فرمانده کل سپاه: اگر جوانان ما تاریخ را بدانند تحت تأثیر تلقینات دشمن نیستند / کار ما با دشمنان تمام نشده است آنها هنر هستند، اما قدرتشان تحقیر شده است

فرمانده کل سپاه: اگر جوانان ما تاریخ را بدانند تحت تأثیر تلقینات دشمن نیستند / کار ما با دشمنان تمام نشده است  آنها هنر هستند، اما قدرتشان تحقیر شده است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز باید تاریخ را فهمید و از این منظر حراست مقدس و دشمنان آن روز و افکارشان همچنان وجود دارد و با مطالعه حراست می توان فهمید که چه کسانی در صدد حذف آن هستند. نام کشور عزیزمان

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم اعطای جایزه به سردار سپهبد قاسم سلیمانی در دومین دوره انتخاب دوسالانه بهترین آثار پژوهشی حوزه مقدسه گفت: دفاع و جبهه مقاومت گفت: بدون شک در همه کشورها دوره هایی از تاریخ وجود دارد که در زمان متوقف نمی شود و این جریانات و رویدادها به قدری عظیم و جوشان هستند که به هویتی مستمر در متن تبدیل می شوند. از یک جامعه

وی افزود: رویدادها به قدری تأثیرگذار هستند و آثار ابدی دارند که به مرور زمان به واقعیت های شکوفا تبدیل می شوند. مانند واقعه عاشورا که اگرچه از نظر زمانی و جغرافیایی کوتاه و محدود بود، اما آثار معنوی و سازنده آن صدها سال آزادگان جهان و عاشقان اهل بیت را تحت تأثیر قرار داد و موتور محرکه آن بود. یک فرهنگ ناب منحصر به فرد، که قدرت ایجاد تغییرات عظیم در جهان را دارد

سردار سلامی با بیان اینکه گاهی شخصیت ها زنده می مانند و میدان نفوذ عظیمی ایجاد می کنند و آموزه ها و آموزه های آن ها برای همیشه در کالبد انسان بازتولید می شود، گفت: پاسداشت مقدس در این 8 سال متوقف نشد چرا که حراست مقدس با هیچ پاسداری قابل مقایسه نبود. جنگ .و الگو نبود و تمام دانش و تجربه اش متعلق به همین شرایط بود و گزاره هایی که در دنیا برای مقابله با نیروها ایجاد کرد مال همین واقعه بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دفاع مقدس یک نظریه اثبات شده را به جهانیان تبیین کرد که چگونه می توان بر شکل گیری همه نیروها غلبه کرد و چگونه بر ناهمواری قدرت سیاسی، اقتصادی، اطلاعاتی و سخت افزاری و رسانه و قدرت غلبه کرد. از نظر صنعتی و علمی، می توان بر نیروی ضعیف تر بر نیروی قوی تر غلبه کرد.

وی گفت: ما در قرآن تفاسیر و مفاهیم داریم، اما چگونه می توانیم این آیات را در عرصه واقعیت در دل خود به حقایق تبدیل کنیم؟ دفاع مقدس احکام قرآن را ثابت کرد، از جمله این حکم که با صبر و توکل می توان دشمن را شکست داد. دفاع مقدس یک جنگ جهانی علیه یک ملت بود.

سردار سلامی تصریح کرد: محاصره سیاسی، عملیات روانی، فرمول بندی سیاسی جهانی، همبستگی اقتصادی در جنگ و معرفی پیشرفته ترین فناوری ها در عرصه و استفاده از همه آنها. آلمانی ها قدرت شیمیایی عراق را تا سرحد نابودی تقویت کردند یا آمریکا به روزترین اطلاعات را از واحدهای نظامی به صدام می داد و اعراب مرتجع قدرت اقتصادی عراق را تقویت می کردند. جامعه زمانی در اوج نابرابری قرار می گیرد که بتواند خطوط را بشکند و سرزمین های اشغالی را آزاد کند و اسلحه خود را از دشمن بگیرد و قواعد جنگی خود را ایجاد کند و روح معنویت را گسترش دهد و به شهادت و به جای مرگ تشویق کند. و تغییر در زندگی، بدیهی است که این یک حادثه بین نسلی است و قابل تمدید است.

وی افزود: هیچ کشوری از تاریخ خود جدا نیست. آیا می توان غارت نفت ما توسط انگلیسی ها یا اشغال کشورمان را نادیده گرفت؟ آیا خواسته های امروز انگلیس یا سیاستمدارانش همان سیاست ها و چرچیل آن زمان نیست؟ اگر جوانان ما تاریخ را بدانند، نمی توان تحت تلقین آنها قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر صد سال مداخله آمریکا در ایران را بدانیم می فهمم رئیس جمهور امروز هیچ فرقی با کارتر، نیکسون، روزولت، کندی و کارتر ندارد، دشمنان آن زمان و تفکرشان همچنان ادامه دارد. در آنجا و با مطالعه حراست مقدس می توانیم بفهمیم چه کسانی می خواهند نام کشور عزیزمان را حذف کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: نوشتن تاریخ جنگ برای بیان حقایق آن زمان نیست بلکه برای بازکردن راه و روشن کردن نور است و این به دل تاریخ می رود و همه چیز در یک کتاب تاریخ مشخص است و قرآن نیز به ما توصیه می کند که تاریخ اجداد خود را مطالعه کنیم.

وی افزود: امروز رهبر بزرگوارمان حضرت امام خامنه ای ما را تشویق می کنند که نه تنها برای خاطره خوانی در درک حقایق دفاع مقدس تلاش کنیم، هرچند خواندن داستان ایمان ما را تقویت می کند و ما را تربیت می کند و ایمان به خدا و کفر را به ما می آموزد. در طاغوت.اما آموزش می دهد

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه کار ما با دشمنان تمام نشده و آنها ماهر هستند، اما توان آنها کم شده و با تجربه دوران دفاع مقدس در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم، خاطرنشان کرد: نوسازی عقاید و قواعد جنگ و نوسازی ابزارها و تهذیب ابزارها ادامه دارد و آنچه ثابت است اعتقادات و اصول ماست، اما طبیعتا روش ها و تاکتیک ها تغییر می کند و این طبیعی است و آنچه باقی می ماند شخصیت شکل گرفته این ملت است.

سردار سلامی ادامه داد: ملت ایران شخصیتی ناشناخته و خودآگاه دارد که این به دلیل شناخت دقیق ما از دشمن است. دشمنی که جز قدرت چیزی نمی گوید. امروز ملت ما ادامه همان نسل جنگ است و همان جنگ تکرار می شود اما مردم با همین روحیه و اعتماد به نفس و اعتماد و صبر و استقامت ایستادند و در این جنگ همه ابزار دشمن ایستادند. کامل هستند. از تهاجم و حرکت فرهنگی در فضای مجازی استفاده می کند، اما تاثیر چندانی ایجاد نمی کند زیرا این ملت ریشه در حراست مقدس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید