فلسطین نیاز به قیم ندارد

به گزارش خبرگزاری موج


علی باقری که به ژاپن سفر کرده بود، در نشست خبری با اشاره به ظرفیت های متنوع ایران و ژاپن، این دو کشور را دو ستون مهم ثبات در قاره آسیا دانست.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر تلاش مشترک دو کشور برای ارتقای صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی، گفت: ایران به عنوان یکی از منابع اصلی انرژی جهانی و ژاپن به عنوان یک قدرت صنعتی به یکدیگر نیاز دارند.

وی افزود: در دیدارهایی که در دو روز دیگر با مقامات ژاپنی خواهم داشت، سعی می کنیم زمینه های توسعه روابط را بررسی کنیم.

علی باقری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: جنایت علیه مردم غزه همانطور که دبیرکل سازمان ملل به درستی اعلام کرده است هم تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و هم نسل کشی آشکار است.

وی افزود: بازیگران بین المللی باید از تمام ظرفیت خود برای توقف نسل کشی غزه استفاده کنند تا جنایت غزه پایان یابد، محاصره وحشیانه علیه مردم غزه پایان یابد، کمک به مردم غزه بدون قید و شرط آغاز شود و مردم مجبور به آواره شدن در داخل شوند. غزه و از غزه.

نماینده مجلس وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: فقط مردم فلسطین می توانند و باید برای آینده خود تصمیم بگیرند. مردم فلسطین نیازی به نگهبان ندارند، بنابراین اگر می‌خواهیم صلح و ثبات را در منطقه غرب آسیا برقرار کنیم، باید دیدگاه‌ها، اولویت‌ها و نظرات مردم فلسطین به‌عنوان حلقه مفقوده طرح‌ها و مدل‌های حل‌وفصل شود. مشکل فلسطین که در 75 سال گذشته به آن نرسیده است، غیبت مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت آنهاست.

باقری گفت: جهان برای یک بار هم که شده باید به نظر مردم فلسطین اهمیت بدهد و بگذارد خودشان برای آینده خود تصمیم بگیرند و در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی حمایت می کند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: دولت یمن اعلام کرده است در حالی که صهیونیست ها به جنایت خود علیه مردم غزه ادامه می دهند از کمک به اسرائیل جلوگیری می کند. آنها بازیگران مستقلی در صحنه بین المللی هستند که بر اساس قضاوت خود عمل می کنند و بنابراین درست نیست که اعمال خود را با دیگران مرتبط کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتظارات ایران از ژاپن در رابطه با جنگ غزه، ضمن مهم دانستن رای ژاپن به قطعنامه مجمع عمومی برای توقف تهاجم به غزه، گفت: طبیعی است که دولت ژاپن با توجه به نقش خود و موضع بین المللی، خواهان توقف جنگ غزه است، بنابراین انتظار می رود در حالی که رژیم صهیونیستی به جنایات خود علیه مردم غزه ادامه می دهد، سایر کشورها در روابط خود با اسرائیل تجدید نظر کنند.

باقری افزود: ژاپن همانطور که به درستی به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای داد، می تواند از دیگر گزینه های بین المللی خود برای جلوگیری از این نسل کشی در غزه استفاده کند.

وی در رابطه با سوالی درباره عملیات حماس و دیگر گروه های مقاومت در 16 مهر گفت: اقدام حماس در 16 مهر اقدام اولیه و توخالی نبود. اقدام حماس پس از 75 سال اشغال، تجاوز، جنایات و اقدامات غیرقانونی صهیونیست ها رخ داد. اقدام حماس پس از 16 سال محاصره غیرانسانی و وحشیانه صهیونیست ها در نوار غزه صورت گرفت. اقدام حماس پس از دستگیری و زندانی کردن حدود شش هزار فلسطینی توسط صهیونیست ها انجام شد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: چه افرادی روی زمین برای زندگی باید در تونل پنهان شوند؟ کدام یک از زنان و کودکان فلسطینی کشته شده در 2 ماه گذشته خلبان جنگنده یا نفتکش بوده اند!؟ آنچه امروز در غزه شاهد آن هستیم جنایت علیه بشریت و نسل کشی تمام عیار است و جرم مردم غزه این است که می خواهند از موجودیت، هویت و کرامت خود به عنوان یک ملت محافظت کنند.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره وخامت موقعیت آمریکا و نظم جدید گفت: قطعا پس از پایان جنگ غزه، شاهد یک طرح استراتژیک، سیاسی و امنیتی جدید در منطقه خواهیم بود. طرح مقاومت به عنوان یک بازیگر بلامنازع مقاومت ستون اصلی و بلامنازع ثبات منطقه است و در همه جای منطقه حضور خواهد داشت و ایفای نقش خواهد کرد.


آیا این خبر مفید بود؟