فضای مجازی را به فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی تبدیل کنیم


ساعت: 22:54
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887121

امروز باید از فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، قرآن جز کتاب هدایت در زندگی نیست: «هادی للصالحین». قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که در آن سعادت و آرامش ابدی تحقق می یابد.

و «آرامش» گوهر گرانبهایی است که تعیین کننده زندگی سالم و با نشاط است و بر همه فعالیت های انسان تأثیر می گذارد. در این میان فضای مجازی می تواند به انسان های امروزی به عنوان ابزاری مفید برای زندگی آرمانی و مذهبی با استفاده از روش های مدرن و یا زندگی با ترس، ناامیدی، شک و تردید کمک کند!


b6c0baf9 079a 43b9 8af1 7e18f60b2734 خبر خاکستری


قرآن راه درست زندگی را به مردم می آموزد

گلبهار سپهری 38 ساله، خوش تیپ کرمانشاهی و حافظ قرآن که امسال در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کرمانشاه موفق به کسب مقام دوم خواهران شد، در گفتگو با مرصادنیوز گفت: آرامش کنونی زندگی ام را مدیون آیات قرآن هستم.

وی با بیان اینکه توفیق حفظ قرآن موهبتی از جانب خداوند است، گفت: قرآن راه و رسم صحیح زندگی را به انسان می آموزد و سعادت فردی و اجتماعی آنها را در دنیا و آخرت تضمین می کند.

این حافظ قرآن گفت: تمام سخنان خداوند که در قالب قرآن نوشته شده برای سعادت بشر و راه درست زندگی است. اهل قرآن باید نسبت به داشتن اخلاق و سیره قرآنی بسیار حساس باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی بر پیشرفت تکنولوژی و نقش فضای مجازی برای فعالان قرآنی گفت: خدا را شکر الان امکانات حفظ قرآن خیلی بهتر شده است. ،


a7049337 637a 4bc7 bb1b 716c162e3d83 خبر خاکستری


باید از فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

پریسا احسانی مهر کارشناس ارشد حقوقی 28 ساله که امسال در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کرمانشاه مقام دوم رشته ترتیل قرآن را کسب کرد در گفتگو با مرصاد نیوز گفت: ارتباط با قرآن. باعث آرامش روح انسان می شود.»

وی بیان کرد: از دوران راهنمایی علاوه بر تحصیل و ورزش به فعالیت های قرآنی پرداختم و به فضل الهی با برنامه ریزی هایی که داشته ام توانسته ام در زندگی موفق باشم.

این قاری قرآن در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی بر استفاده از فضای مجازی و قرآن گفت: خداوند به مؤمنان می فرماید: «و همه ابزار و وسایلی را که می توانید در مقابل دشمن آماده کنید» (سوره انفال). در حال حاضر دشمن از ابزار فضای مجازی برای نفوذ و کنترل فرهنگی استفاده می کند، بنابراین باید از این فضا برای گسترش و رواج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید با فضای واقعی تداخل داشته باشد. آنقدر مشغول کار در این فضا نباشیم که از خانه و خانواده، رفتن به نماز جماعت، سایر فعالیت های ورزشی و … غافل شویم.


01196db9 9a5f 4d37 942a 69f72b3f13e0 خبر خاکستری


باید از فرصت های فضای مجازی برای آموزش قرآن و احکام دینی و الهی نهایت استفاده را برد

حجت الاسلام جواد جاسمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز، حضور در جلسات قرآن را مایه توفیق و مباهات عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت و هدایت بشر و هرگونه لغزش بشر در انحراف است. از مسیر عبادت قطعاً به دلیل عدم توجه به احکام و آیات است، قرآن کریم نورانی است.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک کرمانشاه افزود: امروز باید از فرصت های فضای مجازی برای آموزش قرآن و احکام دینی و الهی نهایت استفاده را ببریم. باید بدانیم علم و فناوری را نمی توان با هم مخالفت کرد. باید به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخش قابل توجهی از کاربران فضای مجازی را متدینین و علما تشکیل می دهند، گفت: فضای مجازی به دلیل تنوع زیاد برنامه ها و نرم افزارها، فضای مناسبی برای آموزش دین از جمله آموزش علوم دینی است. تلاوت قرآن و در نظر گرفته شده برای سومین و.. بنابراین فضای مجازی زمینه هم افزایی آموزش را فراهم می کند.


827b0ccf bcb7 4c31 8b4b a911cfa5e9dc خبر خاکستری

حجت الاسلام جاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم 621 نفر حضور داشتند که از این تعداد 351 نفر در رشته های حفظ، قرائت و سرود از 13 نفر از برادران و 18 نفر شرکت کردند. از خواهران برگزیده تجلیل شد.

وی همچنین از سطح بالای این مسابقات خبر داد و گفت: 271 خواهر و 80 برادر در این مسابقات شرکت کردند.

حجت الاسلام جاسمی با اشاره به اینکه مسابقات در حوزه معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از ۲۲ تا ۲۷ مردادماه به صورت آنلاین برگزار می شود، خاطرنشان کرد:

به گزارش مرصاد، قرآن و عترت ارکان اصلی و قوی ترین عوامل هدایت به ارزش های الهی هستند. شبکه های اجتماعی پر از کلمات الحادی و گمراه کننده، شبهات و کلمات متناقض است که عموم مردم از جمله مبلغان را تهدید می کند. فعالان قرآنی و عالمان دینی در فضای مجازی تنها با مراجعه به خود قرآن می توانند در ارائه معارف قرآنی در این فضا موفق باشند.


95ac6373 da8b 4eb3 b5ba aa8fc0d7e5d2 خبر خاکستری

به گفته رهبر انقلاب، فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و حوزه فرهنگی، حوزه جهاد است. اگر فضای مجازی را نادیده بگیریم، اگر نیروهای متدین و انقلابی از این میدان خارج شوند، حتما ضربه می خوریم و هرکسی با توجه به توانایی و مهارت خود در این میدان حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید