فوتبالیست های ایرانی یک سال در باد می خوابند

ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1791037

سرمربیان پدیده و گل گهر پس از پایان بازی در هفته نهم صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر میثاقیان سرمربی تیم فوتبال پدیده در نشست خبری پس از شکست دو بر یک مقابل گل گهر گفت: بد بازی نکردیم و موقعیت های زیادی برای گلزنی داشتیم. بازیکنان ما بعد از زدن گل اول فکر می کردند بازی تمام شده است. دستمزد یک بازیکن قیمت یک سال باشگاه ماست. اگر گل دوم را می زدیم می توانستیم 2 بریک بگیریم. حریف با تجربه تر بود و پیروز شد.

میثاقیان ادامه داد: حریف بهترین چهره های فوتبالی را دارد. همه شکستگی ها تلخ است. بازیکنان باور نداشتند که بتوانیم برنده شویم. من 40 سال است که در فوتبال هستم و هزاران بار بردم و باختم و امروز شانس برد داشتیم. فشار زیادی در تیم ما وجود دارد وقتی گل زدیم همه فشار روی من را دیدند. خیلی خوب بازی کردیم که نشان از پیشرفت دارد. من باشم یا نباشم این تیم در رتبه دهم یا یازدهم جدول رده بندی است و در لیگ برتر باقی می ماند.

البته مشکلات تیم باید حل شود. همه مسئولان باید کمک کنند که در این صورت شرایط تیم بهتر می شود. مالک باشگاه هم باید تصمیم بگیرد که تیم به اینجا بیاید و کمک کنند و مسکن و زمین فوتبالی که قبلا اسپانسر گرفته اند تهیه کنند. و اومدم کمک کنم اگر من نمی آمدم تیم سقوط می کرد و بازی با مسجد سلیمان برگزار نمی شد. اگر من نبودم او دو بازی در زمین بازی نمی کرد اما طبق قانون از جدول رده بندی خارج می شد و کنار می رفت. ما هنوز در لیگ هستیم. امروز دهمین مسابقه بود! نمی دانم نهم بود. اگر پیروز می شدیم، کل لیگ را می بردیم. این تیم 4 گل به سپاهان زد. من تسلیم هستم و از همه فوتبالدوستان عذرخواهی می کنم. باز هم عذرخواهی می کنم چون باید برنده می شدیم تا لبخند بر لبان مخاطب و شما باشد.

میثاقیان درباره اینکه حرف شما مبهم است و منظورتان از «چه باشم یا نه؟» گفت: دیروز هم گفتم چه باید باشم و چه نباید باشم، این تیم سقوط نمی کند. روند تیم خوب است. تا الان کارم را انجام داده ام و به تیم کمک کرده ام این تیم برای من مثل ابومسلم است. ابومسلم تمام زندگی من بوده است. اومدم کمک کنم کمک من این بود که تیم در لیگ برتر است. اگر نبودم، شاید تیم در اوت بود. این تیم بحث فنی ندارد. مشکلات دیگری نیز وجود دارد. هر هفته این را می گویند و این اتفاق می افتد. بازیکنان دیوانه اتفاقاتی هستند که در حال رخ دادن هستند. تیم به تهران می رود یا مشهد؟ اگر سه یا چهار بازیکن به تیم اضافه شوند، تیم در جدول باقی می ماند. قول می دهم این تیم مشکلی نداشته باشد.

چطور می گویید سرمربی تیم پدیده سقوط نمی کند وقتی تیم شما در 9 هفته فقط دو امتیاز کسب کرد؟ به قول شما اگر من نبودم تیم حذف می شد، جناح راست شما در این مسابقه در اتوبان بود، گفت: نمی خواهم اعتراض کنم. ما تعداد کمی بازیکن داریم و در برخی پست ها هیچ دوستی نداریم. من نصف بازیکن نیاوردم. بعد از اومدن من فقط عکس اومد.

وی در خصوص اینکه 7 هفته سرمربی تیم بودید اما یک امتیاز گرفتید و حمیداوی گفت که همه امکانات را فراهم کردید و اگر مشکلی وجود دارد مربوط به کادرفنی است، گفت: اگر من را می شناسید. من در فوتبال بودم و به اینجا رسیدم. هیچ کس به من نمی گوید که کدام بازیکن را در تیم قرار دهم. اگر همسرم به من بگوید از کدام بازیکن استفاده کنم، گوش نمی دهم، کارم را انجام می دهم. ایا من را میشناسی. قدرت مربیگری من به حدی است که هیچکس نمی تواند به من بگوید فلان کار را رها کن و فلان کار را انجام نده و … اگر می خواهی با من برو نه!

میثاقیان با بیان اینکه اگر این پدیده فروکش کند اتفاق تلخی برای استان خواهد بود گفت: اکنون شما را می شناسم. شما همان فردی هستید که در فضای مجازی به من توهین می کنید! من به شما چیزی نمی گویم. امروز من بچه نیستم تو امروز به فوتبال آمدی. من از سال 1350 در فوتبال بودم و فراز و نشیب های این فوتبال را دیدم، خودتان دیدید که 7 تیم را به لیگ برتر آوردم. شما می خواهید تیم را بالا ببرید، نه همه را. چند تیم را در لیگ برتر نجات دادم و آنها را از سقوط نجات دادم. من مرداد ماه تیم سیاه جامگان را نجات دادم. آمدم تا به این تیم کمک کنم. روزی که از پدیده اخراج شدم، دستیارم سرمربی شد. تا امروز ناراحت بودم آمدم بگویم از دست بعضی ها ناراحتم که یک نفر ننوشت چرا میثاقیان را اخراج کردی و دستیارش سرمربی شد. دیروز گفتم حالا می آیی غصه من را بخوری و بگو چرا سرمربی این تیم شدی. تیم در حال سقوط است. کسانی که فوتبال را می شناسند می فهمند که من اولین مربی این شهر هستم. جوایز من در فوتبال را در این شهر دیدید. امروز من بچه نیستم، سابقه ام مشخص است.

در مورد اینکه در 7 بازی فقط یک امتیاز گرفتی، چرا آماده سازی تیم را در تهران شروع نکردی؟ من نمی توانم در مورد آنچه باید بگویم موضع بگیرم. فکر نمی کنم یک مربی متولد شده باشم. صد در صد من نتایج تیم را به اشتراک می گذارم.

میثاقیان گفت چه اشکالی دارد که سیدعباسی امروز از جایگاه ویژه بازی را تماشا کند و قطعا تغییری در ترکیب خواهیم داشت. اگر صاحب تیم آموزشی خارج از حومه شهر باشد چه باید بکنم؟ اگر تمرین نکنم تیم به مشهد می آید؟ وقتی اخراج شدم و دستیارم سرمربی شد از من محافظت کردی؟! وقتی هفته دهم از سیاه جامگان اخراج شدم از من محافظت کردی؟ من در این پدیده موفق نبوده ام اما می گویم اگر تعامل صورت بگیرد و مسئولان استان کمک کنند و تیم به مشهد برگردد و مسئولان استانی آشتی کنند، تیم در لیگ برتر می ماند. همه شما به من حمله می کنید. یک آقایی نوشته میثاقیان با زیرپوش و شلوار پاره به مشهد آمد و ما او را میثاقیان کردیم! من قلب شکسته ای دارم. من در مورد کارم صحبت می کنم.

وی گفت: علاوه بر اتفاقات خارج از زمین، در داخل زمین نیز مشکل فنی وجود دارد و 6 هفته است که این تیم در خارج از استان تمرین می کند. افراد حاضر در باشگاه باید آشتی کنند. تیم دست همه است، تیم باید به مشهد بیاید. من نمی توانم این تیم را به مشهد بیاورم.

میثاقیان درباره اعتصاب بازیکنان پدیده در هفته اول و اینکه سرمربی تیم شما در تلویزیون به عنوان کارشناس درباره سپاهان صحبت کرده است، گفت: این مشکلات به من ربطی ندارد. برخی از شما من را می شناسید. من ادعایی ندارم حالا آمدم سر کار چون عاشق فوتبال هستم و دنبال پول نبودم. الان اینجوریه اگر به قول شما نیام فردا یک نفر دیگر می آید.

سرمربی تیم پدیده درباره دلیل موافقتش برای سرمربیگری این تیم در تهران گفت: می خواهید من را متقاعد کنید که اشتباه کردم. نه، من تابع باشگاه هستم. من تسلیم می شوم.

سرمربی پدیده با بیان اینکه این تیم مانند پیام و ابومسلم خواهد بود، گفت: این اتفاق مهمی نیست، خدای نکرده وضعیت تیم بهتر شود. 5-6 امتیاز با تیم های بالاتر اختلاف امتیاز داریم. امروز با یک تیم قدرتمند بازی کردیم. حالا تو بگو چکار کنم

میثاقیان با بیان اینکه خبر برکناری شما را قبلا رسانه ها منتشر کرده اند، گفت: انتشار آن چه اشکالی دارد؟! حالا شما بگو پایان کار من. تو مثل پسر منی خیلی برام زحمت کشیدی من هم مثل قدیم ها در مشهد هستم و در حال تبادل نظر هستیم. اینقدر زود برای من تصمیم نگیر این آقا امروز خیلی به من توهین کرد، چیزی ندارد، آزاد است به ما توهین کند.
او برای مدیر رسانه ای و مدیر عامل باشگاه شما کجاست؟ گفت: من می روم، خدای نکرده همه بیایند. من تو را به عنوان یک دوست دوست خواهم داشت.

* قلعه نویی: فوتبالیست های ایرانی یک سال در باد می خوابند
امیر گاله نوی سرمربی تیم فوتبال گل گهر در نشست خبری پس از پیروزی دو بر یک مقابل پدیده گفت: دیروز هم گفتم یکی از سخت ترین بازی های ما بود که همین طور بود. در مورد نیمه اول صحبت کنید چون فوتبال نبود و 45 دقیقه گذشت. در نیمه دوم قبل از اینکه حریف به گل برسد، آنها هنوز چند موقعیت برای گلزنی داشتند اما در ادامه تعویض هایی انجام دادیم که موفق به گلزنی شدیم و پیروز شدیم.

وی افزود: میثاقیان با شرایط موجود فداکاری می کند، واقعاً زحمت می کشد. شاههدرو خیلی چاق است و خوب بازی می کند. اگر در هفته های آینده همینطور بازی کنند روندشان بهتر خواهد شد.

قلعه نویی ادامه داد: اگر حریف یک بر یک گل می زد، وقتی حریف یک بر یک از ما جلو بود و بازی 2 بر صفر بود، اوضاع فرق می کرد اما منادی توپ را یک بر یک گرفت و ما به بازی برگشتیم و 2-0 پیروز شدیم.یکی بردیم. بازیکنان ما فقط 20 دقیقه فوتبال بازی کردند. من از آنها شکایت دارم. بازی با سپاهان تاریخ شد و باید به بازی با شهرهدی فکر می کردیم، اما فوتبالیست های ایرانی اینطور هستند، گاهی یک سال در باد می خوابند و تیم را به درد می آورند، اما خدا را شکر بردیم.

وی در خصوص فاصله کم بین مسابقات و بازی های فشرده گفت: وقتی شرایط برای همه تیم ها یکسان است باید رعایت شود. گاهی اوقات تبعیض هایی وجود دارد که متفاوت است، اما وقتی شرایط برای همه تیم ها یکسان است، باید به آن احترام گذاشت.

از فردا در نظر داریم با فولاد بازی کنیم. کالا نووی درباره مدعیان لیگ و وضعیت تیمش که رهبر است، گفت: هر بازی برای ما یک فینال است. برای کل لیگ برنامه های هفتگی، کوتاه مدت و برنامه داریم و هفته به هفته جلو می رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید