فرمول جدید محاسبه حقوق معلمان در سال 1401

فرمول جدید محاسبه حقوق معلمان در سال 1401

بر اساس رایزنی های کمیته آموزش و پرورش مجلس با وزارت آموزش و پرورش، پس از اجرای رتبه بندی، حقوق معلمان بر اساس پنج رتبه پرداخت می شود.

اجرای طرح رتبه بندی معلمان از 10 شهریور 1400 با تصویب مجلس و با وام 15 هزار میلیارد تومانی آغاز می شود.

با تصویب کمیسیون تلفیق و بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 1401، طرح رتبه بندی معلمان در سال آینده با وام 25 هزار میلیارد تنی عملیاتی می شود.

حق الکار، حق الکار و اضافه کار سمت هایی هستند که به اعتبار رتبه بندی معلمان اضافه شده اند و در عمل فرهنگیان بر این اساس دریافت خواهند کرد. ضمناً پنج رتبه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

حقوق پایه معلمان درجه یک که در حال حاضر 4 میلیون تن است، بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده 5 میلیون و 600 هزار خواهد بود. این در حالی است که بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان این رتبه با افزایش 45 درصدی حقوق مواجه خواهند شد و حداقل حقوق آنها به 8 میلیون تن خواهد رسید.

معلمان دارای رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه در سال جاری که 5 میلیون و 600 هزار تن است، با افزایش 55 درصدی حقوق مواجه خواهند شد.

دانش آموزان پایه سومی علاوه بر حقوق فعلی 4 میلیون تنی، 65 درصد افزایش حقوق دریافت می کنند که مطابق با قانون رتبه بندی معلمان است.

دانش آموزان پایه چهارمی علاوه بر حقوق فعلی 4 میلیون تنی خود با افزایش 75 درصدی رتبه معلمان مواجه خواهند شد.

دارندگان رتبه پنجم علاوه بر حقوق فعلی 4 میلیون تنی خود، در سال آینده با افزایش 95 درصدی مواجه خواهند شد.

معلمان ابتدایی در رتبه های 2 و 3 قرار دارند که بر اساس قانون طبقه بندی معلمان حقوق بالای 8 میلیون تومان دریافت می کنند به طوری که پس از اجرای طبقه بندی معلمان حقوق آنها کاهش می یابد (در سال جاری حقوق پایه 5 میلیون و 600 هزار است. تومان + افزایش حقوق برندگان) حداقل 8 میلیون تن و بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید