فعالیت هزار و 100 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در کرمانشاه


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915360

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد؛

یاسر کرمی گفت: 1100 معلم در استان داریم که 156 نفر آقا و 954 نفر خانم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با اشاره به شناسایی 25 هزار نفر بی سواد در استان کرمانشاه از طریق منابع مختلف گفت:

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: این معاونت از ظرفیت معاونت اصلی آموزش و پرورش، بهزیستی، جهاد کشاورزی، سازمان زندان ها و کمیته امداد برای شناسایی و آموزش افراد بی سواد و کم سواد استفاده می کند. .

وی گفت: 1100 معلم در استان کرمانشاه داریم که 156 نفر آقا و 954 نفر خانم هستند.

کرمی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره سوادآموزی شامل 3 رشته سوادآموزی انتقال و تلفیق است، گفت: سه رشته سوادآموزی معادل متوسطه اول تا سوم است و برای گذراندن دوره سوادآموزی باید 800 ساعت مطالعه داشته باشند.

وی دوره نقل و انتقال را معادل چهارم به ششم عنوان کرد و گفت: پس از مدت واگذاری یک دوره تجمیع وجود دارد. هر کسی که می خواهد این دوره را بگذراند باید 200 ساعت آموزش اضافی بیاموزد. در واقع برای ورود به دوره تجمیع باید دوره های سوادآموزی را گذرانده باشند

این مسئول اضافه کرد: هر کلاس باید حداقل 4 نفر باسواد و هر کدام 5 نفر در دوره های تجمیع و انتقال داشته باشد.

وی بیان کرد: هر ساله یک حجم باسوادی گزارش می شود که در سال تحصیلی جاری 11 هزار و 700 نفر است که نسبت به مدت مشابه پارسال که 10 هزار و 700 نفر بود، 11 درصد افزایش داشته است.

کرمی با بیان اینکه کرمانشاه جزء سه استان برتر کشور از نظر باسوادی است، گفت: در سال تحصیلی گذشته ضریب قبولی 33.98 درصد بوده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به طرح سوادآموزی در بسیاری از حوزه ها خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم نامه ای با معاونت کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای جهاد کشاورزی منعقد شده است. برای آموزش تخصصی افراد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید