فعالیت سازمان برنامه بودجه در مورد عدم پرداخت حقوق معلمان مغایر با قانون و اخلاق است.

فعالیت سازمان برنامه بودجه در مورد عدم پرداخت حقوق معلمان مغایر با قانون و اخلاق است.

علیرضا منادی سفیدان در گفتگو با خبرنگار هانه ملت با انتقاد شدید از عملکرد سازمان برنامه در خصوص پرداخت حقوق معلمان اظهار داشت: متأسفانه در پایان سال شرمنده فرهنگیان و معلمان هستیم و علیرغم دستور رفتار رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه با نظام آموزشی کشور خوب نیست.

وی افزود: سازمان بودجه برنامه مخالف رتبه بندی است و می خواهد آن را بی اثر کند و من به رئیس آن سازمان می گویم تا زمانی که کار اصلی خود را انجام ندهد حق دخالت در نحوه رتبه بندی را ندارد. . به درستی انجام وظیفه کند.”

آیا با کارکنان برنامه بودجه نیز به همین صورت رفتار می شود؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آقای دکتر میرکاظمی در پایان سال یک میلیون معلم بدون حقوق می مانند و آیا می توانید این وضعیت را تحمل کنید؟ آیا با کارکنان سازمان بودجه نیز همین گونه رفتار می شود و حقوق و پاداش پایان سال دریافت نکرده اند؟معاونت علمی، فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور چه حقی دارد که از پرداخت حق الزحمه جلوگیری کند. درخواست ها و حق قانونی وزارت بهداشت به بهانه های مختلف؟آهسته؟

فعالیت سازمان در برنامه بودجه مغایر با قانون و اخلاق است و نتیجه به نفع نظام نیست.

وی افزود: رفتار و کار سازمان برنامه بودجه خلاف قانون و اخلاق است و نتیجه آن به نفع نظام جمهوری اسلامی نیست، امروز 8 اسفند است اما معلمان هنوز دریافت نکرده اند و علیرغم مختلف وعده هایی در خصوص پرداخت معوقات انجام نداده است، همچنین در روند رتبه بندی دخالت بی مورد می کنند و رتبه بندی امری تخصصی است و سازمان برنامه حق دخالت در اجرای قانون را ندارد. من می دانم که وزیر آموزش و پرورش، روسای وزارت دارایی و بانک مرکزی آماده انجام این کار هستند. آنها وظایف خود را داشتند اما آقایان میرکاظمی، علی احمدی و طاهری مانع شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: این وضعیت معلمان را بی انگیزه می کند و در آموزش عالی نیز شاهد آن هستیم که سازمان برنامه رؤسای دانشگاه ها آنها را مجبور به تغییر قوانین و عدم پرداخت هزینه های دانشگاه می کند. و با رفتارهای غیرمسئولانه به نظام علمی کشور لطمه زد و باعث خروج نخبگان شد.

وی تاکید کرد: معلمان همیشه در رویدادهای مختلف همراه نظام بوده اند و به آقای میرکاظمی و معاون محترمشان که به دنبال وزارتخانه بودند می گویم باید سازمان برنامه را رها کنید تا آموزش و پرورش کشور به آرامش برسد.

وی با بیان اینکه پشت اجرای رتبه بندی ایستاده ایم، گفت: رتبه بندی اجرا می شود و رئیس جمهور نیز موافق است، اما گویی شاهد نقش نفوذ در سازمان برنامه هستیم و به رئیس جمهور توصیه می کنم برکنار شود. این افراد از سازمان برنامه و بودجه سرعت را کم می کنند تا دولت آرام شود در حالی که اعتبارات لازم برای رتبه بندی و حقوق معلمان تامین شد، آقایان جلوی آن را گرفتند و 6-7 اقدام برای جبران مابه التفاوت مشکل اصلی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید