فکر جلوگیری از رشد پوشش اسلامی کهنه شده است / همه ما موظفیم به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: هر جامعه ای بر اساس یک سری باورها و ارزش ها زندگی می کند، در واقع آنچه به زندگی انسان جهت می دهد و زندگی را تعالی می بخشد فرهنگ جامعه است که شامل باورها و ارزش ها می شود. .

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم در همان مسیری حرکت کنیم که در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما تعیین شده است، افزود: تجربه جهانی نشان می دهد که مکتب ها ساخته دست بشر هستند، برخلاف مکتب ابراهیمی که بر پایه وحدت مردم استوار است. به شادی و شادی دعوت می کند، شادی نمی بخشد.

منتظری تصریح کرد: ما معتقدیم که در میان ادیان ابراهیمی کامل ترین و جامع ترین نسخه سعادت زندگی در اسلام وجود دارد.

وی بیان کرد: در دین مبین اسلام یک سری ارزش‌ها وجود دارد که برخی بر اساس ارزش‌ها و اعتقادات، برخی در قالب احکام و برخی در قالب اخلاق تعیین می‌شوند و هر کدام نقش خاصی دارند.

عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی گفت: حوزه ارزش ها و اعتقادات اندیشه انسان را شکل می دهد، حوزه احکام حد و مرز حلال و حرام را مشخص می کند و حوزه اخلاق حوزه رفتار اجتماعی است که تعیین می کند چه چیزی. ما در برخورد با مردم وظایف اخلاقی داریم.


توجه به فرهنگ حجاب یکی از اصول مهم اخلاقی در دین است

منتظری خاطرنشان کرد: یکی از اصول اخلاقی و ارزشی که در دین بسیار بر آن تاکید شده توجه به فرهنگ پوشش و پوشش است، در واقع در آموزه های دینی افراد بر اساس شخصیت خود از پوشش و پوشش استفاده می کنند.

وی افزود: پایبندی به اصول و ارزش های تعریف شده در فرهنگ ما باعث می شود جامعه از نظر معنوی به اهداف مورد نظر دست پیدا کند، در حالی که اگر به حوزه ارزشی کم توجهی کنیم دچار خسران معنوی خواهیم شد.

منتظری گفت: تجربه نیز نشان می دهد که پوشش مناسب و شایسته مانع رشد و شکوفایی استعدادها نمی شود، برخلاف تبلیغات نادرستی که در این راستا شکل می گیرد که می خواهند با الهام از الگوهای غربی به جامعه این پیام را بدهند که اگر شما می خواهید رشد کنید، باید از ارزش های اخلاق که در فرهنگ لباس و پوشش بالا می رود پیروی کنید، از خود فاصله بگیرید، در حالی که این عقیده مسموم است و انسان را به زوال دعوت می کند.

منتظری تصریح کرد: همه ما موظفیم در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم به حقوق دیگران احترام بگذاریم و اسباب رشد و تکامل را برای یکدیگر فراهم کنیم و البته در این صورت لباس به عنوان شرطی تعریف می شود که مانع فعالیت انسان نمی شود و باعث گناه نمی شود.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: نباید تحت تأثیر تبلیغات دشمنان، مخالفان و ناآگاهان قرار بگیریم چرا که آنها سعی دارند ذهن نسل جوان ما را منحرف کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی شایسته است با متخصصان و مشاوران توانمند در حوزه دین و همچنین چهره ها و اساتیدی در حوزه اخلاق که در اموری مانند پوشش دارای علم و تجربه هستند بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وی گفت: زنان زیادی در عرصه های مختلف ورزشی، هنری، علمی، فنی، پزشکی، بهداشت و درمان و حتی عرصه های سیاسی و اجتماعی مانند مجلس و دولت حضور یافته و عملاً حجاب اسلامی را رعایت کرده اند. به عنوان مانعی برای رشد تلقی می شود و منسوخ شده است.

منتظری تصریح کرد: کارشناسان معتقدند زن و مرد در جامعه باید دارای عزت و کرامت باشند، زیرا تا زمانی که با علم و آگاهی عمیق و نه تقلید به این اصول پایبند باشیم، در دوراهی ها دچار تردید نخواهیم شد.

وی افزود: خانواده های محترم وظیفه سنگینی بر عهده دارند و به ویژه از دوران کودکی و نوجوانی باید با فرزندان خود در مورد الزامات فرهنگ پوشش، روانشناسی رنگ ها و پوشش گفتگوهای خوبی داشته باشند تا دخترانی که از دبیرستان به دانشگاه می روند، با بینش بیشتر، در این مسیر گام بردارید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید