قالیبافی باعث درآمدزایی شد/ سنگ اندازی کارمندان سر راه معلولان!


ساعت: 21:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903421

مبینا احمدی گفت: مسئولانی هستند که با سنگ اندازی معلولیت را محدودیت می دانند اما معلولان با پشتکار غیرممکن ها را ممکن کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مبینا احمدی هنرمند روشندل البرزی که در زمینه قالی بافی فعالیت می کند به مناسبت روز عصای سفید در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: از کودکی نابینا بودم و همیشه سعی می کردم خودم را ثابت کنم و از حمایت خانواده ام برخوردار بودم.

وی ادامه داد: در مدرسه نابینایان درس خواندم اما وقتی مدرک علوم انسانی ام را گرفتم نتوانستم شغلی پیدا کنم.

احمدی افزود: یک روز که برای تهیه دارو به بهزیستی مراجعه کردم متوجه شدم این مرکز در حال برگزاری دوره رایگان قالیبافی برای معلولان است.

این هنرمند گفت: بلافاصله در کلاس ثبت نام کردم و مربی آموزشی ما در جلسه ابتدایی مسیر را برای ما ترسیم کرد و قول داد در صورت تلاش برای معلولان در کلاس شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد: خوشحال بودم که توانستم از این بستر کسب درآمد کنم، آموزش دو ماه به طول انجامید اما در همان ابتدا مربی ابزار و وسایلی را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم کار را شروع کنیم.

احمدی افزود: به خودم قول دادم که آموزش را با دقت کامل پشت سر بگذارم و بتوانم فرش و قالیچه خوبی ببافم و به درآمدزایی برسم.

این هنرمند گفت: یک ملیله کوچک را در عرض یک هفته تمام کردم و استاد این ملیله را فروخت و سود آن را به من داد.

وی گفت: این سود برای من جرقه شد و با فرش بزرگتر، فرش 3 متری، فرش 6 متری شروع کردم و روزی 10 ساعت کار کردم و خسته نشدم چون بسیار لذت بخش بود.

احمدی با بیان اینکه قبل از قالیبافی در موسسات و سازمان های مختلف تقاضای کار کرده بودم، ادامه داد: هر بار که برای کار با درهای بسته مواجه می شدم فقط اشک و حسرت بی پایان می آمد اما مربی آموزش قالیبافی با نهایت احترام و با کمال احترام ارتباط برقرار می کرد. معلولان و کار ما مراقبت از آنهاست.

این هنرمند به درآمد حاصل از هنر قالی بافی اشاره کرد و افزود: ابتدا چون دستم کند بود درآمد کمتری داشتم اما الان دستم کار می کند و سرعتم زیاد شده و سود حاصل از فروش کارم است. معیشت من و خدا را برای این بایت شکر می کنم.

وی با بیان اینکه معلولان خواهان حمایت و نه ترحم از سوی مسئولان هستند، ادامه داد: افراد نابینا از افراد سالم پیگیرتر هستند زیرا ما رنج های زیادی کشیده ایم و قدردان همه نعمت هایی هستیم که خداوند به طور معجزه آسایی در زندگی ما قرار داده است. ما میدانیم

احمدی تاکید کرد: به همه معلولان کشورم می گویم که هرگز از سختی ها دست نکشند و امیدوارم خداوند تلاش ما را ببیند و راه را برای ما هموار کند.

این هنرمند در پایان تصریح کرد: معلولیت محدودیت نیست، فقط مسئولان با پرتاب سنگ، معلولیت را محدودیت می دانند، اما معلولان با پشتکار و تلاش، ناممکن را ممکن کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید