امروز امام حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست/ همه باید به ایام محرم احترام بگذاریم


ساعت: 09:56
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886980

غلامرضا منتظری گفت: امروز امام حسین(ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه هر انسانی که آزادانه و با غیرت زندگی می کند، حضرت سیدالشهداء(ع) را پیشوای خود می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: ماه محرم یادآور فداکاری مجاهدانی است که صادقانه تلاش کردند زندگی با عزت را برای بشریت فراهم کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) از تمام وجود و مال خود گذشت و برای بقای دین و زندگی با عزت مردم از خود گذشت.

یکی از اعضای شورای فرهنگی عمومی کشور تصریح کرد: وقتی به امام حسین (ع) پیشنهاد صلح و سازش با تفکر استکباری یزید داده شد، حضرت سیدالشهدا (ع) فرمود: «هیهات من الظله» به این معنا که زندگی. با ذلت از ما دور است.باد.

منتظری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) زندگی باشکوهی را به بشریت نشان داد و از همه داشته های خدادادی خود گذشت و به همین دلیل سیدالشهداء (ع) هستند و همه شهدا تا قبل از ظهر مدیون امام حسین (ع) هستند. پایان وجودشان.الف) هستند

وی با بیان اینکه هر چه داریم از امام حسین(ع) است، گفت: همه باید این ایام محرم را گرامی داشته و زنده نگه داریم و در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) حضور باشکوهی داشته باشیم.

یکی از اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: به فرموده امام راحل(ره) محرم و صفر را باید زنده نگه داریم زیرا به اسلام حیات می بخشد.

منتظری با اشاره به اینکه مسلمانان سراسر جهان در سوگ شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) عزادارند، گفت: امروز امام حسین(ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه هر انسانی که آزادانه و با غیرت زندگی می کند مقتدای خود را دارد. همانطور که یک حضرت سیدالشهداء (ع) می داند.

یکی از اعضای شورای فرهنگی عمومی کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در این ماه ارزشمند بتوانیم بیش از گذشته از درس عاشورا بهره مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید