فروش تسلیحات به روسیه؛ ادعای جدید آمریکا برای تحریم ایران


ساعت: 19:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1904032

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که دولت آن کشور قصد دارد به بهانه ارسال سلاح به روسیه، تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک روزنامه آمریکایی از برنامه ریزی دولت آن کشور برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه ارسال سلاح به روسیه خبر داد.

وب سایت پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشت که ایالات متحده قصد دارد تهران را به دلیل نقش ایران در کمک به روسیه در جنگ اوکراین مجازات کند.

این وب سایت می گوید اقدامات تنبیهی ایالات متحده احتمالاً شامل تحریم های اقتصادی و ممنوعیت صادرات می شود و همچنین کشورهای ثالثی را که به تهران و مسکو کمک می کنند، هدف قرار خواهد داد.

از صبح روز 18 اکتبر، روسیه چندین حمله موشکی و پهپادی را علیه مرکز شهر کیف، پایتخت اوکراین و چندین شهر دیگر در آن کشور انجام داده است. روسیه چندین شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز پس از انفجار قوی در پل کرچ انجام شد. این انفجار منجر به تخریب بخشی از پل کرچ شد که تنها محور اتصال روسیه به شبه جزیره کریمه است. در سال 2014، روسیه این شبه جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود، پس از همه پرسی ضمیمه کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه تایید کرد که دستور حمله موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ داده است. وی هشدار داد که هرگونه حمله ای که روسیه را تهدید کند با “پاسخ سختی” مواجه خواهد شد.

پوتین انفجار پل کرچ را یک “حمله تروریستی” توصیف کرد. کیف مسئولیت انفجار این پل را بر عهده نگرفته است، اگرچه چندین وزیر دولت اوکراین پس از آن روسیه را مسخره کردند.

در همین حال برخی منابع خبری مدعی هستند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید