100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها در حال فعالیت هستند


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912959

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی معاونت مسکن انقلاب اسلامی، 100 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و فاز اجرایی شده است. وی از تکمیل و بهره برداری 3 هزار واحد شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد سالانه 400 هزار واحد مسکونی طرح حرکت ملی توسط بنیاد مسکن اجرا شود که از این تعداد 200 هزار واحد در روستاها و 200 هزار واحد در شهرها است. در واقع تکلیف یک میلیون و 600 هزار واحد از 4 میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن که قرار است در مدت چهار سال ساخته شود بر عهده بنیاد مسکن است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط حمیدرضا سهرابی – معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 100 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز عملیاتی و فاز اجرایی شده است. وی از تکمیل و بهره برداری 3 هزار واحد شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گفته سهرابی، فونداسیون حدود 70 هزار واحد مسکونی شهری نهضت ملی تکمیل شده است.

وی درباره برنامه مدیریت پروژه بنیاد در سال جاری به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود 3 هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری قرار است تا پایان سال توسط بنیاد مسکن مدیریت شود.

بنابراین گزارش، حوزه مسئولیت بنیاد مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها است، اما در برخی شهرهای با جمعیت بیشتر در طرح ملی نهضت مسکن فعالیت می‌کند. علاوه بر 100 هزار و 300 واحد شهری که به گفته مسئولان بنیاد به مرحله ساخت رسیده است، 190 هزار واحد روستایی نیز در دست ساخت است. در این بخش تسهیلات ساختمانی 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید