فرهاد مجیدی گفت مثل جواد نکونام یکی از کارشناسان شیتیل بگیر!

فرهاد مجیدی گفت مثل جواد نکونام یکی از کارشناسان شیتیل بگیر!

صفحه شطرنج شماره 102 تمام شده است، اما لبه های آن همچنان باقی مانده است. در جدیدترین توافقنامه رسمی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ارسال شده است.

پرسپولیس خواستار انتشار مکالمه معاذ فنادی فر و داوران VAR عراقی شد و اعلام کرد که باید این فایل صوتی را برای شفاف سازی منتشر کند. باشگاه پرسپولیس با انتشار گفت‌وگوی داوران خواستار دریافت پیامی از سوی فنادی فر در صحنه مشکوک پنالتی نیمه اول و اخراج مشکوک حمیدی فر از اتاق VAR است.

علی نظری جویباری قائم مقام و سرپرست سابق باشگاه استقلال در این خصوص می گوید: متأسفانه دوستان در تیم رقیب بعد از هر دربی یا بازی با استقلال به اظهار نظر و مصاحبه و زیر سوال بردن نتیجه عادت دارند در حالی که بزرگترها و ما آیا آیا کسی بدتر از علیرضا فغانی در داوری وجود دارد؟

وی ادامه می دهد: آنالیز مفصل علیرضا فغانی بهترین داور تاریخ فوتبال ایران را خواندم. او تمام تصمیمات اساسی فر و داوران VAR را تایید کرد. وقتی علیرضا فغانی با این همه تجربه و هوی در المپیک و جام جهانی می آید و می گوید همه تصمیمات داوری درست است، بقیه آقایان چه می گویند؟ آنها همچنان مدعی هستند که امید حامدی فر باید اخراج می شد و علیرضا فغانی کارت زرد را کافی اعلام کرد و از اتاق کمک داور هم فیلم دیدند اما در گوش داور چیزی نگفتند. بنابراین اگر صحبت های اتاق VAR با وعده اساسی فر منتشر شود به ضرر دوستان است.

نظری جویباری خاطرنشان می کند: اتفاقاً ما استقلالی ها معتقدیم باید برای هر دو صحنه پنالتی می گرفت اما داور یک پنالتی اعلام کرد. من فکر می کنم مردان انتظار زیادی دارند. اینجا در دربی کمک داور مانیتور تصویری بود و اجازه نداد تیمی حقی را از دست بدهد وگرنه در این فصل باید با معتبی حسینی سرمربی آلومینیوم اراک، محمد ربیعی، چ. سرمربی ذوب آهن اصفهان، مارینوس اوزونیدیس، سرمربی گل گهر سیرجان و… بنشینید تا بفهمید حضور VAR در لیگ برتر ایران چقدر ضروری است. مشخص است که برخی از معرفی این فناوری استقبال نمی کنند و یا آن را به ضرر خود می بینند، اما درخواست من از فدراسیون فوتبال و شخص آقای تاج این است که از این فناوری در همه بازی ها استفاده شود تا حق به حق و قهرمان شود. لیگ منصفانه تر انتخاب می شود.

معاون سابق استقلال درباره صحبت های جواد نکونام درباره برخی کارشناسان شیتیل بگیر هم می گوید: من هم با جواد نکونام موافقم! فرهاد مجیدی زمانی که سرمربی استقلال بود به برخی کارشناسان گفته بود که او را کنار بگذارند اما به نظر می رسد این افراد اکنون قدرت بیشتری پیدا کرده اند. کارشناسانی مثل شیتیل بگیر از ابتدای فصل حتی یک صحنه مشکوک از داوری به نفع استقلال را نگاه نکردند و عمدی نظر دادند. این در حالی است که داور باید سالم و بی طرف باشد. اینکه یک نفر نمی تواند متخصص شود و در رسانه های مختلف اظهار نظر کند، در حالی که همه می دانند او صلاحیت این کار را ندارد!

وی در خصوص کیفیت شهرورد 1402 نیز بیان می کند: دربی هم همینطور است. ویژگی دربی حساسیت بالایی است و این مشکل می تواند روی کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد. با این حال معتقدم استقلالی ها به مراتب بیشتر از پرسپولیس پرکارتر موقعیت ایجاد کردند و شایسته برد بودند. بچه های استقلال چند موقعیت واضح گلزنی را از دست دادند و پرسپولیس بعد از یک خطای فردی به گل رسید.

سرپرست سابق استقلال همچنین ادامه داد: من به عنوان استقلال واقعاً باید از جواد نکونام و شاگردانش خداحافظی کنم، این هنر جواد نکونام است که با یک مشت جوان بی وصف و در حالی که استقلال ستاره هایی چون محمد محبی را از دست می داد. مهدی کایدی، عارف گلامی و رافائل سیلوا اما سرمربی ما با این همه شرایط و مشکلات توانست تیمی جنگنده، فداکار و فداکار بسازد، مهمتر این است که باز نشود. به جواد نکونام می گویم نگران نباش.

برخی از هواداران پرسپولیس از شادی جواد نکونام پس از ضربه ایستگاهی کوین یاماگا انتقاد کردند. علی نظری جویباری در این خصوص می گوید: جواد نکونام دمت گرم! من همانی هستم که از گل سرمربی استقلال خوشحال شدم. وقتی روی نیمکت حریف خوشحال می شوند، می رقصند و دست می دهند، ما هم باید خوشحال باشیم که استقلال گل می زند. ندیم و ندیم جواب ها را احمقانه گفتند و اتفاقا جواد نکونام برای خوشحالی دوستانش جواب محکمی داد.

بالاخره چندی پیش مدیر استقلال تاکید کرد: به عنوان استقلالی خوشحالم که جواد نکونام سرمربی این استقلال است. تیم استقلال به یک سرمربی صاحب نام، با سابقه ملی و تجربه زیاد و در عین حال سلحشور و عاشق استقلال نیاز داشت. جواد نکونام سال ها کاپیتان تیم ملی بود و در جریان مسابقه روحیه جنگندگی داشت. او خانواده ای کاملا مستقل دارد و به همین دلیل در کنارش حریص می شود، انرژی زیادی دارد و من با این همه انرژی تیمش را به جلو هدایت می کنم. باید به کادر فنی استقلالی نکونام از جمله بهزاد گلم پور، دوست خوبم مهدی هاشمی نسب، محمد نوازی، کیانوش رحمتی، حمید رجبی و … اشاره کنم. این نیمکت استقلال با دانش، تجربه و تعصب زیاد کار می کند و برای همه این عزیزان و بازیکنان با غیرت استقلال آرزوی موفقیت دارم و برای ادامه لیگ آرزوی موفقیت دارم.