فهرست سهام صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

فهرست سهام صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس

محمدهاشم رکن در خصوص تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این اصلاحات به نفع مؤسسه و اعضای آن و همچنین به نفع معلمان است. از جمله موارد مهم در این اصلاحات، افزایش تعداد نمایندگان فرهنگی در هیات امنا از 3 نفر به 6 نفر و در ازای آن 3 نفر است. انجام محاسبه ارزش افزوده و پرداخت آن به اعضا و در واقع تملک کلیه اموال موسسه توسط اعضا از رویکردهای اصلاحی در این اساسنامه است.

وی افزود: یکی از سیاست های مهم در دوره فعلی مدیریت موسسه، قرار دادن فیلترهای مختلف بر سر راه سرمایه گذاری های جدید به منظور توقف پروژه های سفارشی کاربردی است. این مهم ترین نکته برای جلوگیری از توزیع رانت با استفاده از وجوه صندوق است که در واقع متعلق به فرهنگیان کشور است که ما تعهد داشتیم به آنها اعتماد کنیم و با شعار و حرف نمی شد به این هدف رسید. در عمل باید اتفاقی می افتاد که سعی کردیم ساختار لازم مانند کمیته سرمایه گذاری و الزام به تصویب سرمایه گذاری ها از طریق این کمیته و معاونت و همچنین هیات وابسته و اجرا بر روی موسسه ایجاد و فعال شود. بر اساس پروژه ها و توزیع های شخصی سازی شده، اجاره بسازید.

رفاه معلم و وام دادن بر عهده دولت است

راکن ماهیت صندوق ذخیره فرهنگیان را باید شناخت و به تناسب آن انتظار داشت، افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان صندوقی است که باید با منابع و سرمایه معلمان برای دوران بازنشستگی آنها به آنها کمک کند، این وظیفه ماست. کمک های اجتماعی یا اعطای وام به معلمان از دولت و سایر نهادهای اقتصادی و موظفیم با سرمایه انباشته در صندوق برای اعضا سود کنیم.

فرهنگیان به یکی از بزرگترین صاحبان صنعت پتروشیمی کشور تبدیل شدند

وی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان گفت: تیم مدیریت فعلی از آینده نگری و ایجاد بازدهی پایدار برای اعضای موسسه آگاه نیستند و یکی از اولویت های آن سودآوری پروژه های کلان است. در این راستا با خرید اقساطی 51 درصد از سهام شرکت «پتروشیمی انرژی سپهر» در سال 1397 گام بلندی برداشت. راه اندازی دو پتروشیمی کیمیا پارس خوامین میانه در سال 1399 و پتروشیمی سبلان در سال 1400 علیرغم همه مشکلات، عزم مدیران مجتمع را برای تکمیل پروژه های ناتمام به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای مدیریتی نشان داد. با تکمیل و راه اندازی تمامی پروژه های پتروشیمی این موسسه، فرهنگیان به یکی از بزرگترین صاحبان صنعت پتروشیمی کشور تبدیل می شود که سالانه سود کلانی نصیب خود می شود.

راکن تاکید کرد: افزایش ثروت و سودآوری یکی از شاخص های مهم ارزیابی عملکرد موسسات مالی است و موسسه ذخایر فرهنگیان نتایج رو به رشدی در این زمینه دارد. در حالی که سودآوری موسسه در سال مالی 1395 حدود 240 میلیارد تن بود، در سال های بعد روند رو به رشدی را تجربه کرد و در سال مالی 1399 به 3440 میلیارد تن و بازدهی حدود 55 درصدی رسید و در سال مالی 1400 (منتهی به 31 شهریور) داریم. سود 4200 میلیارد تن. این سطح سودآوری در شرایطی به وجود آمد که کشور با چالش های جدی اقتصادی مواجه بود و کمتر مؤسسه اقتصادی به چنین افزایشی در سودآوری دست یافته بود، به طوری که در سال گذشته در بین 100 شرکت برتر ایران به عنوان اولین و بهترین مؤسسه در رشد سودآوری قرار گرفت. افتخار و قدردانی شد

وی خاطرنشان کرد: این موسسه در 6 سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 153 میلیون تن به اعضا پرداخت کرده است، این در حالی است که کل سهم پرداختی این شرکت به اعضای آموزشی در 25 سال گذشته 4 میلیارد و 366 میلیون تن است. : تنها در مهر ماه سال 1400 بیش از 1.4 میلیارد تن به 43 هزار و 468 نفر از اعضای بازنشسته پرداخت شد و میانگین درآمد اعضای بازنشسته حدود 24 میلیون تن است، در حالی که میانگین سپرده گذاری اعضای صندوق در دوره اشتغال حدود 6 نفر است. میلیون تومان. عمل به تعهدات مؤسسه در قبال اعضا باعث جلب اعتماد آنها به این مؤسسه اقتصادی شده است، به طوری که در پنج سال گذشته حدود 600 هزار نفر از فرهنگیان 5 درصد به سپرده های خود افزوده و تعداد اعضای بازنشسته را به نصف کاهش داده اند.

رئیس هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در همین مدت مدیریت این مؤسسه با جدیت در راستای اخذ تعهد دولت به اعضا بوده و بیش از 413 میلیارد درخواست اعضا از دولت را احیا کرده است. همچنین راه اندازی نمایندگی های استانی نقش بسزایی در زمینه ارتباط نزدیک و تعامل دو سویه با اعضا داشته و به عنوان پل ارتباطی دو طرفه عمل می کند.

وی با اشاره به اقدامات صندوق ذخیره فرهنگیان در محاسبه ارزش افزوده، گفت: محاسبه ارزش افزوده دارایی های موسسه یکی از اولین دغدغه های تیم مدیریت فعلی موسسه بوده و همواره یکی از ما بوده است. پنج سال: «درج در بورس در حال حاضر یکی از ابزارهای عملیاتی اینگونه صندوق‌ها برای محاسبه ارزش افزوده دارایی‌ها چه در ایران و چه در سراسر جهان است. هر دو گروه در نظر گرفته شد، به طوری که همه معلمان حتی اگر برای مدت کوتاهی عضو صندوق باشند، شامل ارزش افزوده می شوند.

سه هلدینگ در شرف ثبت است

رکن افزود: برای تحقق این امر اولین قدمی که برمی داریم کارگزاری بورس است. روند ثبت سه هلدینگ نفتی، سرمایه گذاری فرهنگیان و معلمان در حال انجام است، اما موانع و مشکلات جدی در این مسیر وجود دارد و با وجود همه موانع، تلاش خود را برای رسیدن به این مشکل تا پایان سال ادامه خواهیم داد. فهرست فعلی این سه هلدینگ انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی استفاده از ابزارهای بورسی برای توزیع ارزش افزوده، ایجاد صندوق ویژه سرمایه گذاری مشترک فرهنگیان و مشکل نصاب نصاب پنج درصد از هر ناشر. چهار هلدینگ داریم که اگر به بورس برویم پیش بینی می کنیم 70 درصد سهام در صندوق باقی بماند بنابراین بورس باید اجازه ایجاد صندوق ویژه فرهنگیان را بدهد که هنوز صادر نشده است. اما روند جمع آوری اطلاعات اعضا اعم از کد ملی و کد سهامی آنها معمولا تا 98 درصد است و سایر نواقص بلافاصله تکمیل می شود و به محض ورود هلدینگ ها به بورس، تمامی زیرساخت های لازم در موسسه می تواند انجام شود. وضعیت سرمایه گذاری خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید