فعالیت 400 مدرسه پژوهش محور مازندران / پژوهشی در جامعه اجرا می شود

ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791526

علی سهرابی جایگاه آموزش و پرورش را سنگ بنای توسعه کشور دانست و گفت: از بین 5 هزار مدرسه ای که در مازندران داریم در 400 مدرسه تحقیقات پایه را آغاز کردیم تا بعدها توسعه پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ علی سهرابی صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران فرهنگی، اعضای پیشرو مسابقات اقدام پژوهی، محتوای الکترونیکی و آموزشی و دانش آموزان برتر در مسابقات پژوهشی شهید رجایی آمل با اشاره به ضرورت پژوهش در جامعه، گفت: خانواده، جامعه، اتفاقاتی که در اطراف ما می گذرد، نیاز به تحقیق را مشخص می کند، زیرا اگر تصمیمات از طریق تحقیق گرفته می شد، مشکلات زیادی نداشتیم.

وی از سهم پژوهشی کشورمان ابراز نارضایتی کرد و افزود: سهم پژوهش در کشورهای پیشرفته در تصمیم گیری های مهم 5 درصد است اما در کشور ما کمتر از نیم درصد است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح ها و برنامه های مختلفی در آموزش و پرورش داشتیم، برنامه هایی که بدون توجه و بدون هیچ گونه حمایت و پژوهشی اجرا شد و آسیب های زیادی به بار آورد.

سهرابی ادامه داد: اگر از طرح جدیدی در پژوهش استفاده نکنیم وضعیت به این صورت است، باید نگاه متفاوتی به پژوهش داشته باشیم و آن را به یکی دو هفته محدود نکنیم، باید در هر حوزه نگاه علمی داشته باشیم.

وی جایگاه آموزش و پرورش را سنگ بنای توسعه کشور دانست و گفت: از بین 5 هزار مدرسه ای که در استان داریم در 400 مدرسه تحقیقات پایه را آغاز کرده ایم تا بعدا توسعه پیدا کند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران درباره دو چالش اصلی در پژوهش گفت: چالش اول حل مسئله است، همه تحقیقات این است که اگر راه حل درستی نداشته باشیم بار را برداریم و یکی از مشکلات خود را حل کنیم. ، ما نمی توانیم انجام دهیم.

سهرابی دومین چالش پیش روی مطالعه معلولیت را عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که به علل آن رسیدگی نکنیم باز هم مشکلات وجود دارد.

وی بر لزوم انجام پژوهش تاکید کرد و افزود: باید نگاه جدی داشته باشیم تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم، پژوهش قابل اجرا است و اگر پایان نامه ای به پایان برسد شاهد اجرای آن خواهیم بود در حالی که اگر بخواهد مشکلی را حل کند. تا در کف جامعه عملی دیده شود.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه باید پژوهش را جدی بگیریم، گفت: اگر می خواهیم آینده بسازیم، هر تصمیمی باید پشتوانه پژوهشی باشد، در قائمشهر، بابل و امل مفید باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم رتبه های اول معاونت پژوهشی و دانشجویان در این خصوص اعطا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید