فولاد مبارکه برنده تندیس زرین جایزه تعالی ملی در امور نگهداری و مدیریت دارایی ایران شد.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 08/08/1401
کد خبر: 1908588

در پنجمین همایش «جایزه تعالی ایران در نگهداری و مدیریت دارایی ملی»، شرکت فولاد مبارکه با کسب بالاترین امتیاز، توانست «جایزه تندیس طلایی تعالی در نگهداری» را به عنوان بالاترین نشان افتخار در این زمینه دریافت کند. اولین بار در یک کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این همایش که روز یکشنبه 10 آبان ماه در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور جمعی از اساتید برجسته حوزه اینترنت کشور و مدیران عامل و مدیران نگهداری و تعمیرات سازمان های شرکت کننده در این جایزه برگزار شد. ، محسن کفیل مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه به نمایندگی از مدیرعامل فولاد مبارکه لوح تقدیر و تنها تندیس طلای این همایش را دریافت کرد.

محسن کفیل پس از دریافت این تندیس به عنوان یکی از سخنرانان مراسم ضمن معرفی گروه فولاد مبارکه به اقدامات انجام شده در مسیر دستاوردهای شبکه و تاریخچه استراتژی های شبکه در جهان و توسعه نگهداری و تعمیرات اشاره کرد. رویکردها در شرکت فولاد مبارکه منطبق با تحولات جهانی در این حوزه، پروژه ها و اقدامات انجام شده در زمینه دستاوردهای شبکه طی سال های بهره برداری از مجتمع فولاد مبارکه را تشریح کرد.

وی اقدامات زیر را از اقدامات مهم انجام شده در این حوزه در شرکت مبارکه فولاد برشمرد: استفاده از سیستم های شبکه پیشگیرانه، سیستم های شبکه پیش بینی، پیاده سازی سامانه جامع رصد وضعیت، طراحی مدل شبکه بومی فولاد مبارکه مبارکه. تدوین و اجرای نقشه راه خالص، اولویت‌بندی دارایی‌های خط تولید، اجرای پروژه‌های بهبود از جمله Net مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM و بهینه‌سازی استانداردهای پشتیبانی PMO، پیاده‌سازی سیستم تحلیل خرابی شرکت RCA، طراحی سیستم‌های مدیریت مکانیزه اطلاعات و فرآیندها. در زمینه Net در بستر EIS و پیاده سازی برچسب گذاری و ردیابی دارایی های خط تولید برای استقرار سیستم مدیریت دارایی فیزیکی.

کفیل در بخشی دیگر از سخنان خود نقش کارکنان را یکی از مهمترین ارکان مدل های کارایی نت برشمرد و توضیح داد: ایجاد سیستم های بهبود در حوزه نگهداری دارایی ها برای شکل گیری صحیح فرهنگ سازمانی ضروری است.

وی در این زمینه افزود: تمامی موفقیت های فولاد مبارکه در بستر فرهنگ سازمانی مناسب این شرکت شکل گرفت. یکی از ویژگی های مهم این فرهنگ سازمانی، مالکیت سازمانی بالا، روحیه کار تیمی و ارتباط مناسب بین مدیران و سایر سطوح سازمان است. این مقاله می تواند الگویی برای سایر صنایع کشور باشد. توجه به فرهنگ سازمانی به عنوان رکن اساسی پیشرفت می تواند موجب رشد و شکوفایی سازمان ها در زمینه های مختلف شود. فرهنگ ملی ما دارای عناصر و ویژگی های مثبت گوناگونی است که در طول تاریخ کشور از جمله دوران دفاع مقدس تجربیات منحصر به فردی را به وجود آورده است. البته سازمان ها می توانند از این ویژگی ها در شکل دهی به فرهنگ سازمانی برای پیمودن مسیر تعالی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که جایزه ملی ایران برای تعالی تعمیر و نگهداری فرآیندی است که طی آن سالانه پس از ارزیابی در محل، بهترین سازمان های ایرانی با شرایط در نقاط مختلف کشور (طبق طبقه بندی جایزه) فعالیت های چشمگیری در این زمینه انجام داده اند. از ایجاد، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حمایتی آنها، گواهی، گواهی یا تندیس برای جایزه حمایتی ارائه می شود.

انجمن نگهداری و تعمیرات ایران به عنوان رسمی ترین موسسه نگهداری و تعمیرات کشور، این جایزه را برای نهادینه کردن الگوی تعالی نگهداری و ایجاد فضای لازم برای تشویق شرکت ها و سازمان ها به انجام خود عملیاتی برای ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه های بهبود، تأسیس کرد. .

از دیگر مزایای این فرآیند ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربه و دانش سازمان های موفق، ایجاد بستر و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری، ایجاد زبان مشترک و چارچوب مفهومی در راه مدیریت و نگهداری سازمان های ایرانی و ارائه الگوی بومی و توسعه فرهنگ تعالی و آموزش رواج مفاهیم تعالی در حمایت از مدیران و فعالان این حوزه.

پنجمین دوره جایزه ملی تعالی در تعمیر و نگهداری در ژانویه 1400 با انتشار برنامه و دعوت از متقاضیان دریافت جایزه آغاز شد.

شرکت فولاد مبارکه با تشکیل تیم هایی از مدیریت های مختلف شرکت که با معیارهای نه گانه مدل تعالی نگهداری و تعمیرات شامل فرهنگ و رهبری سازمانی، خط مشی و استراتژی ها، کارکنان، برنامه ریزی و زمان بندی، مدیریت منابع، فرآیند و فرآیندهای مدیریت کار، مرتبط هستند. بهبود قابلیت اطمینان، بهبود کسب و کار و نتایج، عملکرد، بیانیه ای تهیه و به دبیرخانه جایزه ارسال کرد و تیم ارزیابی جایزه طی بازدید از سایت در تاریخ 8 تا 10 آگوست 1401 شرکت را بر اساس این مدل ارزیابی کرد و در نهایت کمیته ارزیابی جایزه، که متشکل از اساتید صاحب نام حوزه شبکه کشور و جمعی از کارشناسان صنعت شبکه، ضمن ارزیابی گزارش ارائه شده توسط تیم ارزیابی، کسب تندیس زرین دستاوردهای ملی در تعمیر و نگهداری توسط فولاد مبارکه را تایید کرد.

همزمان با برگزاری این مراسم تعدادی از سازمان های پیشرو به ارائه تجربیات خود در زمینه دستاوردهای شبکه پرداختند و در غرفه های نمایشگاهی این همایش بیش از 10 شرکت داخلی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه نگهداری دارایی های فیزیکی به نمایش گذاشتند. و سیستم های تعمیر برای بنگاه های اقتصادی و صنعتی نگاه بازدیدکنندگان را تنگ کرد.

گفتنی است در داوری امسال دو شرکت برنده تندیس بلورین و یک شرکت تندیس سیمانی شدند و فولاد مبارکه با اختلاف قابل توجه و پیشی گرفتن از رقبای خود تندیس طلا را از آن خود کرد. این در حالی است که فولاد مبارکه نیز در سال 1395 در این ارزیابی شرکت کرد و تنها شرکت برنده تندیس سیمین بود.

دیدگاهتان را بنویسید