قاچاق 570 عتیقه / کشف محموله با ارزش قبل از خروج از کشور


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809369

سخنگوی گمرک ایران از کشف یک محموله حاوی 570 قلم کالا و عتیقه قبل از خروج از کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران با اعلام جزئیات کشف اخیر توضیح داد: یک دستگاه کامیون حامل مقادیر زیادی سکه و اشیاء عتیقه با قدمت حدود 3000 سال توسط گمرک متوقف و تحت پوشش قرار گرفته است. حدود 570 عتیقه و سکه قبل از خروج از کشور پیدا شد.

به گفته وی، کامیونی که محموله آن به عنوان اثاثیه منزل کانادا اعلام شده بود، در مرز بازرگان و قبل از خروج از کشور به مقصد ترکیه، توسط کارشناسان گمرک بازرسی شد و بیش از 570 کالا، کتاب و سکه بررسی شد. در دومین دسته از کالاهای خانگی کشف شد که ارزش برخی از آنها به گفته کارشناسان چندین میلیارد تن است.

لطیفی افزود: در پی کشف اجناس قاچاق و عتیقه توسط کارشناسان و گمرک بازرگان در کامیون، با حضور دادستان شهرستان، محموله بزرگی از اشیاء عتیقه توسط گمرک پلمب و جهت اقدامات بعدی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش 18 قطعه مفرغ مربوط به هزاره اول قبل از میلاد، خنجرهای عتیقه، 7 قطعه اشک شیشه، 322 قطعه سکه نقره، 87 قطعه سکه مس، 6 قطعه آلیاژ سیم، 59 قطعه سکه کلکسیونی، 36 قطعه سکه آلبوم، 2 مهر عقیق بیضی با کتیبه کوفی، یک گلدان چینی، 15 سکه قاجار، یک سکه مسی به افتخار باکرخان، یک سکه یک دلاری مربوط به 1845، 12 قاشق نقره، یک سماور برنجی، یک دوربین چوبی، یک بشقاب ناصرالدین شاهی، سه سینی برنزی از سال 1888، قرآن خطی و طلاکاری شده در ابعاد 11 در 17، کتاب داستان های کوتاه با سنگ نگاره و مهرهای عقیق، اقلام عتیقه ای هستند که توسط مأموران گمرک از اثاثیه منزل در کانادا کشف شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید