فعالیت کمکی در کلانشهر 24 ساعت شبانه روز به طول می انجامد


ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843262

احمد واحدی با اشاره به روند امدادرسانی به حادثه در کلانشهر آبادان گفت: عملیات حمایتی 24 ساعته به طول می انجامد، کار پشتیبانی مراحل مختلفی را طی کرده و در پایان مرحله دوم هستیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور امشب در برنامه ویژه خبری با اشاره به روند امدادرسانی در حادثه کلانشهر آبادان گفت: عملیات حمایتی 24 ساعته به طول می انجامد و کار پشتیبانی مراحل مختلفی را طی کرده است و ما در مرحله دوم در پایان هستیم.”

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز افرادی زیر آوار هستند، گفت: عده ای وارد شدند و معتقد بودند که ممکن است عزیزانشان زیر آوار باشند بنابراین ممکن است عزیزانی زیر آوار باشند.

واحدی گفت: ساختمان کلانشهر ساختمانی بود با خرابی های بسیار سنگین و محیط بسیار کمی برای مانور نیروهای امدادی در آنجا. از طرفی تجهیزاتی که باید استفاده می شد تجهیزات بزرگ و سنگینی بود که کار را سخت می کرد البته از این تجهیزات استفاده می شد. کسانی که مجوز ساخت چنین سازه هایی را می دهند باید به این مسائل توجه کنند و یکی از کاستی های متروپل این است که نباید چنین مجوزی داده می شد.

وزیر کشور در خصوص روند شناسایی متخلفان گفت: تیمی برای ارزیابی دقیق این کار تشکیل شده که کار خود را انجام می دهد و دادستانی و قوه قضائیه نیز به وظایف خود عمل می کنند. کاستی هایی که تاکنون ذکر شد هم در زمینه طراحی و هم در اجراست. البته این بر اساس یافته های اولیه است، از طرفی استانداردهایی که در زمینه مصالح ساختمانی بوده باید در نظر گرفته شود، اما گزارش هایی حاکی از آن است که مصالح نیز مشکل داشته است.

وی ادامه داد: در مورد اصل مجوز و نظارتی که سازمان ها باید انجام می دادند نیز این سوال وجود دارد که نیاز به ارزیابی دقیق دارد. برای این بنا اما گفته می شود که طراحی و اجرا مناسب نبوده است.

وزیر کشور در خصوص ساختمان های ناامن تهران و آمار آتش سوزی گفت: آتش نشانی در بحث آتش سوزی در حال بررسی موضوع از نظر حریق و بلاتکلیفی است. به عنوان مثال، برخی از ساختمان های بلند باید دارای مخزن آب باشند تا در مواقع آتش سوزی از آنها استفاده شود.

وحیدی تاکید کرد: در صورت ناپایداری سازه و یا گزارش هایی مبنی بر وجود ترک های غیرعادی در سازه مشاهده شده، باید به موقع مشکل بررسی و رفع شود. این کار در حال حاضر آغاز شده است، به ویژه اینکه در دستور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز تاکید شده است که سازوکاری در این خصوص ایجاد شده تا ساختارهایی در این زمینه شناسایی و بررسی شود و در روزهای اخیر جلساتی نیز برگزار شده است. . . برای همین مشکل داشتیم و اگر خدا بخواهد برای آن بسیج ایجاد می شود.

وی افزود: اگر افرادی هستند که اطلاعاتی از سازه های ناپایدار دارند باید به سامانه ای که اعلام می شود اطلاع دهند و ما می توانیم نظارت مردمی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید