فرهنگ و هنر در اولویت مدیران ارشد البرز نیست/تئاتر استاندارد نداریم


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895989

کیانوش خاتمی گفت: حقوق اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان البرز برای یک ساعت تمرین مناسب نیست و از حداقل استانداردهای عملکردی برخوردار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; نمایش مذهبی «یک شاخه گل رز» از 21 تا 28 شهریورماه در کوثر فرهانسرای اجرا می شود. کیانوش خاتمی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است که سه دهه است در این عرصه فعالیت می کند.

کیانوش خاتمی کارگردان این اجرا در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نمایش مذهبی از سال ۱۳۷۹ به عنوان یک ژانر مستقل جایگاه خود را در فضای هنرهای نمایشی استان و پس از آن در کل کشور باز کرد.

و ادامه داد: در سال های اخیر اجراهایی با رویکرد مذهبی و محتوایی حاشیه ساز شده و مردم سعی می کنند مخاطب را به راه های عجیب و غریب و روایت های نه چندان معتبر و مستند جذب کنند، این یک قسمت و روشنگری است، من به آن پایبند هستم.

خاتمی افزود: «شاخه گل سرخ» توسط استاد بزرگ سیروس همتی نوشته شده است.

این کارگردان به مضمون نمایش اشاره کرد و گفت: داستان از زمانی شروع می شود که اکثر ما با قاطعیت می گوییم اگر فرصت شود حاضرم بجنگم و در جوار حضرت سیدالشهدا (ع) شهید شوم. و برخی از ما فراتر رفتند و آرزو کردند. کاش من جای شما بودم و سرم می افتاد.

وی گفت: اکنون در نمایش “یک شاخه سرخ” این فرصت با آمدن شمر در صحرای کربلا تا امروز در اختیار چند نفر قرار گرفته است.

خاتمی افزود: حدود 2 سال است که این متن را مطالعه می کنم و در همان زمان از نویسنده (سیروس همتی) مجوز گرفتم، اما به دلیل شیوع کرونا تا امسال شرایط اجرای آن فراهم نشد. با تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج و نگا خوب مدیریت و کارکنان آن عملکرد عالی و متمرکزی از خود به نمایش گذاشته اند.

این کارگردان ادامه داد: متولی امور فرهنگی در کرج فقط مدیریت شهری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند که واقعاً بدون کوچکترین دغدغه ای از مقوله فرهنگ و هنر حمایت می کنند، کما اینکه سایر نهادها و سازمان ها علاقه ای به فرهنگ ندارند. شهر و هنر

وی تاکید کرد: از مسئولین تقاضا دارم با تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه نمایش به ویژه نمایش های مذهبی، این گونه نمایش ها را هرچه بهتر و باشکوه ارائه دهند که معتقدم اگر به درستی اجرا شود، تاثیر بیشتری بر ایشان خواهد داشت. و سطوح بالاتر بسیاری از رویدادهای مشابه.

خاتمی با بیان اینکه متأسفانه تئاتر کرج با وجود پتانسیل بسیار بالایی که دارد وضعیت خوبی ندارد، گفت: هرجا که قرار است از هنر نمایش حمایت شود به عنوان جزیره ای انجام می شود که شاهد پیشرفت و کار اساسی و اساسی نیستیم. زیرساخت انجام نشده است

این کارگردان اضافه کرد: بزرگترین مشکل تئاتر استان البرز نبود سالن نمایش مناسب است، حتی لباس های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای یک ساعت تمرین مناسب نیست و فاقد آن است. حداقل استانداردهای عملکرد

وی ادامه داد: چراغ تماشاخانه کرج به سختی و بدون هیچ پشتوانه ای با رنج و زحمت هنرمندان تئاتر روشن می شود.

خاتمی تصریح کرد: سال ها است که وعده هایی برای ارتقای تئاتر از سوی مسئولان می شنویم، اما در عمل چیزی ندیده ایم، در نتیجه فرهنگ و هنر در اولویت برنامه های مدیران ارشد استان نیست و وضعیت این هنر روز به روز بدتر می شود.

این کارگردان به بازیگران این نمایش اشاره کرد و افزود: سعید یاکوبلو، زینب رضایی، مسعود موذن، سمانه پروینی، رها کاظم خانلو، کیانوش خاتمی در این نمایش حضور دارند و زینب رضایی مشاور و برنامه ریز کارگردان، علیرضا رضازاده دستیار کارگردان هستند. محمد کامرانی مدیر صحنه، زهرا تحفی طراح گریم، غزل حاتمی منشی صحنه، مهدی کاوه و شهریار حاتمی هنرمندان موسیقی، آرتین اسفندیاری نور و صدا، معصومه یادگاری طراح صحنه و لباس و … سمیا خداوردی طراح پوستر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید