداشت، عملیات انجام دادیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه هم دولت مرکزی عراق و هم منطقه شمال عراق مسئول امنیت مردم خود هستند، اظهار داشت: از طرفی ما در قبال امنیت مردم خود و اگر تجزیه طلب و تروریست باشیم مسئول هستیم. آنها می توانند در یک منطقه مجهز آموزش و برنامه ریزی کنند و مورد حمایت آمریکایی ها قرار گیرند و برای امنیت داخلی و اقدامات ضد تروریسم برنامه ریزی کنند. همانطور که در سال های گذشته نیز اشاره کرده ایم، این امر را نادیده نخواهیم گرفت و این ستادها را هر کجا که باشند هدف قرار خواهیم داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پس از عملیات ربیع شاهد وقوع حوادث زیادی در شمال غرب کشورمان بوده‌ایم، چه با هدف قرار دادن یا اعزام تیم‌هایی که برای هدایت شورشیان برای تخریب اموال عمومی اعزام می‌شوند و چه اقدامات تروریستی که منجر به برخی اقدامات تروریستی شده است. کشتارهایی که در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه رخ داد، عمدتاً دستگیری‌هایی که داشتیم، اکثریت آنها از گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه طلبی است که در شمال عراق هستند.

سردار پاکپور با بیان اینکه در خصوص امنیت خود با هیچکس سازش نمی کنیم، گفت: بار دیگر تاکید می کنم که در خصوص امنیت خود با هیچکس سازش نمی کنیم و این نکته را چندین بار اعلام کرده ایم. چند مکان است که نام بردم تا بدانند که ما برای همه آنها احترام قائل هستیم و قبلاً اسامی آنها را به مسئولان منطقه شمال عراق و دولت مرکزی عراق اعلام کرده ایم.

وی افزود: منطقه ای به نام بکر جو در منطقه سلیمانیه یکی از مناطقی است که پس از تخریب آذوقه در آن منطقه مستقر شدند. این منطقه ای است که جمعیت عادی نیز در آن حضور دارند. مردم بکر جو باید این تروریست ها را رد کنند تا امنیت آنها تضمین شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به سایر مناطقی که تروریست ها در آن مستقر هستند، گفت: توپوزآباد یکی دیگر از مناطقی است که روستایی است، به آن روستا آمدند، قرارگاهی ایجاد کردند و در آنجا مستقر شدند که باید در عملیات ها از آن استفاده کرد. به سراغ بعدی می رویم. خود کوی سنجاق، شهر کوی سنجاق و روستاهای اطراف و سنگری که تروریست ها در اختیار دارند. جاهایی مانند آزادی و امیریه در آنجا اسکان داده شده اند که مراکز جمعیتی هستند.

وی با بیان اینکه هدف از حضور تروریست ها در میان جمعیت استفاده از مردم عادی به عنوان سپر حفاظتی برای خود بوده است، تصریح کرد: قطعا ملاحظاتی مبنی بر برخورد نکردن افراد بی گناه و خانواده ها داریم. الان هم به همه این عزیزان اطلاع می دهیم که نمی دانیم در مناطقی که این افراد هستند خانواده مستقری وجود دارد یا خیر. پس از همه، ما برای امنیت خود به آنها مراجعه می کنیم.

سردار پاکپور ضمن برشمردن سایر نقاط تروریستی گفت: زرگیز، گرد چال، ججنکل و پاکشار از جمله مناطقی هستند که هم روستایی و هم شهری هستند. تروریست ها در نزدیکی این روستاها و شهرک ها قرار دارند و در عملیات های بعدی قطعا به آنها حمله خواهیم کرد. ما از مردم این روستاها و شهرها درخواست و درخواست می کنیم که یا تروریست ها را رد کنند یا از مقرهای آنها دوری کنند تا آسیبی به آنها نرسد. این لحظه ای است که مردم منطقه، دولت منطقه شمال عراق و دولت مرکزی عراق باید به آن توجه جدی داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نمی خواهیم حتی خانواده های تروریست ها آسیب ببینند، تاکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که مقر آنها در خانه های سازمانی آنها نباشد. اکنون در برخی مناطق می بینیم که تیم های تروریستی این گروه ها در منازل سازمانی مستقر هستند و دقیقاً از جزئیات آنها و در کدام منطقه مستقر هستند.

وی افزود: «اما به دلیل نگرانی ما نسبت به افراد و خانواده‌های بی‌گناه، از تخریب آنها خودداری می‌کنیم.» اما بعداً نمی‌دانیم که آیا آنها خانواده‌ای در اطراف خود دارند یا خیر و قطعاً آنها را هدف قرار خواهیم داد. انشاالله هم مردم منطقه، هم دولت مرکزی عراق و هم دولت منطقه شمال عراق نسبت به این مسائل حساس باشند و اقداماتی را در راستای امنیت مردم خود انجام دهند که اخراج و خلع سلاح اینهاست. گروه های جدایی طلب و تروریستی از شمال عراق.

سردار پاکپور با اشاره به جزییات عملیات امروز نیروی زمینی سپاه علیه تروریست های تجزیه طلب منطقه شمال عراق گفت: در این عملیات مقرهایی که نزدیک به جمعیت نبود و مقرهایی بود که در برخی نقاط مورد اصابت قرار گرفت را هدف قرار دادیم. در عملیات ربیع، تروریست ها را دوباره با موشک و پهپادهای انتحاری و رزمی هدف قرار دادیم. علاوه بر این، مقرهای مرزی را نیز با توپخانه گلوله باران کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید