قاتل محیط بان کرمانشاهی بخشیده شد

قاتل محیط بان کرمانشاهی بخشیده شد

خانواده مرحوم «برمند نجفی»؛ محیط بان کرمانشاهی در مراسمی که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و جمعی از بزرگان و بزرگان طوایف و مسئولان استانی به همت معاونت توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه برگزار شد درگذشت.

شامگاه 23 مرداد 1398 حوالی ساعت 21:30 حادثه ای در منطقه حفاظت شده بیستون کرمانشاه رخ داد. بدین ترتیب با دریافت خبری از سوی افسر منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی متخلف در منطقه، تکاور برومند نجفی به همراه سه تکاور و مدیر حراست اداره کل برای بررسی وضعیت به منطقه رفتند و با یک دستگاه خودرو پراید حامل 6 مظنون هنگام خروج از منطقه با شکار غیرقانونی مواجه می شوند و پس از سرپیچی راننده خودرو از دستور پلیس برای ایست و زیر گرفتن یکی از آنها، درگیری رخ می دهد و اسلحه نجفی به طور تصادفی به یکی از سرنشینان (فلاحی) برخورد می کند. به جای لاستیک به دلیل خونریزی شدید تصادف کرد و جان باخت. سپس نجفی دستگیر و محکوم شد که با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست اجرای این حکم متوقف شد.

اولین محاکمه مجدد وی در روز شنبه 31 مرداد 1401 در حین بازگشت به زندان مورد اصابت گلوله پدر فلاحی قرار گرفت.

در این مراسم رئیس قاضی استان کرمانشاه با تجلیل از خانواده مقتول و بزرگان و بزرگان ایلات و عشایر گفت: باید کاری کرد که اصلاً کشتار و درگیری صورت نگیرد تا به فکر یک به خطر افتادن. این هدف زمانی محقق می شود که به جای اداره امور، اختلافات را مدیریت کند و این امر بیش از پیش نیاز به همکاری و همکاری بزرگان دارد.

«پرویز طاوسلی زاده» با بیان اینکه در قرآن کریم به عفو بلافاصله پس از قصاص توصیه شده است، یادآور شد: بخشش مبنایی وحیانی، نقلی و عقلانی دارد، هرچند در قرآن و پیامبر (ص) به بخشش توصیه شده است. ) بر بخشش به حسنه تأکید کرده و حضرت علی (علیه السلام) در وصف حسنه می فرمایند استغفار خوب یعنی بخشش بدون گناه. بنابراین وقتی برای رضایت خود از حق خود می گذریم، نباید سرزنش کنیم و باید راه خوب را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به جنبه عقلانی بخشش، خاطرنشان کرد: قتل، انتقام، درگیری و توهین علاوه بر تحمیل هزینه های فراوان به جامعه و خانواده ها، مشکلی را حل نمی کند، اما گذشت، توهین را از بین می برد و دوستی را تقویت می کند و صبر کمک کننده است.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمانشاه یادآور شد: عواقبی که یک گذر در زندگی مردم برجای می گذارد با اجرای حکم هیچ گاه باقی نمی ماند. آشتی و گذشت فصل دشمنی است و کینه را از بین می برد، اما اجرای حکم می تواند عواقب دیگری داشته باشد.

توسلی زاده بار دیگر از خانواده مقتول و تمامی افرادی که در پایان دادن به این دشمنی موثر بودند تشکر کرد و تاکید کرد که با هم عهد ببندیم و اجازه تکرار چنین حوادث تلخی را ندهیم و دوستی و برادری را بین خود تقویت کنیم.

در ادامه این مراسم معاون توسعه حل منازعات استانداری کرمانشاه بخشش را سرچشمه مهربانی و برآمده از ارواح بزرگ خواند و گفت: بخشش سرچشمه خیر و مهربانی است و از ارواح بزرگی است که بیشترین خود را می گذرانند. نعمات گرانبهایی را به دیگران و به دیگران می بخشند به شیوه خود زندگی می بخشند.

«ابراهیم فتاحی» با تشکر از خانواده مقتول که با گذشت زندگی را آفریدند، یادآور شد: راه و توصیه انبیا و بزرگان پیروی از این قرآن معروف است و بدون شک این بخشش برای صاحبانشان عظمت به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه ضمن تشکر از همه بزرگان، بزرگان، معتمدین و حامیانی که همواره ما را در ایجاد سازش یاری کرده اند، از همه اقوام می خواهیم که در این امر ما را در حد گذشته و حتی بیشتر یاری کنند. ما موضوع مورد نظر آشتی را گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید