فواید روغن زیتون برای کاهش بیماری های قلبی و آلزایمر


ساعت: 07:55
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900288

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که مصرف بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در اوایل سال جاری، محققان گزارش دادند افرادی که بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می‌خورند، نسبت به افرادی که هرگز یا به ندرت آن را مصرف نکرده‌اند، کمتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.

دکتر فرانک هو، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بهداشت عمومی چان در بوستون، می گوید: «روغن زیتون مشخصه رژیم غذایی مدیترانه ای است و ارتباط آن با کاهش مرگ و میر در کشورهای جنوب اروپا کاملاً ثابت شده است.

در میان تمام روغن‌های گیاهی خوراکی، روغن زیتون دارای بالاترین درصد چربی‌های تک غیراشباع است که کلسترول بد LDL را کاهش داده و HDL خوب را افزایش می‌دهد. روغن زیتون همچنین نشان داده است که فشار خون را کاهش می دهد و حاوی ترکیبات گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که فرآیندهای بیماری از جمله بیماری قلبی را کاهش می دهد.

هنگام پخت و پز، روغن زیتون می تواند جایگزینی سالم برای کره، مارگارین و سایر انواع چربی باشد. هو گفت: روغن زیتون جایگزین بسیار سالم تری برای چربی های رژیم غذایی، به ویژه چربی حیوانی است.

سایر روغن های گیاهی مایع نیز جایگزین های خوبی هستند. شواهد قوی فواید سویا، کانولا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و سایر روغن های گیاهی را برای سلامت قلب نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید