اهالی «کاریان» به فرهنگ خوداشتغالی هویت می دهند/ از راه اندازی مزرعه پرورش حلزون در روستا تا درآمدزایی از محصولات خانگی

ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789596

تحول زنان و مردان روستایی در جنوب کشور

فرهنگ اشتغال روستایی در منطقه کاریان شهرستان میناب به خوبی احساس می شود. چرا که با همت اهالی این منطقه کارهای غیرمنتظره ای برای رونق زندگی روستایی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; در سال های اخیر شاهد مهاجرت دهقانان به شهرها و همچنین در حاشیه شهرها بوده ایم که دلیل اصلی آن کمبود اشتغال در روستاها و همچنین مشکلات روستائیان و نبود امکانات مناسب است.

مشکلات سال های اخیر و نبود جریان مناسب پدیده های جوی منجر به اجرای نامناسب اقتصاد روستایی که در حوزه دامپروری، کشاورزی و باغداری است و در نتیجه شیب جمعیت روستایی به سمت شهرها را به همراه داشته است. اما در عین حال افرادی هستند که با اقدامات موثر در دل روستا به نوعی زمینه اشتغال آنها را با جذب روستاییان فراهم می کنند.

ایجاد اشتغال در روستاها نیز با فعالیت کمپ های طرح تحول محلات در مناطق شهری و روستایی استان هرمزگان فرصت های بی نظیری را برای هرمزگانی به ارمغان آورده است.

اردویی که 6 کمپ مرکزی را در دل خود نگهداری می کند که عمده فعالیت های آن در دل محلات است و محوریت کار آن توسط خود مردم اداره می شود.

روستاییان میناب از جمله کسانی هستند که از ظرفیت کمپ برای تحول محله استفاده مناسبی کرده و با راه اندازی مغازه های مختلف تولیدی بخشی از اقتصاد روستایی را احیا کرده اند.

cf6fc5c2 3ead 4c26 92a3 9ebb55ab839a خبر خاکستری

این اقدام موثر مردم روستایی بخش مرکزی شهرستان میناب باعث شده است تا علاوه بر ایجاد اشتغال موثر برای مردان و زنان روستایی، محصولات خود را در شهرهای مختلف حاشیه هرمزگان و حتی خارج از آن به سایر هموطنان عرضه کنند. .

این اقدام کاریان نه تنها بر شیب اقتصادی روستایی تأثیر منفی نداشت، بلکه با افزایش برنامه توسعه اقتصادی دهقانان نیز همراه بود.
تشکیل کارگروه اقتصادی به منظور ایجاد اشتغال در روستا

طاهره زارعی مسئول قرارگاه تحول محله شهدای کاریان مرکز میناب در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: رفع و کاهش مشکلات اهالی محله و اقدام موثر انجام شود.

e71304a1 27ee 4bda ab43 c5599134fad0 خبر خاکستری

وی افزود: کارگروه سازندگی و کمک به مردم به ویژه خودکفایی و امید آفرینی گسترده در بین مردم فعالیت های خوبی از جمله برگزاری کارگاه پرورش حلزون برای رونق اقتصاد محله انجام داده و افراد زیادی در این زمینه مشغول هستند.

مسئول قرارگاه تحول ناحیه شهدای کاریان در جریان تشکیل کارگاه فرش؛ قالی بافی، کارگاه خانگی برای ترشی و فروش در شهرهای دیگر محله اعلام شده است.

آیین های ملی و مذهبی در کارگروه های فرهنگی و اجتماعی روستا برگزار می شود

سپیده دم، تشریح فعالیت های انجام شده توسط کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی؛ وی برگزاری مراسم ملی مذهبی خواهران و برادران، برگزاری کلاس های قرآن، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، تشکیل حلقه های صالحین و ارائه بسته های آموزشی برای جوانان و نوجوانان و … را از جمله مهمترین این فعالیت ها برشمرد.

39351534 dac5 434c a0ba 06f69bfe4b1e خبر خاکستری

وی به فعالیت کارگروه تحول و توسعه در صنعت، کارآفرینی، نوآوری، مطالبه گری، قرارگاه فرهنگی و تمدنی قرارگاه تحول شهدای محله کاریان در ایام تاج و تخت اشاره کرد و گفت: اهالی محله، از جمله کشاورزان و نیازمندان محله، با حمایت خیرین برای تهیه پارچه.
حفاظت از روستا توسط کارگروه مردمی دفاع و امنیت انجام می شود

رئیس مرکز تحول ناحیه مرکزی شهدای کاریان، تشکیل گشت های رضوی و محله با همکاری دهیاری و کلانتری برای تامین امنیت محله از جمله کارگروه دفاعی و امنیتی قرارگاه تحول محله را تشکیل داد. شهدای کریان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید