فعالیت 18000 واحد صنعتی در تهران

ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780676

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: نزدیک به 18 هزار واحد صنعتی در استان تهران با میانگین ظرفیت 60 درصد فعالیت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یدالله صادقی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز گفت: تمایل به سرمایه گذاری در استان تهران زیاد است و در حال حاضر حدود 18 هزار واحد در حوزه تولیدی به زندگی کاری خود ادامه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت دولت در تولید و صنعت کشور تامین زیرساخت های فیزیکی، قوانین و مقررات است، گفت: این عرصه به کندی پیش می رود.

رئیس سازمان صمت تهران خاطرنشان کرد: پیچیدگی قوانین و مقررات، بوروکراسی موجود، اعمال سلیقه شخصی و مواردی از این دست باعث شده تا تولیدکنندگان نتوانند در فضای کسب و کار تولیدی و اقتصادی به درستی کار کنند.

صادقی حضور کارکنان در گردهمایی فعالان صنفی و صنعتی را یکی از راهکارها و اهرم های موثر برای درک و شناخت دقیق و صحیح مشکلات و معضلات پیش روی تولیدکنندگان برشمرد و تاکید کرد: اطمینان حاصل می شود که تصمیمات بر اساس درک واقعیات است. .

وی ادامه داد: یقیناً بدون آگاهی از فرصت ها و ضعف های واحدهای صنعتی و تولیدی و صرفاً مشاهده مشکلات پشت میزها، این امر نمی تواند کمکی به حل مشکلات فعالان این بخش کند و مبنای درستی برای اتخاذ سیاست ها باشد.

رئیس سازمان صمت در تهران گفت: بازدیدهای میدانی از کارخانجات حتی اجازه می دهد در صورت لزوم قوانین و مقررات تغییر کند زیرا مقررات ابزاری برای توسعه جامعه و صنعت است.

صادقی گفت: البته بیشتر مشکلات موجود ریشه در قوانین و مقررات ندارد، بلکه محصول عدم درک متقابل و ضوابط و رویه های خاص سلیقه ای است.

وی با تاکید بر اینکه رکود تولید و ظرفیت صنعتی در استان تهران وجود ندارد، گفت: در حال حاضر حدود 18 هزار واحد صنعتی در استان با میانگین ظرفیت 60 درصد فعالیت می کنند و به عمر کاری خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید