فضای بصری میاندوآب رنگ ماه رمضان به خود نگرفته است


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821128

در حوزه المان های شهری و مناسب سازی به مناسبت ماه مبارک رمضان، تغییر چشمگیری در میاندوآب رخ نداده و فضای بصری میاندوآب رنگ ماه رمضان را تغییر نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، در ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا هستیم، ماهی که در روایات از آن به عنوان منبع دل ها یاد شده است.

ماه مبارک رمضان از جمله ماه هایی است که در بین مردم از جایگاه والایی برخوردار است و روزه در این ماه نیز وسیله ای برای تقرب به خداوند و بهره مندی از برکات این ماه است.

در آستانه ماه مبارک رمضان، مانند همه روزها و مناسبت های خاص، تقریباً در تمام کشورهای اسلامی شهرها از چند روز مانده به ماه مبارک رمضان مملو از رنگ و بوی شادی و عناصر مرتبط با ماه مبارک می شود. ماه مبارک رمضان در میادین نصب می شود و در واقع نصب المان ها در سطح شهر در مناسبت ها و ایام خاص یکی از اقداماتی است که برای تلفیق خیابان ها و فضای شهری با این مناسبت انجام می شود.

در شهرستان میاندوآب بنرها و کتیبه هایی به مناسبت ماه مبارک رمضان در خیابان ها و میادین نصب شده است تا حال و هوای ماه مبارک رمضان را به تصویر بکشد اما متاسفانه در زمینه المان های شهری و مناسب سازی برای این مناسبت تحول ویژه ای ایجاد شده است. در میاندوآب میاندوآب رنگ ماه رمضان نشد.


در خصوص فضای بصری در میاندوآب نسبت به ماه مبارک رمضان اقدامات مناسبی انجام نشده است

در همین راستا امام جمعه میاندوآب در جلسه اخیر ستاد فرهنگی میاندوآب با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام گفت: روزه در همه ادیان الهی به ویژه از زمان حضرت آدم(ع) وجود دارد و خداوند متعال. خدا می گوید ثواب پست آنقدر زیاد است که برای بشریت قابل درک نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: علاوه بر تکالیف اجتماعی، برای برخی افراد تکلیف فرهنگی برای تشویق جامعه به انجام واجبات به ویژه روزه داری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از نظر فضای بصری در میاندوآب اقدامات مناسبی در خصوص ماه مبارک رمضان انجام نشده است، افزود: این ماه در این شهرستان برگزار نشد.

امام جمعه میاندوآب گفت: ورودی و خروجی های شهر باید با موضوع ماه مبارک رمضان آراسته می شد چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب روزانه حدود پنج هزار نفر از این شهرستان تردد می کنند.

انتظار بیهوده نیست، شهری که نو شدن طبیعت را جشن می گیرد و آن را با نصب المان های مفهومی در این ذهن پیوند می زند، در این ماه میهمانی خدا که میزبان سیل رحمت الهی است، با استفاده از طرح های بصری مانند نصب حلال. یا عنصر مناسب در فضاهای شهری برای ایفای وظایف خود در زمینه انتقال مفاهیم فکری امروزی.

از طرفی نظر مسئولان در این زمینه و این موضوع باید تغییر کند یعنی. ایجاد فضای شهری در ماه رمضان باید در برنامه های اصلی مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید