ما برای ساختن کشور فلسطین به مشارکت بسیار قوی تری نیاز داریم

وی گفت: در مجموع اقدامات انجام شده برای تصمیم گیری دو کشور بسیار اندک است.

گوترش گفت: ما به مشارکت بسیار قوی‌تر جامعه بین‌المللی نیاز داریم. تا کنون امکان بسیج این تعامل قوی وجود نداشته است. این امر ضروری است زیرا ما باید به هر قیمتی از توسعه شهرک ها و سایر اقدامات جلوگیری کنیم.

دبیرکل سازمان ملل گفت: این شهرک سازی ها به سمتی می رود که اجرای راه حل دو کشوری را غیرممکن می کند و همچنان معتقدم این راه حل دو دولتی تنها راه حل قابل قبول است. ما باید سریعتر حرکت کنیم.

این مقام ارشد سازمان ملل در امور سوریه همچنین گفت: تلاش جدی برای اتصال گذرگاه های مرزی سوریه و بازگشایی تعداد بیشتری از آنها انجام می دهیم.

گوترش با بیان اینکه گزارشی را به شورای امنیت ارائه کرده است، افزود: این گزارش تمام تلاش خود را برای در دستور کار قرار دادن موضوع سوریه و انجام اقدامات فعال و موثر در این زمینه نشان می دهد.

وی افزود که در همان زمان، این گزارش اذعان می کند که بیشتر حمایت ها در سوریه از عملیات های خارج از کشور است.

در سال 1947 شورای امنیت قطعنامه 181 را به ظاهر برای ایجاد کشوری بین فلسطین و اسرائیل تصویب کرد، اما در پشت صحنه نقشه های انگلیس و رژیم صهیونیستی باید تصمیم دیگری گرفته می شد و آن این بود که این قطعنامه جز در صورت لزوم اجرا نمی شد. اسرائیل و همینطور هم شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 1967 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 4 سپتامبر از اسرائیل خواست از سرزمین های فلسطین عقب نشینی کند و آمادگی خود را برای ترسیم مرزها اعلام کرد و هشدار داد که نیروهای اسرائیلی عقب نشینی نخواهند کرد.

به نقل از وفا، ابومازن گفت: مخالفت اسراییل با تصمیم دو طرف می تواند رهبری فلسطین را مجبور به توسل به ابزارها یا گزینه های مختلفی مانند درخواست قطعنامه تقسیم فلسطین در سال 1947 کند.

ایجاد یک کشور دموکراتیک در سرزمین تاریخی فلسطین یکی از گزینه های پیشنهادی ابومازن در این زمینه بود و از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال حقوق فلسطینیان عمل کند.
بر اساس گزارش ها، 650 هزار نفر در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری از جمله قدس اشغالی زندگی می کنند.

جامعه جهانی شهرک های صهیونیست نشین را غیرقانونی می داند و بارها خواستار توقف ساخت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های فلسطین شده است.
بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ساخت و توسعه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کاملاً رد شده و مغایر با کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 23 دسامبر 2016 با تصویب قطعنامه 2334 خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 9 دسامبر 2006 با اکثریت شش قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر مردم مظلوم فلسطین توسط این رژیم که قبلاً توسط کمیته ویژه سیاسی و کمیته استعمار زدایی مجمع عمومی تصویب شده بود (چهارم) تصویب شد. کمیته). ) کرد.

این قطعنامه ها در 10 نوامبر توسط کمیته ویژه سیاسی و کمیته استعمار زدایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد (کمیته چهارم) تصویب شد که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل نیز رسید.

این قطعنامه ها در مورد گزارش کمیسیون تحقیق درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محکوم کردن اسکان مجدد شهرک ها در قدس شرقی و جولان سوریه و حمایت از کمک ها و فعالیت های کمک رسانی سازمان ملل است. آژانس کاری پناهندگان فلسطینی (UNRWA).

در این قطعنامه ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک سازی در اراضی اشغالی، اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی، تخریب منازل و بازداشت های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینی ها و … محکوم شده است. بازگشت فلسطینیان تمرکز روی خانه شماست.

همچنین در قطعنامه های مربوط به جولان سوریه از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا به قطعنامه های سازمان ملل عمل کرده و به اشغال این منطقه پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید